Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Recordaantal nieuwjaarsduiken verwacht

Gestart door Iwan, 13 december 2010, 04:06:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga jij een nieuwjaarsduik nemen, of heb je een nieuwjaarsduik genomen?

Ja,.....
0 (0%)
Nee,.....
3 (75%)
Misschien
1 (25%)

Totaal aantal stemmen: 4

Stemmen gesloten: 12 januari 2016, 17:54:05

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl

Recordaantal nieuwjaarsduiken verwacht

DEN HAAG - Nederland gaat op 1 januari massaal te water om het nieuwe jaar
goed te beginnen. In totaal vinden op een recordaantal van 81 plaatsen door het hele land
serieuze nieuwjaarsduiken plaats, zo meldde een woordvoerster zaterdag.

In totaal verwacht de organisatie dat meer dan 30.000 durfals op nieuwjaarsdag
om twaalf uur 's middags het koude water gaan trotseren. Vorige jaar telde Nederland
met 63 ook al een recordaantal duiklocaties. Toen deden er ruim 25.000 mensen mee
aan het ludieke initiatief om het jaar goed te beginnen.

Op de website Nieuwjaarsduik.nl staat waar de 81 officiële duikplaatsen te vinden zijn.
Deelnemers kunnen op de dag zelf een kaartje kopen op de locaties.
Zij krijgen dan een startnummer en een kenmerkende oranje muts van hoofdsponsor Unox.

De eerste Nederlandse nieuwjaarsduik vond voor zover bekend plaats in 1959.
Ok van Batenburg, die toen het initiatief voor de duik nam, is inmiddels 81 jaar oud.
Hij geeft op 1 januari in Scheveningen het startschot voordat de duizenden waaghalzen
zich in de koude Noordzee begeven.

Voor zover bij de organisatie bekend is het evenement tot nu toe drie maal afgelast
omdat het door de vrieskou onverantwoord was om te duiken: in 1963, 1968 en 2007.
Dit zou betekenen dat de duik op 1 januari 2011 voor de 49e maal wordt gehouden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vnd het wel een leuke traditie, maar ik zou zelf niet zo snel meedoen aan een nieuwjaarsduik, mij veel te koud.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: Iwan op 13 december 2010, 15:34:19
Ik vnd het wel een leuke traditie, maar ik zou zelf niet zo snel meedoen aan een nieuwjaarsduik, mij veel te koud.

Maar wat vind je er dan leuk aan?
Ik zie allemaal mensen naar het water rennen, plonzen, en er weer uit rennen, terwijl het erg koud is. Ik vind er niets aan en begrijp ook niet wat er leuk aan is en al helemaal niet waarom men zo iets doet en waarom diegene die het doet het leuk vindt.
Ik vind veel tradities leuk, maar bij deze kan ik bij niets anders voorstellen dan dat het een enorme reclame-stunt is van Unox; maar dat is het niet echt, want blijkbaar was die duik er al voor de Unox er was.

Iwan

Ik vind het leuk om al die mensen in de koude de zee in zien rennen en daarbij stiekem te denken
dat ze toch ook knettergek zijn, maar tegelijk ze ook enorm stoer te vinden dat ze het doen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: leeuwarder courant

Nieuwjaarsduik IJsselmeer uitgesteld

OUDEMIRDUM - De nieuwjaarsdijk op 1 januari bij De Hege Gerzen in Oudemirdum gaat niet door.
De ijslaag voor de IJsselmeerkust is te dik. Wie nu duikt, krijgt extra hoofdpijn, stelt de organisatie
van de jaarlijkse nieuwjaarsopfrisser. De 'neisit', de aan de duik gekoppelde nieuwjaarsborrel in het restaurant,
vervalt hiermee eveneens.

De duikbedenkers overwegen een en ander op een nader te bepalen in april te laten plaatsvinden.
Dat is ook de maand dat het strandpvailjoen weer open gaat.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Het is inderdaad een hele leuke traditie die ook zeker moet blijven maar zou er zelf niet zo snel aan mee doen.

Iwan

Citaat van: AD.nl

Recordaantal nieuwjaarsduikers Scheveningen

DEN HAAG - In Scheveningen hebben zaterdagmiddag meer dan 10.000 mensen een nieuwjaarsduik genomen.
Dat is volgens organisator Unox een recordaantal, zo meldt een zegsvrouw.
Op 1 januari 2010 waagden achtduizend mensen een duik in de Noordzee, wat ook een record was.

Het startschot voor de duik om twaalf uur werd gegeven door de 81-jarige Ok van Batenburg, die in 1959 het initiatief nam
voor de eerste nieuwjaarsduik. Behalve in Scheveningen konden durfals nog op 63 andere plekken in Nederland het nieuwe jaar
met een koude plons inluiden. Het was rond twaalf uur nog niet duidelijk hoeveel mensen hier hebben deelgenomen
aan de traditionele duik.

Op zeventien plekken moest het evenement worden afgelast vanwege het te koude winterweer.
Het ging vooral om plaatsen in de noordelijke provincies.









"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik vond gister dat stukje met Kim Holland wel grappig. :)

Iwan



Citaat van: AD.nl
Milde temperatuur zorgt voor 36.000 nieuwjaarsduikers

Wie op 1 januari fris aan het nieuwe jaar wil beginnen, moet rekening houden
met drukte bij de vele nieuwjaarsduiken in het land. Bij de 89 nieuwjaarsduiken
die er in ons land worden gehouden, worden zo'n 36.000 mensen verwacht.

Dat komt door de verwachte milde temperaturen rond de jaarwisseling.

In Scheveningen worden ruim 10.000 deelnemers verwacht.
De duik op het strand daar is volgens Omroep West de grootste in Nederland
.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Lijkt mij ook wel leuk om eens mee te doen met de nieuwjaarsduik en qua temperatuur is het dit jaar natuurlijk ideaal om eens een nieuwsjaars te nemen.
Wie gaat er mee?  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik niet hoor.
Brrr.
Ik vind het ook een stomme traditie.

Iwan



Citaat van: Lejah op 30 december 2011, 22:43:16
Ik niet hoor.
Brrr.
Ik vind het ook een stomme traditie.
Waarom?
Lijkt mij wel een kick om met een grote groep op nieuwjaarsdag het water in te duiken...
maar ik kan uit je woorden opmaken dat ik jou niet hoef te vragen of je meegaat??  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: Iwan op 30 december 2011, 22:44:50


Citaat van: Lejah op 30 december 2011, 22:43:16
Ik niet hoor.
Brrr.
Ik vind het ook een stomme traditie.
Waarom?
Lijkt mij wel een kick om met een grote groep op nieuwjaarsdag het water in te duiken...
maar ik kan uit je woorden opmaken dat ik jou niet hoef te vragen of je meegaat??  ;D

Citaat van: Lejah op 13 december 2010, 16:16:14
Citaat van: Iwan op 13 december 2010, 15:34:19
Ik vnd het wel een leuke traditie, maar ik zou zelf niet zo snel meedoen aan een nieuwjaarsduik, mij veel te koud.

Maar wat vind je er dan leuk aan?
Ik zie allemaal mensen naar het water rennen, plonzen, en er weer uit rennen, terwijl het erg koud is. Ik vind er niets aan en begrijp ook niet wat er leuk aan is en al helemaal niet waarom men zo iets doet en waarom diegene die het doet het leuk vindt.
Ik vind veel tradities leuk, maar bij deze kan ik bij niets anders voorstellen dan dat het een enorme reclame-stunt is van Unox; maar dat is het niet echt, want blijkbaar was die duik er al voor de Unox er was.

Ik denk dat dit wel antwoord genoeg is.
Ik begrijp nou echt niet wat er leuk aan is.

Enne, nee ik ga niet mee!  ;)

Margje


Iwan



Citaat van: AD.nl

Recordjaar voor traditionele nieuwjaarsduik

Nieuwjaarsdag 2012 was een recordjaar voor de Unox nieuwjaarsduik op het strand van Scheveningen.
De 10.000 kaarten waren om half twaalf al uitverkocht, een half uur voor de duik plaatsvond.
Volgens een woordvoerster van het evenement gebeurde dat nooit eerder.

Mogelijk heeft het enthousiasme van de nieuwjaarsduikers te maken met het zachte weer, zei de zegsvrouw.
Volgens haar heeft het zeewater nu een temperatuur van 8 graden, vorig jaar was het water 4 graden.
'Maar met de wind erbij is het nog steeds erg koud hoor. De duik was ook dit jaar weer een heldendaad', aldus de woordvoerster.















"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Wat een helden!  ;D
Is het de warmste nieuwjaarsdag in tijden komen er gelijk heel veel mensen opzetten!  8*)

Iwan



Citaat van: Lejah op  1 januari 2012, 15:33:26
Wat een helden!  ;D
Is het de warmste nieuwjaarsdag in tijden komen er gelijk heel veel mensen opzetten!  8*)
En daar hadden jij en ik ook bij kunnen zijn, maarja jij wou niet.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: Iwan op  1 januari 2012, 15:37:42


Citaat van: Lejah op  1 januari 2012, 15:33:26
Wat een helden!  ;D
Is het de warmste nieuwjaarsdag in tijden komen er gelijk heel veel mensen opzetten!  8*)
En daar hadden jij en ik ook bij kunnen zijn, maarja jij wou niet.  ;D

tsja.
maar JIJ mocht wel van mij hoor!  :di:

Iwan



Citaat van: Lejah op  1 januari 2012, 15:44:28
Citaat van: Iwan op  1 januari 2012, 15:37:42


Citaat van: Lejah op  1 januari 2012, 15:33:26
Wat een helden!  ;D
Is het de warmste nieuwjaarsdag in tijden komen er gelijk heel veel mensen opzetten!  8*)
En daar hadden jij en ik ook bij kunnen zijn, maarja jij wou niet.  ;D

tsja.
maar JIJ mocht wel van mij hoor!  :di:
We hebben binnenkort weer een kans...  ;)


Wie gaat er dit jaar mee een nieuwjaarsduik maken?
Lijkt me sowieso ook wel leuk om eens te gaan kijken of anderen een nieuwsjaarduik nemen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Een hele leuke traditie maar niet aan mij besteed
Mij veelste koud. Maar het heeft wel iets
Life can be so beautyfull
so follow your heart