Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

8-jarig bloemenmeisje aan de kant gezet voor zoontje gedeputeerde

Gestart door Iwan, 19 juni 2013, 15:30:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: RTV Noord Holland
8-jarig bloemenmeisje aan de kant gezet voor zoontje gedeputeerde

ENKHUIZEN - Het had dé dag moeten worden van Isa uit Enkhuizen.
Het 8-jarige meisje was uitverkoren om tijdens het bezoek van Willem-Alexander en Máxima aan haar woonplaats
het koningspaar een bloemetje te overhandigen. Totdat vlak voor het grote moment opeens het zoontje van een
gedeputeerde naar voren werd geschoven. Aan RTV Noord-Holland liet ze een paar dagen van tevoren weten
'heel erg zenuwachtig' te zijn, maar ze was er wel helemaal klaar voor en had er zin in.

De verbazing was erg groot dat op het moment dat koning en koningin in Enkhuizen aan wal stapten het niet Isa
was die de bloemen gaf, maar een jongen. Het meisje staat er wel naast, maar toch een beetje voor spek en bonen.
En Máxima lijkt precies te weten wie die jongen is die haar het boeket aanreikt:
"En jij komt helemaal uit.... Hilversum. Ik vroeg me af, jij hebt heel lang gereden om hier te komen toch?"
En dan geeft ze hem nog een aai over z'n bol ook. Isa staat er dan een beetje beteuterd bij.

Zoon gedeputeerde
De jongen zou pas op het allerlaatste moment, tijdens de generale repetitie in beeld zijn gekomen.
Saillant detail is dat het jongetje de zoon is van gedeputeerde Elisabeth Post, en dat laat her en der de nodige
wenkbrauwen fronsen. Volgens de provincie is het echter niet zo dat zij haar invloed heeft aangewend om haar
eigen kind te bevoordelen Het zou altijd al de bedoeling zijn geweest dat beide kinderen sámen het koningspaar
zouden verwelkomen. Een woordvoerder beweert dat er iets mis moet zijn gegaan met de communicatie naar Isa.

Het plan van het jongetje zou een idee zijn geweest van de provincie. Woordvoerder Raymond Fillet van de provincie
laat weten dat de gemeente Enkhuizen er al veel langer van op de hoogte was dat de jongen en het meisje samen
de bloemen zouden geven, en dat er dus iets mis moet zijn gegaan in de communicatie.
In het draaiboek staan de namen van beide kinderen ook genoemd.

Burgemeester Jan Baas van Enkhuizen bestijdt de lezing van de provincie. Tegen RTV Noord-Holland zegt hij:
,,Wij hadden op onze checklist staan dat wíj zouden zorgen voor de kinderen die de bloemen mochten aanbieden.
Onze keuze was gevallen op de 8-jarige Isa. Twee dagen vóór het evenement werd deze checklist opeens verplicht
overgenomen door de provincie.
"

Bloemengate
Afijn, het lijkt er op dat we te maken hebben met een 'bloemengate'. Wordt ongetwijfeld vervolgd!
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis

Triest dat het zoals het er nu uitziet allemaal ten kostte van het meisje Isa gaat. Wel heel toevallig (niet dus) dat er een zoontje van een gedeputeerde naar voren wordt geschoven. (eigenlijk wordt die nu ook slachtoffer van de zaal). Zag er laatst op tv iets over.

Iwan

Belachelijk dat het gekozen meisje aan de kant word gezet voor het zoontje van een gedeputeerde...
En zelfs al was het afgesproken dan vind ik het nog niet kunnen.... Persoonlijk vind ik dat de kinderen
van ouders die voor de overheid (politiek) werken nooit voor zoiets naar voren geschoven horen te worden
om het beeld van voortrekkerij te voorkomen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."