Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

'Advocaat in beeld als bondscoach België'

Gestart door herjoajax, 2 juni 2015, 07:40:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

herjoajax



Dick Advocaat is in beeld bij de Belgische voetbalbond (KBVB) om voor de tweede keer in zijn loopbaan bondscoach van de 'Rode Duivels' te worden.

Dat berichten verschillende Belgische media, waaronder Het Nieuwsblad.

Dinsdag vergadert de top van de KBVB over het mogelijke vertrek van de huidige bondscoach Marc Wilmots naar Schalke 04.
De oud-speler van de club uit Gelsenkirchen is de belangrijkste kandidaat om de ontslagen Roberto Di Matteo op te volgen.
Tussen het najaar van 2009 en het voorjaar van 2010 was Advocaat al zeven maanden bondscoach van België.
Hij stapte toen plotseling op om even later aan de slag te gaan als keuzeheer bij Rusland.
Advocaat (67) liet zondagavond in het televisieprogramma Studio Voetbal weten dat hij het "wel leuk" zou vinden om weer als bondscoach van België te fungeren.
Die woorden herhaalt hij dinsdag in Het Nieuwsblad.
"Vijf jaar geleden waren het jonge talenten die net kwamen kijken, nu spelen ze allemaal bij grote clubs."
"Ik wil echter heel voorzichtig blijven, want ik weet eerlijk gezegd niet wat er met Marc Wilmots zal gebeuren.
Maar ik heb er zin in.
Als ze me vragen tenminste."

Sunderland

Afgelopen week weigerde Advocaat een aanbieding van Sunderland om zijn contract te verlengen omdat hij geen functie meer ambieert als coach van een club.
De Hagenaar trad eind maart aan bij de Premier League-club die was verwikkeld in een degradatiestrijd.
Onder leiding van Advocaat handhaafde Sunderland zich.
Ik ben zoals ik ben, anderen moeten mij maar zo nemen.