Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Zwaargewonde door schietpartij in Grijpskerk

Gestart door Iwan, 4 augustus 2013, 14:05:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: 112marum.nl

Zwaargewonde door schietpartij in Grijpskerk

GRIJPSKERK - Een 51-jarige man uit het Groningse dorp Grijpskerk is zondagochtend vroeg
neergeschoten en zwaargewond geraakt. Een 48-jarige dorpsgenoot kon diezelfde ochtend in een woning
in Grijpskerk worden aangehouden.

Het slachtoffer werd in een woning in de Molenstraat in Grijpskerk neergeschoten. Hij raakte daarbij zwaar gewond.
De man werd gestabiliseerd door het personeel van de ambulance en traumahelikopter. Hij werd vervolgens
per ambulance overgebracht naar het UMCG in Groningen. Na onderzoek konden agenten een 48-jarige inwoner
van Grijpskerk aanhouden. Hij wordt verdacht van doodslag dan wel moord. Naar de reden van de schietpartij
doet de politie nader onderzoek. De verdachte werd overgebracht naar het politiebureau en daar ingesloten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het slachtoffer, ene Joop, uitbater van café Joek, ken ik niet, maar de (vermoedelijke) dader ken ik wel erg goed.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: RTVNoord.nl

Zwaargewonde bij schietpartij in Grijpskerk

In een woning aan de Molenstraat in Grijpskerk is zondagochtend rond zes uur de 51-jarige uitbater
van Grand Café Joek neergeschoten. De 48-jarige eigenaar van de woning is aangehouden.

De verdachte was na de schietpartij gevlucht naar de woning van zijn zus aan de Leeuwerik.
Korte tijd later heeft een arrestatieteam van de politie de man opgepakt.
Daarbij werden ook enkele straten afgezet.

Het slachtoffer raakte bij de schietpartij zwaargewond. Hij is gestabiliseerd door ambulancepersoneel
en mensen van de traumahelikopter en is met de ambulance naar het UMCG gebracht. Volgens de politie
is de toestand van het slachtoffer zeer kritiek.

De aanleiding voor de schietpartij is nog onduidelijk. De politie heeft het slachtoffer vanwege zijn
kritieke toestand nog niet kunnen spreken. Mogelijk is een conflict uit het verleden de aanleiding.
De 48-jarige wordt verdacht van moord, danwel doodslag. Hij zit in de cel.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
'Schietpartij om ingooien ruit'

De aanleiding voor de schietpartij in het dorp Grijpskerk gisteren, is een conflict tussen de neergeschoten
kroegbaas en de zoon van de dader. De jongen had een paar weken geleden een ruit ingegooid van de kroeg.

De 51-jarige Joop Ijtsma van café Joek werd ernstig verwond door de 48-jarige dorpsgenoot Henk S.
S. schoot het slachtoffer zondagmorgen neer toen ze met enkele anderen in het huurhuis van S. aan de Molenstraat waren.

De verdachte en het slachtoffer kennen elkaar. Alleen het ingooien van de caféruit door de zoon van S.
zou tussen beide mannen instaan, verklaren meerdere Grijpskerkers. Dat zou ook de reden zijn voor de schietpartij,
die zou zijn voorgevallen terwijl de betrokkenen veel alcohol hadden gedronken, zeggen bewoners van de Molenstraat.

Het slachtoffer ligt in coma in het ziekenhuis en zijn toestand is zeer kritiek.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Henk, de dader, kwam vroeger veel bij ons thuis over de vloer.....
Hij heeft een relatie met mijn zus gehad en ze hebben een tijdje samengewoond.
Toen hij en mijn zus nog een relatie hadden ging ik elke zondag met Henk en mijn zus zwemmen.

Ben er behoorlijk van geschrokken....  :-\
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: RTVNoord.nl
Schutter Grijpskerk veroordeeld tot 8 jaar voor neerschieten kroegbaas

De 49-jarige Henk S. uit Grijpskerk is veroordeeld tot 8 jaar cel wegens poging tot doodslag.

Henk S. schoot op 4 augustus de plaatselijke kroegbaas Joop IJsma van dichtbij door zijn hoofd.
IJtsma is hierdoor blijvend verlamd geraakt en wordt sindsdien verzorgd in een verzorgingstehuis.
Volgens de rechtbank is poging tot doodslag bewezen. Naast de celstraf moet hij het slachtoffer
een schadevergoeding van ruim een ton betalen.

Henk S. loste het schot in de vroege ochtend. Hij had samen met de kroegbaas, diens zus en zwager
een gezellige avond in de kroeg voortgezet in zijn woning. Het gesprek mondde uit in een klacht
van de kroegbaas over zijn zoon. Henk S. haalde een pistool op en schoot het slachtoffer door zijn hoofd.
De kogel ging via de wang naar de hals waardoor een halsslagader werd geraakt en de hersenen
onvoldoende zuurstof kregen.

Ongeluk
Tijdens de zitting zei de verdachte, dat hij niet wilde schieten, maar dat het per ongeluk ging.
Hij wilde met het wapen dreigen, met de bedoeling de mensen het huis uit te krijgen.
De rechtbank ging hier deels in mee. Volgens de rechter is het mogelijk dat de man vooraf
niet de bedoeling had de trekker over te halen, maar dit op het laatste moment toch deed.
In tegenstelling tot de officier van justitie acht de rechtbank daarom poging moord niet bewezen.

Tegen Henk S. was tien jaar cel geëist. De familie wilde een schadevergoeding van 800.000 euro.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."