Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Fitnessen zonder kleren in Heteren

Gestart door Iwan, 2 februari 2007, 14:59:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: NieuwNieuws.nl
Fitnessen zonder kleren in Heteren

Een sportschool in Heteren in de Betuwe biedt sporters vanaf maart de gelegenheid naakt te fitnessen.
De sportschool is de eerste in Nederland die deze gelegenheid biedt,  verklaarde de Naturisten Federatie Nederland (NFN) vrijdag.
Het naakt sporten kan voorlopig alleen op zondag.

,,In de sauna is naakt heel gewoon, dus waarom niet in de sportschool?'', aldus eigenaar Patrick de Man.
De sportschoolhouder kwam op het idee van naaktfitnessen na een bezoek van twee nudisten aan zijn sportschool.

De Man heeft al veel reacties gekregen, waaronder ook enkele verontruste vragen van zijn klanten.
,,Uiteraard gaan we nog strenger letten op hygiëne. We ontsmetten de toestellen dagelijks en gebruiken hoesjes voor de zadels.''
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Lijkt me niets, dat gebungel tussen je benen. Zie het al voor me zit je klem tussen de gewichten.

Celine

Idd.
Als ik in onze sportschool zo eens rondkijk is de meerderheid mollig of zwaargewicht.
Het grappige ervan is dat is soms wel eens fantaseer hoe ze er zonder kleding aan eruit zouden zien terwijl ze aan het fitnessen zijn. *G

Iwan

Ik vind het zelf niet zo erg om naakt te zijn of om naakt gezien te worden en vind het ook niet erg
om anderen naakt te zien, maar om naakt te gaan fitnessen lijkt me helemaal niets.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De Nederlandse fitnessuitbater die volgende week start met fitness voor nudisten in zijn sportschool
in het Betuwse Heteren, kan op heel wat belangstelling uit het buitenland rekenen. Sinds Patrick De Man
zijn initiatief bekendmaakte, kwam er al interesse uit de Verenigde Staten, Engeland, Duitsland en uit België.

Uniek in de wereld
Voor de eerste naaktfitness-dag hebben zich al 57 nudisten aangemeld. De Man neemt maatregelen
om hen te beschermen tegen al te opdringerige blikken, onder meer door de sportzaal volledig af te sluiten
voor het zicht van buitenstaanders. Volgens de belangenorganisatie Naturisten Federatie Nederland (NFN)
bestaat naaktfitness nergens anders in de wereld.

De Federatie van het Belgisch Naturisme is niet echt te spreken over het initiatief. "Dit zal de veiligheid
en de esthetiek tijdens het sporten niet ten goede komen"
, zegt een woordvoerster in een reactie.
Ze wijst er ook op dat de plannen van De Man nog niet officieel door de Nederlandse naturistenvereniging
werden bekendgemaakt aan de collega's in het buitenland, wat normaal gezien wel gebeurt.

Twee klanten van zijn sportschool brachten Patrick De Man op het idee om nudisten ook naakt te laten
fitnessen. De nudifit-lessen, zoals de fitnessuurtjes voor naaklopers zullen heten, zijn enkel toegankelijk
voor 18-plussers. In de naaktsporthal zijn alle bezoekers verplicht bloot. De instructeurs mogen wel sportkledij aan.




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

HETEREN - Het avontuur met de fitnessuurtjes voor nudisten in het Gelderse Heteren is alweer voorbij.
Sportschoolhouder Patrick de Man heeft zijn bedrijf verkocht en de nieuwe eigenaar vindt naaktfitness
niet in zijn beleidsplan passen, aldus De Man dinsdag.

De sportschoolhouder haalde in maart wereldwijd de publiciteit door als eerste ter wereld fitnessuren
voor nudisten te organiseren. Bezoekers van zijn fitnesscentrum, die tevens van naaktrecreëren hielden,
brachten hem op het idee.

Volgens De Man is de belangstelling voor de naaktfitness niet tegengevallen. Nadat de storm aan publiciteit
was gaan liggen, schreven zich 64 nudisten in voor hun eigen fitnessuren, aldus De Man.
Elke zondagmorgen kwamen er wel enkele naaktlopers trainen.

Vrouwen
Hij vindt het jammer dat er vrijwel geen vrouwen naar de naaktfitness zijn gekomen.
"We hadden alle maatregelen genomen om hun privacy te beschermen,
maar kennelijk wilden de vrouwen toch de kat uit de boom kijken.
"

Via internet ontving de Heterense sportschoolhouder enthousiaste reacties uit binnen- en buitenland.
"Het is helemaal niet tegengevallen", zo verzekert hij. "Ik ga nu als bedrijfsleider in een bodybuildingcentrum
werken en ik hoop daar ook zoiets van de grond te kunnen tillen. Dat bestaat ook nog nergens ter wereld.
"




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."