Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

SpermaDonor/Draagmoeder

Gestart door Iwan, 3 december 2006, 03:57:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Voor de vrouwen onder ons:
Zou jij een draagmoeder kunnen en willen zijn?
Wat zou jij ervan vinden als je partner draagmoeder of donor zou willen zijn?
Als je geen partner zou hebben maar wel graag een kind zou willen
zou je dan de optie van een donor overwegen?

Voor de mannen onder ons:
Zou jij spermadonor kunnen en willen zijn en zo ja een anonieme of niet-anonieme donor?
Wat zou jij ervan vinden als je partner draagmoeder of donor zou willen zijn?

Graag motiveren...
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

vampie

ik zou alleen voor een directe naaste , wel draag moeder willen zijn als ze echt geen andere opties hebben.

en mijn partner zou van mij ook wel zaaddonor mogen zijn alleen bij directe naaste.

ik zelf heb geen draagmoeder nodig heb al kids

Metalholic

Ik denk dat spermadonor makkelijker is dan draagmoeder. Als draagmoeder heb je inderdaad al een tijdje een kind gehad en heb je de bevalling ook nog. En voor de donor is het enige verschil dat het nuttig gebruikt word in de plaats van opdroogd in een doekje.

mary-kate

ik zou geen draagmoeder willen zijn wand als de kleine er is zou ik het toch zelf willen houden
zeker na 9 maanden ben je er toch aan gewent en om hem/haar dan weg te moeten geven nee ik zou het niet kunnen  al gun ik iedereen een baby
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Dity

Ik zou zelf geen draagmoeder willen zijn om de voorgaande reden die allemaal al opgenoemd zijn.
Zou het voor een van mijn directe naasten zijn, dan zou ik het misschien overwegen

Citaat van: Metalholic op 15 december 2006, 11:11:12
Ik denk dat spermadonor makkelijker is dan draagmoeder. Als draagmoeder heb je inderdaad al een tijdje een kind gehad en heb je de bevalling ook nog. En voor de donor is het enige verschil dat het nuttig gebruikt word in de plaats van opdroogd in een doekje.

Metalholic, zou het inderdaad makkelijker zijn voor een man als voor een vrouw?
Okee, een vrouw draagt het kindje 9 maanden bij zich en zou het dan moeten afstaan.
Maar zou je als man niet het idee hebben dat er toch ergens een kindje van je rondloopt die je helemaal niet kent?
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Metalholic

Citaat van: Dity op 18 december 2006, 22:46:54
Ik zou zelf geen draagmoeder willen zijn om de voorgaande reden die allemaal al opgenoemd zijn.
Zou het voor een van mijn directe naasten zijn, dan zou ik het misschien overwegen

Citaat van: Metalholic op 15 december 2006, 11:11:12
Ik denk dat spermadonor makkelijker is dan draagmoeder. Als draagmoeder heb je inderdaad al een tijdje een kind gehad en heb je de bevalling ook nog. En voor de donor is het enige verschil dat het nuttig gebruikt word in de plaats van opdroogd in een doekje.

Metalholic, zou het inderdaad makkelijker zijn voor een man als voor een vrouw?
Okee, een vrouw draagt het kindje 9 maanden bij zich en zou het dan moeten afstaan.
Maar zou je als man niet het idee hebben dat er toch ergens een kindje van je rondloopt die je helemaal niet kent?

Dit bedoel ik dus meer als anoniem wat jij zegt voor iemand dichtbij lijkt me erg moeilijk, want je wilt jezelf er niet mee gaan bemoeien lijkt me. En ja dat kun je je gaan afvragen, maar er zijn mannen die potjes vol meerdere keren per jaar afleveren. Denk dat het niet echt moeilijk is. Het wordt moeilijk als je precies weet waarvoor het gebruikt wordt en bij wie.

Iwan

Ik zou denk ik niet zo snel spermadonor zijn.
Als een goede vriendin het zou vragen dan zou ik het misschien doen,  maar anoniem zou ik het
niet zo snel doen, omdat ik me denk ik dan altijd zou afvragen wat er van het kind geworden is
en of het wel goed terecht gekomen is. Nadeel is dat als het een goede vriend betreft dat je dan
nog vaak met het kind geconfronteerd word en dan ben ik bang dat ik me misschien teveel
met het kind en de opvoeding zou willen/gaan bemoeien.

Ik zou het natuurlijk wel overleggen met mijn vriendin,
als ik die hebt, zij zou er ook 100% achter moeten staan.

Als mijn partner draagmoeder zou willen zijn dan zou ik daar niet meteen heel positief tegenover staan
en zou er goed met haar over willen praten omdat ik denk dat het een enorm impact kan hebben
op een persoon om 9maanden een kind te dragen en het daarna te moeten afstaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

XXXX

Nee ik zou geen draagmoeder kunnen zijn. Simpelweg omdat ik me ga hechten aan het kindje (wat me niet meer dan logisch lijkt) En ik zou er denk ik de rest van mijn leven mee zitten als ik wist dat er een kind rondliep wat bij mij in de buik heeft gezeten.
Ik zou het er ook zeker niet mee eens zijn als mijn partner donor wilde worden.

DonWoozy

volgens mij ga je inderdaad zoals XXXX zegt jezelf hechten aan dat kindje en dat lijkt me dus ook heel moeilijk dus
dat zou (als ik een vrouw was) ik niet doen en ik denk mijn vrouw ook niet

gjk

Ik zou geen SpermaDonor kunnen zijn simpelweg vanwege het idee dat er straks misschien ergens een jongen of een meisje rond loopt dat van jou had kunnen zijn.


Margje

Wat betreft het draagmoeder zijn zou ik daar als iemand het me zou vragen, iemand uit mijn nabije omgeving, goed over nadenken. Ik denk niet dat ik nu vantevoren kan zeggen de ja of de nee. Ik denk dat ik daar wel open voor zou staan maar de overweging zou ik daadwerkelijk maken als het zo ver zou zijn. Ik zou het in ieder geval overwegen maar dat natuurlijk als deze situatie zich voordoet.

Iwan



Citaat van: Margje op 29 augustus 2010, 18:09:20
Wat betreft het draagmoeder zijn zou ik daar als iemand het me zou vragen, iemand uit mijn nabije omgeving, goed over nadenken.
Ik denk niet dat ik nu vantevoren kan zeggen de ja of de nee. Ik denk dat ik daar wel open voor zou staan maar de overweging zou ik
daadwerkelijk maken als het zo ver zou zijn. Ik zou het in ieder geval overwegen maar dat natuurlijk als deze situatie zich voordoet.
Kijk je bij het nemen van de beslissing ook naar gezinssituatie waarin 'jouw' kind zou opgroeien wanneer je wel zou beslissen
om draagmoeder te zijn? Bv dat je het eerder of juist niet zou doen wanneer het twee wens-vaders betreft of wanneer
een vrouw zelf geen kinderen kan krijgen door bv een ziekte.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik zou geen draagmoeder kunnen zijn.
Voor een naaste zou ik wel willen overwegen een eicel af te staan.
Mijn man zou van mij ook wel voor iemand zaaddonor mogen zijn, maar dan liefst kruislings, dus dat zijn zaad naar een onbekende gaat en dat van de onbekende zaaddonatie naar onze bekende gaat. Tenzij een vrouw van een zijn broers een zaaddonor nodig heeft, dat vind ik dan weer anders, dat zijn bijna dezelfde genen.

Goitske

Ik zou geen draagmoeder kunnen zijn, nu ik net zelf moeder ben geworden moet ik er niet aan denken na de bevalling een kind af te staan.
Ik zou ook tegen zijn als mijn vriend Donor zou zijn. Vraag is me wel eens gesteld door mensen om me heen dit aangezien zijn zusje lesbisch is. Mn schoonzusjes hebben de vraag nooit gesteld en zijn bezig via het ziekenhuis voor een anonieme donor

Iwan

Wanneer ik zelf een donor of draagmoeder nodig zou zijn om met mijn partner een kind te kunnen krijgen
zou mijn voorkeur, zoals ik nu denk, ook uitgaan naar een anonieme donor/draagster.

Bij een bekende donor/draagmoeder weet je misschien wel beter wat je kunt verwachten, of iemand een erfelijk
aandoening heeft, maar zou me toch ongemakkelijk erbij voelen wanneer ik de donor/draagmoeder zou kennen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Ik zou geen draagmoeder kunnen zijn, het idee dat ik het kind daarna weer af moet geven. :(

Iwan



Citaat van: Sugamilk op 16 december 2013, 13:36:25
Ik zou geen draagmoeder kunnen zijn, het idee dat ik het kind daarna weer af moet geven. :(
Wanneer jullie gevraagd worden als donor (Rob) zou je dat dan wel willen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Euhm nee denk het niet. :P Het idee dat er dan toch een kind van hem rondloopt :P