Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Kinderen komen om bij brand Hoorn

Gestart door Iwan, 5 januari 2008, 17:23:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

HOORN -  Door een brand in een schuurtje van een woning aan de Juniusstraat in Hoorn
zijn zaterdagmiddag twee broertjes van 4 en 5 jaar oud om het leven gekomen.

Dat heeft de gemeente Hoorn bekendgemaakt. De jongens waren aan het spelen in de schuur van hun huis
in de Juniusstraat. Ze staken lucifers af. Volgens de gemeente is de brand veroorzaakt door een fles met
brommerbenzine die in de schuur stond. Er ontstond een vlammenzee waar geen ontkomen aan was,
liet de gemeente weten.

De jongens stonden zaterdagmiddag onder toezicht van een oppas. De oppas belde de brandweer,
die binnen 5 minuten ter plaatse was en de relatief kleine brand snel onder controle had.
De twee jongens konden niet worden gered.

Burgemeester G.O. van Veldhuizen van Hoorn sprak tijdens een persbijeenkomst zaterdagavond
van een tragedie waar hij diep van onder de indruk is. Hij liet weten dat zijn medeleven uitgaat
naar de ouders, de twee broertjes van de overleden jongens, de oppas, de overige familie, vrienden en buren.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

HOORN -  Door een brand in een schuurtje van een woning aan de Juniusstraat in Hoorn
zijn zaterdagmiddag de twee broertjes Brendan (4) en Donovan (5) Berkenfeld, voor de ogen
van hun 10-jarige broertje Andy, op gruwelijke wijze om het leven gekomen.
Dat heeft de gemeente Hoorn bekendgemaakt.
 
De jongens waren aan het spelen in de schuur van hun huis in de Juniusstraat. Ze staken lucifers af.
Volgens de gemeente is de brand veroorzaakt door een fles met brommerbenzine die in de schuur stond.
Er ontstond een vlammenzee waar geen geen ontkomen aan was, liet de gemeente weten.

De jongens stonden zaterdagmiddag onder toezicht van een oppas. De oppas belde de brandweer,
die binnen 5 minuten ter plaatse was en de relatief kleine brand snel onder controle had.
De twee jongens konden niet worden gered.

Burgemeester Onno van Veldhuizen van Hoorn sprak tijdens een persbijeenkomst zaterdagavond
van een tragedie waar hij diep van onder de indruk is. Hij liet weten dat zijn medeleven uitgaat
naar de ouders, de twee broertjes van de overleden jongens, de oppas, de overige familie, vrienden en buren.

Het getroffen gezin in de Juniusstraat bestond uit een moeder en vier zoons.
Volgens burgemeester Veldhuizen had een van de oudere broers van de omgekomen jongetjes
's middags nog gewaarschuwd niet met vuur te spelen. Het gezin heeft bijstand gekregen van slachtofferhulp.

Veldhuizen zei later op de avond dat de gemeente geen stappen onderneemt om een stille toch
of iets dergelijks te organiseren. Volgens hem moet zoiets spontaan gebeuren.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Verschrikkelijk voor de familie en de oppas.
Als ik mijn kinderen zou verliezen (die ik niet heb) zou ik gek worden van verdriet.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."