Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Tv-icoon Willem Duys (82) overleden

Gestart door Iwan, 2 juni 2011, 12:17:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl

Tv-icoon Willem Duys (82) overleden

Televisielegende Willem Duys is overleden. Hij overleed afgelopen nacht in zijn slaap, zo heeft familie gemeld.
De 82-jarige oud-presentator was geveld door een bacteriële infectie aan de longen.

Duys was ruim veertig jaar presentator, commentator en verslaggever bij de AVRO.
Van 1960 tot halverwege de jaren tachtig was hij samen met Mies Bouwman de bekendste tv-persoonlijkheid van Nederland.
Onlangs was hij nog te gast in De Wereld Draait Door. Dat programma bracht een uur lang een hommage aan de tv-legende.

De presentator is vooral bekend van zijn programma's Voor de vuist weg op tv en Muziekmozaïek op de radio.
Op 27 juni 1999 nam Willem na een carrière van 40 jaar afscheid als presentator van de AVRO.
In 1974 won hij de Gouden Televizier-Ring. Hij was ook commentator van het Nationaal en Eurovisie Songfestival.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

tukkie

Deze beste man was natuurlijk hoofdzakelijk voor mijn tijd, maar ik kende hem wel. moet zeggen dat hij bij de laatste keer van de wereld draait door er erg zielig bij zat. hij kon ook toenal niet meer praten he?

Iwan

Willem Duys was een icoon van de Nederlandse TV, dat zeg ik niet alleen omdat dat overal te horen en lezen is vandaag,
maar ook omdat ik dat echt vindt. Ik heb hem dan wel niet echt bewust meegemaakt, Sonja Barend heb ik nog wel meegemaakt,
maar zijn vakmanschap heb ik wel meegekregen door herhalingen op tv e.d. In zijn laatste 'optreden' op tv,
bij de Wereld Draait Door, kon je wel zien dat hij op was, dus ik kan mij voorstellen veel mensen in zijn omgeving het zo goed vinden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."