Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Meeste Nederlanders gokken op prinselijke zoon

Gestart door gj, 26 maart 2007, 05:39:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gjk



RIJSWIJK (ANP) - Het derde kind van prins Willem-Alexander en Máxima wordt een zoon. Daar gokt althans 63 procent van de bevolking op volgens online wedkantoor Unibet. De rest houdt het op een dochter.

Op Unibet staan verschillende weddenschappen rond de aanstaande geboorte van een nieuwe telg in de koninklijke familie. Zo kunnen bezoekers aan de site wedden op een jongen of een meisje, geboortemaand, lengte en gewicht. Zo denkt 91 procent dat het kind bij de geboorte minder dan 3600 gram zal wegen. Verder verwacht 80 procent dat het kind in maart ter wereld komt, 12 procent houdt het op mei en 8 procent gokt op april.

www.home.nl

Iwan

AMSTERDAM - Prinses Máxima is dinsdagmiddag opgenomen in het Bronovo-ziekenhuis in Den Haag.
Ze zal daar binnenkort bevallen van haar derde kind.

De prinses zal waarschijnlijk eerder dan verwacht bevallen. Eerst werd het derde kind van de prinses
en prins Willem-Alexander pas in de tweede helft van april verwacht.

Voor zover bekend is prins Willem-Alexander bij zijn vrouw. De ouders van prinses Máxima
zijn volgens betrouwbare bronnen rond het paar inmiddels in Nederland gearriveerd.

De prinsesjes Amalia en Alexia wachten naar verluidt thuis op hun broertje of zusje.
Ook zij kwamen, op natuurlijke wijze, ter wereld in het 'koninklijke' ziekenhuis Bronovo,
dat op steenworp afstand ligt van Paleis Huis ten Bosch en gemakkelijk te bereiken is
vanuit Wassenaar, waar Alexander woont met zijn gezin.

Mochten er nu een prinsje komen, dan maakt dat niets uit voor de troonsopvolging.
In 1983 werd de grondwet zodanig gewijzigd, dat meisje niet meer hoeft te wijken
voor een jongen na haar. Prins Willem-Alexander is eerste in de lijn, erfprinses Catharina-Amalia
is en blijft de tweede, haar zus Alexia derde en de nieuwkomer is nu al, geboren of niet, nummer vier.

Amalia en Alexia werden beiden kort na hun geboorte via de pers en door middel van een rechtstreekse
televisieuitzending aan de bevolking getoond. Een dergelijk eerste 'publieke optreden' van de boreling is
in elk geval dinsdagavond niet meer te verwachten, maar op zijn vroegst woensdag, aldus de RVD.



Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

DEN HAAG - Prinses Máxima heeft dinsdagavond om 22.00 uur in het ziekenhuis Bronovo te Den Haag
het leven geschonken aan een dochter. Dit heeft de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) bekendgemaakt.

"We zijn erg dankbaar met de geboorte van deze kerngezonde baby", aldus de vader, de Prins van Oranje.
De pasgeboren dochter woog bij de geboorte 4135 gram. De lengte van de baby is 52 cm.
Haar naam wordt over twee dagen bekendgemaakt.

Koningin Beatrix arriveerde rond 22.45 uur bij het ziekenhuis voor het kraambezoek.
Máxima werd dinsdagmiddag opgenomen in het Bronovo-ziekenhuis in Den Haag.

Gynaecoloog M. Smeets en kinderarts-neonatoloog J. Kreijen-Meinesz stonden de prinses
bij de bevalling terzijde.



Ã,©nu.nl

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje


Metalholic

meeste mensen gokken fout dus.

dochtertje weer eens.

Iwan

AMSTERDAM - Ariane Wilhelmina Máxima Ines heet het zusje van Amalia en Alexia.
We hebben er een paar dagen op moeten wachten, maar prins Willem-Alexander heeft de
naam van het nieuwe prinsesje vanmorgen eindelijk onthuld. 'Ariane is haar roepnaam', aldus de prins.

De trotse vader deed vanmorgen in aanwezigheid van premier Balkenende en loco-burgemeester Jetta Klijnsma
aangifte van de geboorte van zijn derde dochter op het oude stadhuis in Den Haag.
Met moeder Máxima gaat het goed. Zij bleef thuis op Villa Eikenhorst in Wassenaar.

Ariane werd dinsdagavond na een probleemloze bevalling geboren in het Haagse ziekenhuis Bronovo.

Vanmorgen in alle vroegte stonden al tientallen oranjeklanten voor het stadhuis aan de Groenmarkt om
een glimp op te vangen van de prins. Getuigen bij de aangifte in de zaal Vierschaar waren premier
Balkenende en Herman Tjeenk Willink van de Raad van State. Beide waren eerder ook getuige bij de geboorte
van de zusjes van het nieuwe prinsesje. Ambtenaar Henk Kokken schreef voor de zesde keer een koninklijke telg in.

'het is een beauty', zei loco-burgemeester Klijnsma.

Telegraaflezers gokten er gisteren op dat het nieuwe prinsesje Anasatsia zou gaan heten.
Julia en Alexandra deden het ook goed als nieuwe naam.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Opzich vind ik het wel een mooie naam, alleen dat Ines vind ik niet zo geweldig,
maar dat komt uit de familie van Max zo heb ik begrepen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - Prinses Ariane is vanochtend vroeg ter observatie opgenomen in het Leids
Universitair Medisch Centrum.

Ze is opgenomen met een infectie aan de luchtwegen. Bovendien had ze koorts. Die was aan het eind
van de ochtend verdwenen en haar toestand werd omgeschreven als stabiel. Prinses Máxima was toen
al uit het ziekenhuis vertrokken en prins Willem-Alexander maakte zich op voor verplichtingen elders.

Ariane moet een week in het ziekenhuis blijven. Dat is nodig om de behandeling te voltooien
en om te herstellen, aldus de Rijksvoorlichtingsdienst.

Het is uitgesloten dat het prinsesje lijdt aan het gevreesde RS-virus, dat tot ademstilstand kan leiden.

Prinses Ariane Wilhelmina Máxima Ines, die op 10 april van dit jaar werd geboren, wordt in het LUMC
behandeld door de eigen kinderarts uit het Haagse Bronovo Ziekenhuis, Janneke Kreijen-Meinesz en
door de neonatoloog G. van Wezel-Meijler van het LUMC.

Ze is niet in het Bronovo Ziekenhuis maar in het LUMC opgenomen, omdat het academische ziekenhuis
een kinder-intensive care heeft. Het prinsesje heeft dat nu nog niet nodig,
maar als ze ademhalingsproblemen zou krijgen, moet ze wel naar die afdeling.

Het prinsesje is de derde dochter van kroonprins Willem-Alexander en prinses Máxima
en is de vierde in lijn van troonsopvolging.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het gaat 'erg goed' met prinses Ariane. Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst.
Het meisje heeft een virale én een bacteriële infectie aan de luchtwegen.

Antibiotica
Ariane wordt voorlopig nog met antibiotica behandeld. Het is nog niet bekend wanneer de dochter van
prins Willem-Alexander en prinses Máxima naar huis mag. Eerder werd gezegd dat ze zeker een week in
het ziekenhuis zou moeten blijven.

Uitstapje
De Prins van Oranje is waarschijnlijk gewoon bij de Nationale Herdenking in Amsterdam.
Vanochtend maakte hij 'een leuk uitstapje' met zijn andere dochters, Amalia en Alexia.
Ariane werd woensdagochtend met hoge koorts opgenomen in het Leids Universitair Medisch Centrum.




Ã,©rtlnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."