Auteur Topic: Gaatjes in oren kind  (gelezen 983 keer)

Offline Iwan

• Administrator
  • Platinum Member
  • *
  • vind ik leuk!
  • -Gegeven: 17
  • -Ontvangen: 14
  • Geslacht: Man
    • iwaanidee.nl
    • iwaanidee
    • iwaanidee
    • Iwaanidee.nl Forum
Gaatjes in oren kind
« Gepost op: 13 juni 2015, 12:09:20 »
Citaat van: AD.nl
'Gaatjes schieten in oren baby is mishandeling'

Een Britse petitie tegen het schieten van gaatjes in oren van baby's en jonge kinderen leverde bijna 28.000 handtekeningen op.
Parlementslid Mike Tarmi gaat zich hard maken voor een leeftijdsgrens.

Voor initiatiefneemster Susan Ingram is het helder: het schieten van gaatjes in jonge kinderoren is mishandeling.
,,Het is misschien leuk voor de ouders, maar voor kinderen alleen maar pijnlijk. Het is mishandeling.''
Binnen een week tekenden duizenden mensen de petitie, aldus The Guardian.

Waardeloos
Maar er is ook kritiek. Zo noemt een vrouw, die als baby gaatjes kreeg,  de campagne 'waardeloos'. ,,Ik was blij dat mijn ouders
dit deden toen ik klein was.
'' Ook in Nederland is er geen wettelijke leeftijd wanneer een kind gaatjes mag schieten in de oren,
zo meldt de Rijksoverheid. Zowel in Nederland als het Verenigd Koninklijk mag alleen met toestemming van de ouders een kind
een tatoeage of piercing laten zetten. Onder de 12 jaar is dit sowieso verboden.

Wat de juiste leeftijd is om gaatjes in de oren van je kind te laten schieten is nog altijd een discussiepunt.
De ene moeder wil hiermee wachten totdat haar kind zelf aangeeft gaatjes te willen,
de andere moeder kan hier niet vroeg genoeg mee beginnen.

Gaatjes kunnen al snel na de geboorte gezet worden. Wel moet je dan een paar afwegingen maken.
Baby’s kunnen nog niet zelf beslissen, waardoor het kan dat zij later helemaal niet blij zijn met de gaatjes.
Bij iets oudere kinderen bestaat de kans dat zij de oorbellen uit hun oren trekken en ze vervolgens doorslikken.
Je kunt het best wachten tot je kind zelf om oorbellen vraagt.

Wat vind jij? Kan je oorbellen laten schieten bij een paar maanden oude baby, of absoluut niet?

Heb je hier zelf ervaring mee?
Heb je ze bijvoorbeeld zelf als baby gekregen of heb je dit bij je eigen dochter laten doen?

Vind je het er misschien maar gek uitzien of heel normaal?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Hallo Gast! Reacties in dit topic zijn verborgen voor gasten. Er zijn 7 reacties verborgen voor jou. Registreer of login om alle reacties op dit topic te kunnen lezen.