Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Zwanger na 104 keer seks

Gestart door Iwan, 17 augustus 2010, 20:35:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl

Zwanger na 104 keer seks

Londen - Koppels die graag een kind willen, hebben gemiddeld 104 keer seks voordat de zwangerschap een feit is.
Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van het Engelse vruchtbaarheidscentrum First Response onder 3.000 vrouwen.
Er bleek gemiddeld zes maanden te zitten tussen het moment dat het besluit viel om zwanger te worden
en het moment dat dit ook daadwerkelijk lukte. In die tijd hadden de toekomstige ouders vier keer seks per week.

"Het lijkt misschien veel, 104 keer seks, maar in praktijk is het perfect. Voor een koppel is de poging een kind te verwekken
een erg spannende tijd. Vele proberen zo vaak mogelijk seks te hebben,
" zegt directeur Mike Smith van First Response.
Die zes maanden lijken dan ook voorbij te vliegen, want in tweederde van de gevallen vonden de vrouwen dat ze sneller
zwanger raakten dan vooraf gedacht.

Saai
Toch is het niet allemaal rozengeur en manenschijn. Een kwart van de vrouwen had na een tijdje wel genoeg van al die seks,
omdat het saai begon te worden. Elf procent van de mannen voelde zich gebruikt, omdat hun vrouw maar seks bleef eisen.

Tien procent van de vrouwen zou hun partner zelfs op zijn werk bellen om snel naar huis te komen als ze ovuleren.
Zeventig procent ziet niets in dit soort "gedwongen" seks en wil het liefst dat hun kindje wordt verwerkt tijdens
een liefdevolle en spontane vrijpartij.

Het kan overigens ook in één keer raak zijn. De onderzoekers waarschuwen mensen die nog geen kinderen willen
daarom vooral voorbehoedsmiddelen te blijven gebruiken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

In ieder geval wel veel oefenplezier als het na 104 keer lukt...in mijn geval had ik er overigens echt geen 104 keer voor nodig...

Iwan

104× lijkt me wel erg veel, maar omgerekend naar tijd is het volgens het artikel maar 6 maanden en dat vind ik dan wel weer meevallen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Tyz

'Zeventig procent ziet niets in dit soort "gedwongen" seks en wil het liefst dat hun kindje wordt verwerkt tijdens
een liefdevolle en spontane vrijpartij.'

^ ik behoor tot de 70%, al hoeft het nu nog even niet :)

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
'Meer seks, sneller zwanger'

Koppels die moeite hebben met zwanger raken, moeten simpelweg vaker vrijen. Door onze drukke levensstijl trekken we
veel te weinig tijd uit voor seks en dát is het grote probleem, stelt Amerikaanse vruchtbaarheidsexpert Geetha Venkat.

"Stelletjes met een kinderwens plannen vaak een vrijpartij op het moment dat de vrouw ovuleert, maar ze beseffen niet
dat een foutje in deze 'berekening' zo is gemaakt.
"

Tegenover de Daily Mail legt de expert uit dat het 12 tot 24 duurt voordat zaadcellen de eicel bereiken.
Een eicel leeft gemiddeld zo'n 24 uur. Door vaker seks te hebben zorg je er dus voor dat er een constant aanbod
van zaadcellen in de baarmoeder aanwezig is, klaar om de eicel te bevruchten.

'Geen tijd!'
In de praktijk blijkt het echter nog lastig om elkaar met enige regelmaat te bespringen. Venkat ziet dagelijks stellen die naast
een kinderwens ook nog een stressvolle baan én druk sociaal leven hebben. Een vrijpartij komt dan vaak niet helemaal lekker uit.

"Ze zeggen letterlijk 'we moeten de agenda's naast elkaar leggen om seks te hebben rond de eisprong'.
Het gekke is dat ze tegelijkertijd niet beseffen dat dát de reden is dat het niet lukt om zwanger te worden.
Ik durf echt wel te stellen dat het gros van de problemen komt door deze moderne levensstijl.
"

De oplossing van Venkat is naar eigen zeggen simpel, maar effectief. "Meer seks, ja. Ruim tachtig procent van de vrouwen
zal binnen het jaar in verwachting zijn als ze minstens drie keer per week onbeschermde seks heeft.
Lukt het na een jaar fanatiek proberen nóg niet, ga dan eens langs je huisarts.
"
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."