Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Boze ouders protesteren tegen Dokter Corrie

Gestart door Iwan, 18 november 2013, 17:38:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl

Boze ouders protesteren tegen Dokter Corrie

Een groepje verontruste ouders biedt dinsdag een petitie aan bij de Tweede Kamer uit protest tegen Dokter Corrie
van het Schooltv Weekjournaal.

Naar verwachting zo'n 8000 ouders hebben hun handtekening gezet tegen de dokter die wekelijks onderwerpen
over de puberteit en seksualiteit bespreekt voor kinderen in de leeftijd van 10 tot en met 12 jaar,
lieten de initiatiefnemers maandag weten.

Pubers en seks
De tegenstanders vragen de Kamerleden de petitie volgende week maandag te bespreken tijdens
een mediadebat. De ouders vinden dat het niet aan Dokter Corrie is hun kinderen seksueel op te voeden.
,,Dokter Corrie doet ordinair en raar over pubers en seks", staat te lezen op de website Stop Dokter Corrie.
,,Helaas krijgen kinderen elke week Dokter Corrie al in de klas te zien, midden in een nieuwsB-programma.
Wij vragen NTR, die het weekjournaal verzorgt, en onze volksvertegenwoordigers in Den Haag in actie te komen.
En dokter Corrie per direct van de buis te halen
."

Volgens Caroline Tax, een van de mensen achter de petitie, kan de NTR het zich niet permitteren dat zoveel
ouders tegen de rubriek zijn. ,,Het zijn veel mensen voor een relatief kleine groep kinderen die in groep 7 en 8 zitten."

Zinvolle manier
Staatssecretaris Sander Dekker (Media) gaf eerder al aan dat hij niet zo'n probleem heeft met Dokter Corrie.
Hij zei dat de verantwoordelijkheid voor wat omroepen uitzenden bij de omroepen zelf ligt. Volgens de NTR
wordt met Dokter Corrie op een ,,zinvolle, eigentijdse" manier aandacht besteed aan seksualiteit, een onderwerp
dat niet alle leerkrachten gemakkelijk vinden om te bespreken. Basisscholen zijn sinds kort verplicht onder schooltijd
aandacht te besteden aan seksuele vorming. De ondertekenaars van de petitie zouden echter graag zien
dat de school zelf beslist, bij voorkeur in overleg met de ouders, wanneer en hoe de kinderen voorlichting krijgen.


Hoe denk jij over seksuele voorlichting op school?
Moet Doker Corrie inderdaad verboden worden?
Licht jij jouw kroost zelf in of vind je dit een beetje gênant?
Wanneer begin je met seksuele voorlichting?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

muisje

sorry hoor maar ik snap niet wat ouders er voor een probleem van maken, weer blij dat ze die voorlichting krijgen hoeven ze het zelf niet te geven.

Iwan

Ik heb maar 1 aflevering gezien en vond het behoorlijk infantiel, maarja de doelgroep zijn dan ook kinderen.
Volgens mij zat er maar voor 50 seconden nuttige informatie in, namelijk niet zoenen met iemand die het niet wil
en het ook niet doen als je het zelf niet wilt, en datzelfde geldt voor seks. Ik zou er als ouder geen bezwaar tegen hebben
als mijn kinderen het zouden zien, maar ik zou het zelf niet willen zien.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

muisje

Je moet het ook een beetje met een knipoog brengen, denk ook niet dat het de ouders helemaal vervangt maar dat het wel een makkelijke opstap voor hun is en voor de kinderen een leuke kennis making is,

Kim