Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Helft ouders krijgt spijt van naam kind

Gestart door Iwan, 23 februari 2012, 09:43:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Helft ouders krijgt spijt van naam kind

Een babynaam kiezen, het blijft een moeilijke taak waar elke ouder mee te maken krijgt.
Onderzoek wijst nu uit dat meer dan de helft, 54 procent, van de ouders later hun keuze betreuren.
Dat meldt The Daily Mail.

De ondervraagden geven aan dat de naam die zij hun pasgeborene gaven, later niet in overeenstemming
bleek te zijn met het karakter van het kind. Meer dan een kwart van de ouders vertelde dat ze de naam
minder gingen waarderen omdat deze te populair was geworden.

Nifa McLaughlin, hoofdredactrice van de website Gurgle.com die 1.000 ouders ondervroeg, zegt:
'Het is een lastige taak om de juiste naam voor je kind te vinden. Je hebt geen enkele garantie dat je kleintje tevreden zal zijn
met de naam die jij koos. Je kan alleen maar hopen dat de naam meer gaat passen bij de persoonlijkheid die zich ontwikkelt
'.

Begrijpelijk
David Figlio van de Universiteit van Illinois onderzocht de langdurige impact van namen op personen.
Hij zegt: 'Er is een reden waarom boeken met babynamen extreem populair zijn. Onze samenleving hecht veel belang aan namen,
dus is het volkomen begrijpelijk dat iemands naam de manier waarop een persoon over zichzelf denkt, beïnvloedt.
'

Een vijfde van de ouders gaf eveneens toe zijn of haar eigen naam te willen veranderen.
Volgens gegevens van de UK Deed Poll Service veranderden ongeveer 58.000 mensen vorig jaar hun naam.
Een toename van 4.000 personen in vergelijking met het jaar ervoor.
Tien jaar geleden waren er slechts 5.000 mensen die hun naam lieten veranderen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je als ouders een naam bedenkt waar je achteraf toch niet zo blij mee bent.
Zelf hou ik wel van latijnse namen en vind ik bv Desiderius (Desiderius Erasmus, zijn echte naam was Geert Geerts)
een erg mooie naam, maar zou er niet aan denken om mijn kind zo te noemen.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Kan mij niet voorstellen dat wij ooit spijt gaan krijgen, ook al heeft onze dochter een aparte naam :)

Margje

Soms zijn namen minder praktisch met spellen en daar sta je niet altijd bij stil...als je het dan 20 keer moet doen denk je wel ff...maar nee...geen spijt :)!

Goitske

Ik kan me er iets bij voorstellen als ik zie wat voor namen mensen hun kinderen tegenwoordig geven!!!! Ik zie dagelijks lijsten met namen voorbij komen dat wij op het werk echt zoiets van OMG dat doe je gewoon niet!! ergste voorbeeld van niet al te lang geleden een tweeling Chip en Dale