Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Ernstig indicent bij Koninginnedagviering

Gestart door Iwan, 30 april 2009, 14:46:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Bij het incident bij de viering van Koninginnedag in Apeldoorn zijn twee doden gevallen.
De doden vielen toen een auto met redelijk hoge snelheid door de menigte reed.

Het programma voor de rest van Koninginnedag is afgelast.

Tijdens de live-uitzending was te zien hoe een zwarte auto omstreeks 11.50 uur
door de menigte in de richting van de bus met de koninklijke familie reed.
De auto liet een spoor van gewonden achter zich.

Daarna botste de auto, waarvan de voorruit al beschadigd was,
tegen het monument De Naald. Onduidelijk is of er opzet in het spel is.
Volgens de politie is de auto door de afzetting gereden.

http://www.youtube.com/v/T4NuBML6DWk&hl=nl&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6

Gewonden
Bij het incident zijn ook 21 gewonden gevallen, van wie zes zwaar.
Sommigen moesten worden gereanimeerd voordat zij met ambulances
naar het ziekenhuis konden worden gebracht.
Andere slachtoffers lagen ruim anderhalf uur op het kruispunt.

http://www.youtube.com/v/58Jfh5jYGJU&hl=nl&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6

Bestuurder
De bestuurder van de auto moest uit het wrak worden gesneden. Hij wordt ernstig
gewond naar het ziekenhuis gebracht. Hij is ook gearresteerd en hij wordt verhoord.

De koninklijke familie heeft het incident gezien en reageerde geschokt.
Prinses Máxima keek toe met de hand voor de mond. Koningin Beatrix
heeft haar medeleven betuigd met de slachtoffers.

Na het incident zette de politie het plein bij de Loolaan af
en verzocht het publiek weg te gaan.

Amsterdam en Rotterdam
De activiteiten in Apeldoorn werden kort na het incident door burgemeester De Graaf afgelast.
Ook in Rotterdam zijn alle feestelijkheden ter gelegenheid van Koninginnedag afgelast.
Het Amsterdamse gemeentebestuur is nog in beraad.

De politie geeft om 15.45 uur een persconferentie over het incident.




©nos.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De bestuurder van de auto die donderdag tijdens de Koninginnedagviering
door een mensenmassa reed en uiteindelijk op een paar meter afstand
van de koninklijke familie op het monument De Naald botste, deed dit met opzet.
Dat heeft burgemeester van Apeldoorn Fred de Graaf volgens een verslaggever
van Omroep Friesland gezegd.



De Graaf heeft volgens de verslaggever gezegd dat 'toen de man die achter het stuur zat
weer bij bewustzijn kwam heeft toegegeven dat opzet in het spel was'
.
"Welke opzet is niet bekend." Of de bestuurder alleen slachtoffers onder het publiek
wilde maken of een aanslag wilde plegen op de koninklijke familie, is onduidelijk.

Diverse getuigen meldden dat de automobilist het wel voorzien moest hebben op de bus
van de koninklijke familie. De auto is volgens Omroep Gelderland onderzocht op explosieven,
maar er zou niets zijn gevonden.




Ã,©depers.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan


De aanslag op het Koninklijk Huis in Apeldoorn, waarbij een auto inreed op het koninginnedagpubliek
en vervolgens richting de bus van de Koninklijke familie, heeft aan vier personen het leven gekost.
Vijf mensen zijn zwaargewond opgenomen in ziekenhuizen. Er zijn acht lichtgewonden gevallen.
De Koninklijke familie is ongedeerd. Het Openbaar Ministerie (OM) neemt aan dat het om
een bewuste actie van de dader gaat en verdenkt hem ervan een aanslag te hebben gepleegd
op het Koninklijk Huis. Dat zei een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM).

Ook verdenkt justitie hem van het plegen van moord of doodslag op mensen uit het publiek.
Bij het incident stierven vier personen en raakten er dertien gewond, van wie vijf ernstig.

Wegafzettingen
De automobilist reed tegen 12.00 uur met hoge snelheid door de wegafzettingen in Apeldoorn,
net op het moment dat de open bus met daarin koningin Beatrix en haar familieleden passeerde.
De auto sleurde diverse mensen mee.

De koninklijke familie zag het ongeluk gebeuren. Getuigen zagen leden van de familie huilen.
Koningin Beatrix reageerde, volgens Simon Boon van de Apeldoornse Oranjeverenigingen,
'zeer aangeslagen'. Boon zat ook in de bus en zag de geschokte gezichten van de leden
van de koninklijke familie. Boon sprak van een ,,enorme impact, niet alleen voor Apeldoorn,
maar voor het hele land.
"

De 38-jarige verdachte in de auto is aangehouden. Het gaat om een autochtone man.
Hij is zwaargewond en moest worden geopereerd in een ziekenhuis. Zijn zwarte Suzuki Swift
werd daarvoor door de hulpdiensten opengeknipt. Volgens een getuige was dezelfde man
in zijn auto eerder door de beveiliging bij een afzetting weggestuurd.

De woonplaats van de dader is bekend bij de politie.
Doorzoekingen van zijn huis worden voorbereid of zijn al bezig.
De dader is geen bekende van de politie.
Ook zijn er geen psychische problemen bij de dader bekend.

Geen terreur
Het OM gaat er vanuit dat het geen terroristische actie betreft. Het is nog niet bekend
of het om een eenmansactie gaat, maar er is nog niets dat er op duidt dat het een groep
de aanslag heeft gepland. De man is geen bekende van politie/justitie en er is evenmin
iets bekend over problemen met zijn geestelijke gezondheid.

Onder de dertien gewonden zijn een politieagent en een marechaussee.
De marechaussee is er slecht aan toe.
Dat is tijdens een persconferentie in Hotel de Keizerskroon in Apeldoorn bekendgemaakt.

Nationaal belang
Door de verdenking dat het om een bewuste actie van de dader gaat en verdenkt hem ervan
een aanslag te hebben gepleegd op het Koninklijk Huis. verdenking van artikel 108 van het
Wetboek van Strafrecht is het incident een zaak van nationaal belang geworden,
aldus de zegsman van het OM. Daarom is de Nationale Recherche betrokken bij het onderzoek,
dat bij de politie Noord- en Oost-Gelderland ligt.

Het plegen van een aanslag op het leven of de vrijheid van leden van het Koninklijk Huis
kan door de rechter worden bestraft met maximaal vijftien jaar gevangenisstraf.
Wanneer de aanslag de dood van een van deze mensen tot gevolg heeft,
of de aanslag met voorbedachten rade wordt gepleegd,
kan levenslang worden opgelegd of de maximale tijdelijke celstraf.




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De man op wiens naam de auto staat die donderdag op publiek in Apeldoorn inreed,
was woonachtig in een appartement aan de Burchtgracht in Huissen.
Dat bevestigen buurtbewoners. De politie onderzoekt de woning op de begane grond
van het complex. Bij de inval is ook de burgemeester van Huissen, Harry de Vries,
aanwezig. Op de plek hebben zich honderden mensen verzameld.

Volgens de verhuurster van het appartement is de man enkele maanden geleden ontslagen.
Hij was 's nachts werkzaam in de beveiligingsbranche en studeerde overdag.
Nadat hij zijn baan had verloren was hij volgens haar niet meer in staat
om de huur op te brengen en moest hij de woning ontruimen.
Vrijdag zouden nieuwe huurders hun intrek in het appartement nemen.

Zijn voormalige buurvrouw, Sandra, omschrijft de man als 'een keurige, beleefde man'
die vrij teruggetrokken leefde. De afgelopen maanden stond hij volgens haar niet meer toe
dat er mensen bij hem binnenkwamen.

Ook een bewoner in de omgeving van zijn oude adres in Velp,
waar de politie donderdag eveneens aanwezig was,
omschrijft de man als 'een heel erg rustige persoon'.

De politie was vanaf 13.30 uur aanwezig bij het appartement in Huissen.
ME'ers sloegen een raam in van de woning om naar binnen te gaan.




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Vreselijk wat er gebeurd is,ik kreeg tranen van in mijn ogen.ik schrok me rot.En dan al die mensen die door de lucht vliegen en over de weg glijden zo eng,vreselijk
Ik heb de hele dag tv gekeken.Hoewel ik niet naar het centrum ben geweest maar hier thuis gepoetst heb heb ik verder de hele dag voor de tv gezeten.het is niet te bevatten.Mijn koninginnedag gevoel was in 1x weg
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan



Een 38-jarige verdachte breekt op Koninginnedag door een afzetting
langs de route waar de koninklijke familie langskomt.
Gevolg is een slagveld, met vier doden en dertien gewonden.
Een overzicht van de feiten.

Om 11.50 uur rijdt de verdachte in een zwarte Suzuki Swift met hoge snelheid
door een afzetting heen. De open bus met de koninklijke familie passeert
op dat moment bij het monument De Naald.
De bestuurder schept in zijn rit veel mensen, die door de lucht worden geslingerd
en op het wegdek achterblijven. Fotografen en cameramensen moeten opzijspringen,
een politieman op een fiets kan de aanstormende auto nog net ontwijken.
De auto boort zich in een dranghek, dat het monument afschermt.
De bestuurder is zwaargewond, maar uit een eerste contact met de politie bij het wrak
van de auto maakt het openbaar ministerie op dat de man een bewuste actie uitvoerde.
15.50 uur De autoriteiten maken bekend dat vier mensen zijn overleden.
Er zijn bovendien dertien gewonden, van wie vijf ernstig. Onder de zwaargewonden
bevindt zich de verdachte, die donderdagmiddag wordt geopereerd, en een lid
van de marechaussee. Onder de lichtgewonden is een politieagent.
De gewonden worden verzorgd in zes ziekenhuizen in de regio.
De verdachte wordt aangehouden en naar het ziekenhuis vervoerd.
De man is geen bekende van politie/justitie en er is evenmin iets bekend
over problemen met zijn geestelijke gezondheid.
Justitie verdenkt de man, K.R. Tates, onder meer van een poging tot het plegen
van een aanslag op leden van het Koninklijk Huis. De verdachte is volgens het OM
een 'autochtone' Nederlander. Het is niet zeker of hij alleen handelde.
De politie doet ondertussen sporenonderzoek op de plek des onheils en er wordt
huiszoeking verricht bij de verdachte thuis in Huissen. Voor zover bekend droeg
de verdachte geen wapen of explosieven bij zich.
De festiviteiten in Apeldoorn werden gestaakt,
net als op veel plaatsen in de rest van het land.

Speculaties
Al snel werd gedacht aan een aanslag, maar bewijs ontbrak.
Totdat het Openbaar Ministerie aangaf genoeg reden te hebben dat de man een aanslag
wilde plegen op het Koninklijk Huis. Het zou gaan om K.R. Tates, een 'keurige man'
die onlangs was ontslagen als beveiliger. In verschillende media wordt gezegd dat hij
een 'dwaze vader' is, die zijn kinderen niet mag zien.
Dwaze vaders houden wel vaker acties, maar die zijn nog nooit zover gegaan als deze aanslag.





Ã,©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim


Iwan

Er is een vijfde dode te betreuren in Apeldoorn.
Dat zei de woordvoerder van de burgemeester vlak na de persconferentie.

Het is onduidelijk of de vijfde dode een van de gewonden is of de verdachte.
,,Over de identiteit kan ik niets zeggen'', aldus de zegsman.
Tijdens de persconferentie werd duidelijk dat de toestand van de dader kritiek is.

De man die vanmorgen een aanslag op het Koninklijk Huis pleegde,
ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
Volgens verslaggevers zou hij al hersendood zijn verklaard.

De 38-jarige Karst Tates zal als hij nog bijkomt,
waarschijnlijk moord ten laste worden gelegd.
De Nationale Recherche onderzoekt de aanslag met 250 man.

Karst blijkt eerder vanmorgen door de politie bij een wegafzetting te zijn weggestuurd.
Later keerde hij terug met de bekende fatale afloop.

Het jongste slachtoffer van Karst Tates is negen jaar oud.

Dertien gewonden, onder wie het 9-jarige kind, liggen nog in het ziekenhuis.
Ze hebben vooral hersenletsel, kneuzingen en botbreuken.



- Update:Het vijfde dodelijke slachtoffer die is gevallen door de aanslag in Apeldoorn
is niet de verdachte. Dat heeft een woordvoerster van het Lukas Ziekenhuis
in Apeldoorn bevestigd.





Ã,©spitsnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Verschrikkelijk wat er vandaag gebeurd is in Apeldoorn,
op wat een feestelijk dag had moeten zijn.
Toen ik vanmiddag wakker werd en het las kwam het allemaal
zo onwerkelijk op mij over. Dat zoiets in Nederland gebeurd,
waar het koninklijk huis zo benaderbaar is, is een enorme schok voor mij.

Er zijn nu al 5 dodelijke slachtoffers te betreuren en enkele zwaargewonden,
waaronder ook kinderen. Ik hoop niet dat het de dader is die overleden is,
hoewel hij de enige is die ik het gun. Dat iemand zoiets doet, zoals het nu lijkt,
omdat hij persoonlijke problemen heeft is misschien nog wel de ergste schok.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Ik hoorde het ook toen we thuis kwamen, ben je net gezellig naar de markt geweest enzo.
Hoor je zo iets. Wat een mafkees moet dat zijn geweest zeg.

Kan er niet bij ???

Nevyn

Verschrikkelijk dat Nederland dit heeft moeten meemaken. Maar, met alle respect, ik vind sommige reactie nogal overdreven. Ik kan niet zeggen dat ik er een traan om gelaten heb, dat ik moeite had met eten of dat mijn koninginnendag anders was. Ik vind het erg overdreven dat alle feestelijkheden in Rotterdam afgelast zijn en dat Amsterdam eerder gestopt is (ze roepen al jaren dat er een aanslag op het Museumplein gepleegd zal worden op koninginnedag). Mijn koninginnendag was als alle andere. Leuk met vrienden de kroeg in. En dat verpest zo'n mafkees in Apeldoorn niet.

Maar waarom de koningin? Zoveel heeft ze in Nederland niet te zeggen? Pak dan iemand uit de tweede kamer of de MP. Die maken de wetten en andere landelijke besluiten.

Ondanks wat ik nu zeg, kan ik me wel in Iwans antwoord vinden. Zoiets verwacht je niet van Nederland. Maar goed.. In andere landen gebeuren dit soort dingen dagelijks en dan kun je er ook niets tegen doen..

Ik hoop in ieder geval dat deze vent wel een gepaste straf krijgt en niet de maximale 25 jaar.. Eigenlijk is levenslang nog te kort voor hem.

Iwan

Citaat van: Dee-E op 30 april 2009, 23:22:46
Verschrikkelijk dat Nederland dit heeft moeten meemaken. Maar, met alle respect, ik vind sommige reactie nogal overdreven. Ik kan niet zeggen dat ik er een traan om gelaten heb, dat ik moeite had met eten of dat mijn koninginnendag anders was. Ik vind het erg overdreven dat alle feestelijkheden in Rotterdam afgelast zijn en dat Amsterdam eerder gestopt is (ze roepen al jaren dat er een aanslag op het Museumplein gepleegd zal worden op koninginnedag). Mijn koninginnendag was als alle andere. Leuk met vrienden de kroeg in. En dat verpest zo'n mafkees in Apeldoorn niet.

Maar waarom de koningin? Zoveel heeft ze in Nederland niet te zeggen? Pak dan iemand uit de tweede kamer of de MP. Die maken de wetten en andere landelijke besluiten.
De koningin heeft een symbolische waarde dus een aanslag op haar, of iemand anders
van het koningshuis geeft een grotere impact. Ik heb er ook geen traan om hoeven laten,
maar ik was toch behoorlijk geschokt en mijn Koninginnedag was zeker wel anders dan normaal,
al heb ik vandaag wel hetzelfde gedaan als alle andere Koninginnedagen, namelijk niets.
Ik vind het niet meer dan normaal dat de feestelijkheden in veel steden of afgelast zijn
of zijn versombert. Er is een moorddadige gek ingereden op een groep mensen waarbij,
tot nu, 5 mensen bij zijn omgekomen en tientallen gewonden. Bovendien had deze man
het op het koningshuis voorzien en waren er duizenden 'live' getuigen en miljoenen mensen
die het via de tv live hebben gezien. Ik vind het afgelasten of versomberen van de festiviteiten
een goed signaal om aan te geven dat er meegeleefd wordt met de slachtoffers,
hun nabestaanden en het Koninklijk Huis. Het doet mij goed dat er zo wordt meegeleefd
en respect wordt getoond aan de slachtoffers, in deze maatschappij die steeds meer lijkt te verharden.
Het afgelasten van de feestelijkheden is gewoon een kwesie van goed fatsoen,
je viert geen feest op een dag van nationale rouw.

Belachelijk vind ik het dat de feesten in Woerden gewoon zijn doorgegaan uit angst voor rellen.
Mensen die gaan, of dreigen met, rellen omdat hun feestje niet kan doorgaan,
ondanks dat daar een goede reden voor is mogen ze van mij zo ver schoppen als ze kunnen.
Akelige egoïstisch mensen die geen greintje empathie kunnen opbrengen voor een ander, walgelijk.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik snap dat gewoon niet? Dat mensen zeggen dat hun koninginnedag anders was. Vooral als je niets anders hebt gedaan dan normaal. En waarom kunnen mensen vanuit de kroeg geen respect tonen? Wij hebben via mobiel internet de ontwikkelingen in de gaten gehouden, die op een gegeven moment steeds hetzelfde waren.

Waarom is het normaal dat feestelijkheden zijn afgelast? Vanuit respect? Mensen kunnen vanuit de kroeg of vanaf een plein ook respect tonen. Door bijv. een minuut stilte of wat dan ook. Ik vind het allemaal zo ver gaan..

En ja, deze vent is gek en heeft iets gedaan wat niet door de beugel kan. Maar er zijn wel meer gekken op de wereld en in Nederland. Moeten wij ook alles aflassen omdat een gestoorde gek zijn familie afslacht? Of dat zo'n Fritzl te werk gaat? Dat is ook vreselijk, maar ik heb er niemand over horen zeggen dat ze er een traan om gelaten hebben.

De media bereikt het weer helemaal om alles in de aandacht te zetten en alles wordt overdreven. Mensen op fora en overal hebben het over vliegende mensen. Nou, ik heb de beelden ook gezien en ik kan zeggen dat ik tijdens mijn auto-ongeluk echt door de lucht vloog. Was er toen iemand die zij: Wow! Schokkend! Ze vloog door de lucht!, Nee, helaas. Ik werd naar het ziekenhuis gebracht en niemand sprak er meer over. Omstanders vroegen erna niet eens hoe het met me ging..

Ik vind het zoals zo vaak als zulke dingen gebeuren weer heerlijk overdreven.. Ik begin steeds meer te begrijpen waarom Vinnie zo graag weg wil uit Nederland. Want waarom moet er in het gehele land zoveel ophef en verdriet om zijn? Laten we lekker de koninklijke familie, de nabestaande van de slachtoffers en de mensen die erbij waren treuren.. Die hebben er tenminste echt een reden voor!

StarLight

Mijn koninginnendag was al anders want ik moest werken.
Heb er ook geen traan om gelaten maar vind het wel erg voor de slachtoffers en nabestaanden dat ze dit hebben door moeten maken.
Hierdoor is wel heel veel afgelast. Want wij zouden naar het park hier gaan maar niemand mocht het park in.
Dus dat zegt wel genoeg lijkt mij.
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

Iwan

APELDOORN - Karst T., de de man die gisteren in Apeldoorn
het drama veroorzaakte, is vannacht aan zijn verwondingen overleden.

Het dodental van het drama komt daarmee op zes. De 38-jarige inwoner van Huissen
werd donderdag geopereerd. Hij overleed vannacht in het ziekenhuis aan zijn verwondingen,
meldt de NOS op basis van vertrouwelijke bronnen. De politie kent zijn motief niet
en beschikt alleen over zijn verklaring van vlak na het incident.
Daarbij stelde hij dat zijn actie was gericht tegen het Koninklijk Huis.

Twaalf mensen raakten gewond, waarvan vier zeer ernstig.
De gewonden zijn volgens burgemeester Fred de Graaf van Apeldoorn drie kinderen
(9, 15 en 16 jaar), zes mannen en vier vrouwen. Bij de gewonden gaat het volgens
De Graaf om kneuzingen, botbreuken, hersen- en schedelletsel.
De later overleden vijfde persoon was volgens woordvoerster Marjon Antoons
van het Lukas-ziekenhuis in Apeldoorn een van de gewonden.

De verdachte was niet bekend bij politie, justitie of de inlichtingendienst AIVD.
Donderdag deed de politie huiszoeking in zijn woning in Huissen, hoofdofficier L. Goossens
kon nog geen mededelingen doen over de resultaten daarvan. De man wordt verdacht
van een aanslag op leden van het Koninklijk Huis en moord, dan wel doodslag.
"Op het eerste staat dertig jaar", aldus Goossens.

Justitie heeft vier locaties aangemerkt als plaats-delict. Een van die vier is de hoek van
de Boslaan/Jachtlaan. Daar kreeg de verdachte eerder op donderdagmorgen een stopteken,
dat hij opvolgde. Goossens: "De andere drie zijn de plaats waar hij door de afzetting brak,
de plek waar hij op het monument botste en zijn woning.
"

De Nationale Recherche doet onderzoek naar de gebeurtenis en de toedracht.
Ook wordt onderzocht of er eventueel anderen betrokken zijn bij de aanslag.
Vooralsnog zijn daar geen aanwijzingen voor.

De verdachte reed donderdagmiddag rond 12.00 uur tijdens de koninginnedagviering
in Apeldoorn dwars door de mensenmenigte heen richting de open bus waarin de
koninklijke familie werd vervoerd. De auto miste de bus en kwam tot stilstand tegen
het monument 'De Naald' op de kruising van de Loolaan en de Jachtlaan.
De verdachte is ter plaatste aangehouden en is vervolgens vervoerd naar het ziekenhuis.

Bij de doorzoeking van de woning van de verdachte zijn geen wapens,
explosieven of aanwijzingen in de richting van meer verdachten aangetroffen.

Aanleiding
De combinatie van een economische crisis en een dreigende pandemie
kan de aanleiding zijn geweest voor de rampzalige daad van Karst T. tijdens Koninginnedag.

Dat zegt de Duitse professor Adolf Gallwitz in het AD. Mensen die nog nooit
met de politie in aanraking zijn geweest, kunnen door deze omstandigheden
net het laatste duwtje krijgen om tot zo'n daad te komen.
"Zelfs mensen die nog nooit aan een aanslag hebben gedacht,
kunnen hierdoor op idiote gedachten komen
", zegt Gallwitz.




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 09:50:59
Ik snap dat gewoon niet? Dat mensen zeggen dat hun koninginnedag anders was.
Vooral als je niets anders hebt gedaan dan normaal. En waarom kunnen mensen
vanuit de kroeg geen respect tonen? Wij hebben via mobiel internet de ontwikkelingen
in de gaten gehouden, die op een gegeven moment steeds hetzelfde waren.
Waarom is het normaal dat feestelijkheden zijn afgelast? Vanuit respect?
Mensen kunnen vanuit de kroeg of vanaf een plein ook respect tonen.
Door bijv. een minuut stilte of wat dan ook. Ik vind het allemaal zo ver gaan..
Respect tonen vanuit een kroeg kan, maar respect tonen terwijl de muziek lekker hard staat,
de alcohol rijkelijk vloeit en de massa feestviert vind ik een rare manier van respect tonen.
Als jij onder respect verstaat de ontwikkelingen in de gaten houden, dan hebben wij een totaal
andere opvatting over wat respect tonen betekend.

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 09:50:59
En ja, deze vent is gek en heeft iets gedaan wat niet door de beugel kan.
Maar er zijn wel meer gekken op de wereld en in Nederland. Moeten wij ook alles aflassen
omdat een gestoorde gek zijn familie afslacht? Of dat zo'n Fritzl te werk gaat?
Dat is ook vreselijk, maar ik heb er niemand over horen zeggen dat ze er een traan om gelaten hebben.
Het feest was ter ere van het koningshuis en als er dan een aanslag op het koningshuis
gepleegd wordt waardoor er doden en gewonden vallen dan is het voor mij niet meer
dan normaal om dat feest afgelasten.

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 09:50:59
De media bereikt het weer helemaal om alles in de aandacht te zetten en alles wordt overdreven.
Mensen op fora en overal hebben het over vliegende mensen. Nou, ik heb de beelden ook gezien
en ik kan zeggen dat ik tijdens mijn auto-ongeluk echt door de lucht vloog. Was er toen iemand
die zij:'Wow! Schokkend! Ze vloog door de lucht!' Nee, helaas. Ik werd naar het ziekenhuis gebracht
en niemand sprak er meer over. Omstanders vroegen erna niet eens hoe het met me ging..
Ik vind het erg vervelend voor je dat je vind dat mensen niet met genoeg interesse
voor je hebben gereageerd tijdens jouw ongeluk, maar wat heeft dat ongeluk met deze aanslag
te maken? Als mensen die erbij waren zeggen dat er mensen door de lucht vlogen dan twijfel ik
daar niet in, ik heb geen beelden gezien van vliegende mensen, want volgens mij zijn er nog
geen beelden opgedoken van toen de auto de mensenmassa raakte, als jij die wel heb gezien
dan zou ik die ook graag willen zien.

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 09:50:59
Ik vind het zoals zo vaak als zulke dingen gebeuren weer heerlijk overdreven..
Ik begin steeds meer te begrijpen waarom Vinnie zo graag weg wil uit Nederland.
Want waarom moet er in het gehele land zoveel ophef en verdriet om zijn?
Laten we lekker de koninklijke familie, de nabestaande van de slachtoffers
en de mensen die erbij waren treuren.. Die hebben er tenminste echt een reden voor!
Ophef en verdriet is er omdat een gek een aanslag op het koningshuis heeft gepleegd
waarbij 5 doden zijn gevallen. Duizenden mensen waren daar live getuigen van en miljoenen
waren getuigen via live televisie. Maar ik kan net als jij ook wel begrijpen waarom Vinnie
zo graag uit Nederland weg wil, mensen die hun eigen feestje belangrijker vinden dan
het leed van anderen, je gaat je dan toch schamen dat je dezelfde nationaliteit als die
mensen hebt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Iwan, volgens mij zeg ik nergens dat ik mijn feestje belangrijker vind. Ik vind het allemaal alleen overdreven. Mag dat?

Ik bedoel, ik stond op het punt om mijn feestje af te zeggen om een sfeerverslag voor school te kunnen schrijven. Voor mij betekent koninginnedag weinig. Er is veel te doen in het land. Ik heb weinig met de koningin en weinig met het koningshuis. Toch vind ik het leuk dat we dat nog in ere hebben.

Ik heb niet gezegd dat ik respect toen in een drukke kroeg met harde muziek. Ik heb enkel gezegd dat ik er wel aan gedacht heb en de ontwikkelingen heb gevolgd. Mara ik denk dat er best respect getoond kan worden op een feest, door bijv. een minuut stilte zoals ik al zei. Daarnaast heb ik geen alcohol op. Ik moest namelijk vandaag werken, en dan drink ik de dag ervoor niet. (en nu weet ik wel dat je bedoeld dat half Nederland zich aan het bezatten was, maar ik was er daar in ieder geval geen van).

Daarnaast gaat het niet om mijn ongeluk. Dat is jaren geleden, niets aan overgehouden. Het gaat er mij om dat de media en iedereen beweerd dat er mensen door de lucht vlogen en net als jij heb ik die beelden niet gezien. Mensen praten erover alsof het voor de eerste keer is in de mensheid dat mensen tijdens een ongeluk door de lucht vliegen. Nou, met mijn ongeluk wilde ik even duidelijk maken dat het wel vaker gebeurd.

Ik snap het gewoon niet. Ik vind het vreselijk en vind kan het niet betreuren dat de dader dood is. Maar er is nog steeds geen zekerheid over een aanslag. Natuurlijk weet ik dat de feiten het idee geven dat het een aanslag is, maar wie weet kreeg die man een hartaanval ofzo.. Ik denk niet dat het zijn idee was om tegen dat monument aan te knallen.

En om dan even Vinnie er nog bij te betrekken. Die jongen heeft geen koninginnedag gevierd. Hij heeft gister in de zon zijn auto staan wassen en het nieuws geluisterd. Dus dat heeft niets te maken met het belangrijker vinden van een feestje dan het leed van anderen.

Ik bekijk het gewoon heel anders. Het is vreselijk, het had niet mogen gebeuren en ik heb geen woorden die ik tegen de nabestaanden van de slachtoffers zou kunnen zeggen. Maar om nu te zeggen dat ik er slecht van heb geslapen, gegeten of wat dan ook?
Ik heb het niet zien gebeuren, net als velen in Nederland en alles wordt alleen maar opgeblazen.. En daar heb ik zo'n hekel aan.. En ja, ik weet dat ik dan het verkeerde vak heb gekozen..

Iwan

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 13:13:57
Iwan, volgens mij zeg ik nergens dat ik mijn feestje belangrijker vind. Ik vind het allemaal alleen overdreven. Mag dat?
Dat mag, net als dat ik mag vinden dat het belachelijk is dat er feesten waren die gewoon doorgingen.
Als de Koningin stopt met het vieren van Koninginnendag en haar activiteiten neerlegt.
Als de vlaggen halfstok gaan is er geen koninginnendag meer.
Als je dan toch door gaat is dat respectloos en ben je uitsluitend met je eigen ding bezig.

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 13:13:57
Ik bedoel, ik stond op het punt om mijn feestje af te zeggen om een sfeerverslag voor school te kunnen schrijven. Voor mij betekent koninginnedag weinig. Er is veel te doen in het land. Ik heb weinig met de koningin en weinig met het koningshuis. Toch vind ik het leuk dat we dat nog in ere hebben.
Voor mij betekend het koningshuis wel veel, maar ik vind koninginnedag weer niet zoveel aan,
omdat het voornamelijk zuipen is en daar hou ik niet van.

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 13:13:57
Daarnaast gaat het niet om mijn ongeluk. Dat is jaren geleden, niets aan overgehouden.
Het gaat er mij om dat de media en iedereen beweerd dat er mensen door de lucht vlogen
en net als jij heb ik die beelden niet gezien. Mensen praten erover alsof het voor de eerste keer
is in de mensheid dat mensen tijdens een ongeluk door de lucht vliegen.
Nou, met mijn ongeluk wilde ik even duidelijk maken dat het wel vaker gebeurd.
Dit was ten eerste geen ongeluk, maar een gerichtte aanslag op het koningshuis.
Ten tweede omdat ik het niet heb gezien dat mensen door de lucht vlogen betekend dat niet
dat het niet is gebeurd. Alle camera's waren immers op de bus gericht en niet op het publiek.
Ten derde er wordt nergens beweerd dat het uniek was omdat er mensen door de lucht vlogen,
daarmee wordt enkel aangegeven dat de auto veel vaart had gemaakt.

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 13:13:57
Ik snap het gewoon niet. Ik vind het vreselijk en vind kan het niet betreuren dat de dader dood is. Maar er is nog steeds geen zekerheid over een aanslag. Natuurlijk weet ik dat de feiten het idee geven dat het een aanslag is, maar wie weet kreeg die man een hartaanval ofzo.. Ik denk niet dat het zijn idee was om tegen dat monument aan te knallen.
De man schijnt een bekentenis te hebben afgeleid, al moet ik wel zeggen dat ik dat eigenlijk betwijfel.
Het staat in elk geval vast dat het geen ongeluk was omdat: ten eerste de man al eerder had
geprobeerd door een afzetting te breken en daarbij was tegengehouden. De man zich bevond
op een plek waar praktisch geen auto's waren. Ten derde ooggetuigen beweerden dat de man,
nog had bewogen toen hij op het publiek inreed en zijn ogen open had. Ik denk ook niet dat het
de bedoeling van de man was om tegen het monument aan te knallen, maar heb je gezien in welke
staat zijn auto was? Zou het wellicht zo kunnen zijn dat de stuurkolom van de auto beschadigd was
en dat de auto daardoor niet meer bestuurbaar was?

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 13:13:57
En om dan even Vinnie er nog bij te betrekken. Die jongen heeft geen koninginnedag gevierd. Hij heeft gister in de zon zijn auto staan wassen en het nieuws geluisterd. Dus dat heeft niets te maken met het belangrijker vinden van een feestje dan het leed van anderen.
Mijn opmerking over Vinnie had niets, maar dan ook niets te maken met Vinnie persoonlijk,
jij begon erover dat jij je het kon voorstellen dat Vinnie Nederland wil verlaten, en ik was
het er mee eens dat ik me goed kan voorstellen dat er mensen zijn die Nederland willen verlaten,
en omdat jij Vinnie als voorbeeld had genoemd, nam ik dat voorbeeld gewoon over.

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 13:13:57
Ik bekijk het gewoon heel anders. Het is vreselijk, het had niet mogen gebeuren en ik heb geen woorden die ik tegen de nabestaanden van de slachtoffers zou kunnen zeggen. Maar om nu te zeggen dat ik er slecht van heb geslapen, gegeten of wat dan ook?
Ik heb het niet zien gebeuren, net als velen in Nederland en alles wordt alleen maar opgeblazen.. En daar heb ik zo'n hekel aan.. En ja, ik weet dat ik dan het verkeerde vak heb gekozen..
De meerderheid van Nederland heeft het wel zien gebeuren, Live of op tv.
En wat wordt er precies opgeblazen? Is het aantal doden/gewonden opgeblazen?
Is het opgeblazen om te stellen dat een gek op een mensenmassa is ingereden?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."