Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Ik word mama

Gestart door Kim, 11 februari 2011, 08:38:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kim

Vandaag de grote dag dat we iedereen op de hoogte gaan brengen van ons geheimpje.
Ik ben bijna 9 weken zwanger en heb het lang voor me moeten houden, maar nu mag ik
het eindelijk van de daken schreeuwen:

WIJ ZIJN ZWANGER!

We zijn eind september uitgerekend!  ;D

Mijn krabbels zijn even uitgeschakeld bij Hyves, want er zijn nog veel mensen die het niet
weten en die ik het persoonlijk wil vertellen, dus even mondje dicht op Hyves en Facebook! ;)
Ik weet dat ik jullie hierin kan vertrouwen!  :tU:

Lejah

Wat een geweldig nieuws!
Gefeliciteerd!


Lynn

Geweldig Kim! Gefeliciteerd. Ik gun je het zo!

Iwan

Super Kim!!!!
Echt geweldig nieuws, ben ontzettend blij voor jullie en gun het jullie, net als Lynn, enorm!
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Geweldig meid, lang verwacht. Geniet er van.

DonWoozy

van harte gefeliciteerd Kim, ben heel blij voor jou/jullie, voor succes en sterkte
in je zwangerschap

gjk

Ook namens mij van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!! :)

Margje

Een beetje laat maar daarom zeker niet minder gemeend....

Heel erg gefeliciteerd voor jullie beide en geniet van de zwangerschap !

StarLight

Gefeliciteerd MAMA Kim!!! :D
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

dreamer

Gefeliciteerd meis wat leuk.

King_Fred_II

Van mij ook gefeliciteerd. Weet je al of het een jongen of meisje is?
Lees mijn schrijfsels: http://superurl.nl/?Fred+de+Koning
of beluister mijn muziek: http://superurl.nl/?King+Fred+II

Kim

Dat weten we pas over 7 weken! :P

DonWoozy

Wil je het weten Kim?

Kim

Tuurlijk en iedereen mag het weten en waarom?

- geen zin om op mijn woorden te letten.
- handig met het kamertje en de kleding.
- al gericht kunnen kijken naar een geboortekaartje.
- je hoeft maar een naam te kiezen.
- geboortebord voor in tuin.
- geen zin in mensen die staan te raden......ik denk dat het een meisje word, blergh!

Lejah

Ik weet nog een voordeel van het geslacht al weten voor de geboorte:

Als je het geslacht van je baby hoort, ben je helemaal in een roes van blijdschap.
Als de baby geboren wordt is dat ook een heel bijzonder moment.
Dus heb je dan 2 hele bijzondere momenten!

Als je het geslacht niet weet en je baby is geboren maakt het geslacht eigenlijk niet uit, je bent maar al te blij een babietje in je armen te hebben.
Dan heb je dus 1 bijzonder moment.

Zo heb ik het althans zelf ervaren. Bij mijn oudste zag ik het geslacht per ongeluk bij een echo toen ik 35 weken zwanger was. Ik was helemaal in de wolken. Grappig genoeg zou ik dat ook wel zijn geweest als het kindje van het andere geslacht was geweest hoor, maar toch een heel bijzonder moment.
Bij mijn jongste wist ik niet welk geslacht het zou worden, maar na de bevalling maakte mij dat ook helemaal niet uit, ik wilde gewoon mijn kindje vasthouden.
Er is nooit een 3e gekomen, maar dan had ik wel het geslacht van te voren willen weten, vooral vanwege het bijzondere gevoel ervan.

Kim

Ondertussen alweer bijna 15 weken zwanger en ik moet zeggen dat het goed gaat!
Moe en af en toe wat vervelende steken/krampen, maar als ik dit zo nog 5 maanden
moet meemaken......no problem!  :tU:

5 mei hebben we de 20 weken echo en horen we of het een jongen of een meisje
gaat worden! :D

Iwan

Citaat van: Kim op 26 maart 2011, 16:29:21
Ondertussen alweer bijna 15 weken zwanger en ik moet zeggen dat het goed gaat!
Moe en af en toe wat vervelende steken/krampen, maar als ik dit zo nog 5 maanden
moet meemaken......no problem!  :tU:

5 mei hebben we de 20 weken echo en horen we of het een jongen of een meisje
gaat worden! :D
Ik ben benieuwd wat het gaat worden, super spannend lijk het mij.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

En dan krijg je opeens minder leuk nieuws te horen.......

Bij de verloskundige is een hoge bloeddruk geconstateerd. Eerder was deze al aan de hoge
kant, maar het zit nu net op de grens van hoe ze dat vroeger noemden zwangerschapsvergiftiging.
Met mijn manager moeten praten om minder te werken en voldoende rust te nemen. Vanaf nu ga
ik nog maar halve dagen werken. Gaat de bloeddruk weer met 5 onderdruk omhoog dan kom ik
onder toezicht van een gynaecoloog te staan en moet ik medicijnen slikken en volledig thuis zitten.
Als ik ergens geen zin in heb dan is het dat wel! Erg geschrokken en nog steeds een beetje van de
kaart. Blijkbaar moet ik dit heel serieus nemen, want het kan de groei van de baby in gevaar brengen.
Blergh....zo gaan een zwangerschap van een leien dak en zo wordt het opeens......heel anders......

ZUCHT!

Lejah

Dat is balen Kim!
Een zwangerschap bij de vroedvrouw is leuker dan bij de gynaecoloog (maar ja wat moet dat moet), dus ik hoop dat het goed blijft gaan met je bloeddruk.
Hebben ze je wel advies gegeven om er zelf wat invloed op uit te oefenen?
Dus niet teveel opwinden, lekker rustig aan doen en letten op je voedsel.
Minderen met zout, minderen met fructose, geen groente uit potjes of blikjes (teveel zout), geen garnalen, geen olijven
En juist meer eten van: bietjes. knoflook, rucola, omega 3 vetten, vezels. Eet meer vis en kip ipv varkensvlees en rundvlees, zorg voor genoeg vitamine D en af en toe een lekker stukje pure chocola.
En vraag de volgende keer of je bloeddruk gemeten mag worden nadat je het hartje hebt gehoord.

Kim

Dankjewel Lejah! :)

Ik eet vrijwel geen zout en ben vooral van de melk en fruitproducten, dus wat eten
betreft komt het helemaal goed! :)