Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

baby bikini schokt zweden

Gestart door stuitertjuh, 1 augustus 2008, 15:01:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stuitertjuh

In het koude Zweden is men witheet van woede geworden om een nieuwe bikini. Het gaat hierbij om een bikini speciaal voor baby's. Een Zweeds postorderbedrijf brengt de badkleding aan de man.

Ellos, zeg maar de Zweedse Wehkamp, snapt niks van alle commotie. Al bij de lancering van de reclamecampagne was het commentaar niet van de lucht. De Zweden vinden het stijlloos dat er reclame wordt gemaakt voor bikini's in de stijl van de pin-ups van de jaren vijftig, speciaal voor baby's vanaf twee maanden. Men was voornamelijk bang dat pedofielen zich op de afbeeldingen zouden aftrekken.

De directeur van het postorderbedrijf, Per-Olaf Gustafsson, heeft direct na de roering zijn excuses aangeboden. "Het was een foute inschatting, we zullen in de toekomst nog vaker dan twee keer nadenken voor we een nieuwe lijn lanceren. We zijn tenslotte een familiebedrijf", zo zegt hij.


Pinnie

Als ze zich druk willen gaan maken over pedofielen, dan is dit heust niet het enige hoor. Vind het erg wel grappig uitzien.

DonWoozy

ik weet ook zo even niet wat ik hier verkeerd in moet zien. Op het strand zie je toch zo vaak
kleine kinderen maar dan helemaal poedelnaakt ?!

DonWoozy

zag toevallig pas een foto van een klein kindje ook met een bikini aan maar dat zag er inderdaad ook wel wat beter uit!

Iwan

Ik vind het allemaal wat overdreven, waarom zou een klein kind een bikini moeten dragen,
als een pedo daar al opgewonden van raakt dan kan hij volgens mij dat net zo goed
van een klein jongetje, op die leeftijd ziet het er allemaal hetzelfde uit. Maar waarom ze er
zo'n heibel over schoppen kan ik dan ook weer niet begrijpen. Ik was laatst met mijn zus
kleding voor haar kinderen aan het kopen, die zijn 11 en 12, en daar in de winkel hadden
ze 'sexy' ondergoed voor kleine meisjes met in het kruis de tekst; Kiss this,
dat vond ik dan wel weer te ver gaan. Heb nog gecontroleerd of het niet de achterkant was
waar die tekst opstond, dan had ik het nog smakeloos gevonden, maar toch iets minder.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl

Opnieuw heisa rond gevulde beha's voor achtjarigen

LONDEN - De Britse winkelketen Matalan ligt onder vuur nadat bekend raakte
dat er gevulde beha's te koop zijn voor kinderen vanaf acht jaar.

De bewust voorgevormde beha is verkrijgbaar vanaf de maat 75AA.
Dit wordt verkocht in de sectie meisjeskleding van 3 tot 13 jaar.
Het zou volgens critici ontwikkeld zijn om meisjes die nog geen borstontwikkeling hebben
toch de indruk van een boezem te geven. De beha's zouden gevuld zijn om meer steun te geven,
aldus de website. Dit kledingstuk doet opnieuw het debat rond de seksualisering van jonge kinderen oplaaien.
Drie Britse modeketens haalden om die reden vorig jaar al gelijkwaardige producten uit de handel.
Heel wat mensen blijken toch interesse voor het product te hebben, verschillende maten zijn al uitverkocht.

Eerdere incidenten
Deze producten zijn momenteel te koop op de website van de keten, ondanks een 'schandaal' vorig jaar
rond de marketing van 'seksueel' getinte kledij voor jongeren. De Britse premier David Cameron noemde toen
een lijn voorgevormde bikini's voor kinderen van zeven en acht jaar een schande,
waarop de schuldige winkelketen Primark dit kledingstuk uit rekken haalde.
De keten Tesco kreeg kritiek voor het verkopen van hoge hakken bestemd voor meisjes van drie jaar en ouder.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

King_Fred_II

Tegenwoordig zien ze OVERAL pedofielen, ook waar ze niet zijn. Dat weet toch iedereen?
Lees mijn schrijfsels: http://superurl.nl/?Fred+de+Koning
of beluister mijn muziek: http://superurl.nl/?King+Fred+II

Iwan



Citaat van: AD.nl
Ophef over push-upbikini's voor 7-jarigen

Na de gevulde beha's, make-up en de hoge hakken voor kleuters, is er nu de push-upbikini voor 7-jarigen.
Het Amerikaanse kledingmerk Abercrombie & Fitch kreeg onlangs heel wat kritiek te verwerken met de gevulde bikinitopjes
uit hun kindercollectie. Op de website van A&F stond oorspronkelijk 'push-up triangle' te lezen, maar die omschrijving
verdween echter vliegensvlug nadat het merk overdonderd werd met reacties van boze ouders.
Sindsdien wordt het gevulde topje als 'striped triangle' omschreven.

Het is niet de eerste keer dat A&F zich de woede op de hals haalt van shoppers.
In 2002 kwam hun mannenparfum 'Fierce' in opspraak nadat bekend raakte dat het geurtje giftige stoffen bevat.

Vorig jaar stampte het kledingmerk in de Verenigde Staten nog tegen de schenen van de Aziatische gemeenschap
door een T-shirtcollectie te ontwerpen die de draak steekt met het Chinese volk. Abercrombie & Fitch belandde daardoor
zelfs op het lijstje van de slechtste bedrijven ter wereld.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik vind het echt belachelijk, pushup-bikini's en gevulde beha's voor kleine kinderen!
Wat valt er nu aan een 7-jarige te pushuppen?
Een kind behoort lekker in een spijkerbroekje of rokje met shirtje te ravotten en te spelen en met warm weer lekker in een zwembroekje. Lekker vies worden, fijn leuke dingen ontdekken.
Kinderen behoren geen mini-variantjes van sex-symbolen te zijn, of van wat wij sexy uitingen vinden. Kinderen behoren kinderen te zijn en te blijven. Er is niets mis met uitproberen van make-up, het hebben van hakjes om mee te spelen ed. Maar volwassenen dienen kinderen geen hakken en geen sexy kleding op te dringen als zijnde normale outfits. En opdringen is het als het in de winkels ligt. Bah!

carola

ik zou me kind eerst een zwempak geven en als ze een puber is koopt ze maar een bikini niet als ze klein zijn

King_Fred_II

Citaat van: DonWoozy op  8 augustus 2008, 12:24:40
ik weet ook zo even niet wat ik hier verkeerd in moet zien. Op het strand zie je toch zo vaak
kleine kinderen maar dan helemaal poedelnaakt ?!
Ik dacht dat dat ook al niet meer gebeurt omdat ze bang zijn dat iemand daarop zou geilen. Maar ik kom niet vaak op het strand...
Lees mijn schrijfsels: http://superurl.nl/?Fred+de+Koning
of beluister mijn muziek: http://superurl.nl/?King+Fred+II