Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Rijbewijs

Gestart door Iwan, 10 november 2011, 14:03:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Willeke

Even nieuw leven inblazen hier!
Ik ben vorig jaar pas begonnen met rijlessen. Toen was ik 24. Toen ik 18 was, had ik zoiets van; die rijlessen komen vanzelf wel. Vermaakte me prima met OV destijds (en nu nog hoor, trouwens ;) )
Anyway, vorig jaar werd een familielid ernstig ziek. Zijn wens was nog, dat ik mijn rijbewijs zou halen. Hij had zelfs al een rijschool voor me gevonden! Eerste les was gratis, en de 2e les betaalde hij. Superlief!
Het lessen zelf ging in het begin niet zo super, maar had een fantastische rij instructeur. Echt een gouden vent met een hart van goud en een goed gevoel voor humor. Hij sleepte me erdoor heen en gaf me meer zelfvertrouwen.
Over de theorie heb ik 3 keer gedaan, en over het praktijk examen 2 keer. Eigenlijk ging het bij de eerste keer al goed (beter als bij de 2e keer vond ik zelf) maar maakte op het eind een hele stomme fout. En bij de 2e keer ging het ook niet geheel vlekkeloos maar mijn examinator (gelukkig een andere, vriendelijkere man als de eerste keer) vond dat ik dat roze pasje wel verdiend had. Heel fijn!

Gelukkig heb ik mijn rijbewijs nog kunnen halen toen dat familielid nog leefde. Zelfs nog een rondje met hem in de auto gereden. Wat straalde hij! Dat moment vergeet ik nooit meer. Ben hem eeuwig dankbaar want dankzij hem ben ik toen begonnen met lessen. Helaas is hij anderhalve maand later overleden.

DonWoozy

dat is dan natuurlijk extra gaaf hè Willeke!!!

attje

Dat noem ik pas een goede motivatie voor het halen van je rijbewijs
In theorie is de theorie gelijk aan de praktijk, maar in de praktijk is dat niet zo

Willeke


steven

als je met de wagen kan rijden kan je zelf overal na toe en moet je ni vragen aan ander mensen

Peaches

Mja, heb er wel lang over gedaan, was geen snelle leerling, maar dat was met veel dingen wel zo. Theorie heb ik dacht ik 4x over gedaan, en praktijk 2x. 1e x gezakt door zenuwen. 2de x geslaagd doordat ik griep had en daardoor geen zenuwen.  ;D Heb 2 jaar les gehad  :o en ben geslaagd eind 1992.

Iwan

Omdat de gemeentes hier in het Westerkwartier samen gaan 'moet' ik van mijn werkgever, ik werk op een van de gemeentehuizen,
mijn rijbewijs gaan halen dit jaar zodat ik ook inzetbaar ben op de andere gemeentehuizen. Mijn werkgeven heeft voorgesteld om
2/3 van de kosten te betalen als ik de rest betaald. (ben ik uiteraard mee akkoord gedaan)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Op 30 mei is het dan zo ver, dan zal mijn eerste rijles plaats gaan vinden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Wat goed Iwan!!

Iwan

Gisteren mijn eerste echte rijles gehad, 30 mei was proefles.
Vandaag geslaagd voor mijn theorie-examen en morgen weer rijles.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis

Citaat van: Iwan op 28 juni 2018, 18:47:13
Gisteren mijn eerste echte rijles gehad, 30 mei was proefles.
Vandaag geslaagd voor mijn theorie-examen en morgen weer rijles.

Gefeliciteerd met de theorie ! En succes met de rijlessen.
Tegenwoordig nog het stappenplan bij de rijlessen ? Ik heb mijn rijbewijs net voordat alles veranderde gehaald, dus weet zo niet hoe dat tegenwoordig gaat. Theorieles heb ik nooit gehad, alleen wat oefeningen en proefexamens online gedaan voordat ik theorie-examen deed.

Iwan



Citaat van: Kattenhuis op 28 juni 2018, 19:54:16
Citaat van: Iwan op 28 juni 2018, 18:47:13
Gisteren mijn eerste echte rijles gehad, 30 mei was proefles.
Vandaag geslaagd voor mijn theorie-examen en morgen weer rijles.

Gefeliciteerd met de theorie ! En succes met de rijlessen.
Tegenwoordig nog het stappenplan bij de rijlessen ?
Ik heb mijn rijbewijs net voordat alles veranderde gehaald, dus weet zo niet hoe dat tegenwoordig gaat.
Theorieles heb ik nooit gehad, alleen wat oefeningen en proefexamens online gedaan voordat ik theorie-examen deed.

Ik weet niet of er tegenwoordig een stappenplan is bij rijlessen.

Ik heb voor theorie een online cursus met oefentest gedaan.
Gisterenochtend hadden we theorieles en meteen daarna examen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Volgende week mijn eerste rijexamen, ik verwacht niet de eerste keer al te slagen, maar vindt het toch wel spannend.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim


Iwan

Citaat van: Kim op 17 oktober 2018, 18:47:25
En geslaagd?  :)
Ben helaas gezakt....  :-\

Ik reed te snel op kruispunten en rotondes af en had volgens de examinator te weinig overzicht.
(had de fietser wel gezien, maar kon er makkelijk voor langs in mijn eigen optiek)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis

Citaat van: Iwan op  4 november 2018, 12:06:26
Citaat van: Kim op 17 oktober 2018, 18:47:25
En geslaagd?  :)
Ben helaas gezakt....  :-\

Ik reed te snel op kruispunten en rotondes af en had volgens de examinator te weinig overzicht.
(had de fietser wel gezien, maar kon er makkelijk voor langs in mijn eigen optiek)

Jammer. Weet je al wanneer je opnieuw examen moet doen ?

carola

Inmiddels al 11 jaar mijn rijbewijs

Iwan

Citaat van: Kattenhuis op  8 december 2018, 16:20:34
Citaat van: Iwan op  4 november 2018, 12:06:26
Citaat van: Kim op 17 oktober 2018, 18:47:25
En geslaagd?  :)
Ben helaas gezakt....  :-\

Ik reed te snel op kruispunten en rotondes af en had volgens de examinator te weinig overzicht.
(had de fietser wel gezien, maar kon er makkelijk voor langs in mijn eigen optiek)
Jammer. Weet je al wanneer je opnieuw examen moet doen ?
Inmiddels ben ik al wel geslaagd voor mijn rijbewijs. (heeft even geduurd)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis

Citaat van: Iwan op 27 april 2019, 12:16:10
Citaat van: Kattenhuis op  8 december 2018, 16:20:34
Citaat van: Iwan op  4 november 2018, 12:06:26
Citaat van: Kim op 17 oktober 2018, 18:47:25
En geslaagd?  :)
Ben helaas gezakt....  :-\

Ik reed te snel op kruispunten en rotondes af en had volgens de examinator te weinig overzicht.
(had de fietser wel gezien, maar kon er makkelijk voor langs in mijn eigen optiek)
Jammer. Weet je al wanneer je opnieuw examen moet doen ?
Inmiddels ben ik al wel geslaagd voor mijn rijbewijs. (heeft even geduurd)

Nog gefeliciteerd !!

Peaches

Gefeliciteerd Iwan! Wat fijn dat je werkgever heeft meebetaald.