Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Ernstig indicent bij Koninginnedagviering

Gestart door Iwan, 30 april 2009, 14:46:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nevyn

Okay, dit vind ik dan weer schokkend! Al kan ik me de laatste reactie wel voorstellen. Wij kregen het namelijk van een vriend via de sms te weten. We stuurden hem terug dat hij ons niet voor de gek hield. En uiteindelijk ben ik er ook wel van geschrokken, ook al doe ik overkomen dat dat niet zo is.

Om te beginnen met jou vraag over wat ik overdreven vind, Iwan. Ik vind dat de media er weer alles uittrekt wat er in zit. Ja, feitelijk klopt het, dat moet ook anders kunnen ze naar de Raad van de Journalistiek, maar is naar mijn mening to much! En ik vind de reacties van de gemiddelde Nederlander overdreven. En ik heb het niet over Iwaanidee, want hier valt het nog wel mee. Maar sommige mensen doen net alsof er een aanslag ik gepleegd op hun eigen moeder. En dat vind ik wat ver gaan. Dat is het enige punt dat ik ter discussie wilde stellen.

Ik zei ook dat het onwaarschijnlijk was dat het geen opzet was. Maar de ware toedracht en het ware motief zullen wij nooit te weten komen. Iets wat ik ergens dan ook wel betreur. Dat de man een bekentenis heeft gedaan, lijkt me erg vreemd gezien zijn toestand. En ik het het nog nergens gelezen of gehoord, terwijl ik het nieuws goed bij houdt.

Mijn punt over de vliegende mensen laat zien dat ik het overdreven vind. Mensen zeggen op fora dat ze niet konden eten en slapen omdat ze mensen door de lucht zagen vliegen. Nou, volgens mij stellen ze zich aan, want ik heb niks kunnen vinden, ook niet tussen de amateurbeelden van Youtube.

En als laatste wil ik nog even vragen hoe je dan denkt over mensen die het pas te horen kregen nadat ze thuis waren. Mensen die vroeg begonnen waren met Koninginnedag vieren en het nieuws pas kregen toen ze thuis waren.. Waren die ook egoïstisch?

StarLight

Ik wist het ook pas later. Doordat ik aan het werk was. En wou ook nog naar het park hier. Maar mij hoor je toch ook niet klagen? Ik ben uit respect voor de mensen die wel aan het rouwen zijn niet gegaan. Want het heeft toch een inpact. Zie maar op mijn werk. Het is het gesprek van de dag! Tuurlijk nederlanders zijn best wel sensatie lijers. (sorry voor me woordgebruik) En vind inderdaad dat er overdreven gereageerd word.

Maar ik geloof er wel in dat het met opzet is geweest. Want de auto WAS al in de prak. Lijkt me niet dat je 2x een hartstilstand krijgt?

En media blaast altijd dingen op. Dat is nou eenmaal zo. Je kan je er aan gaan irriteren, maar je kan er ook niks mee doen. Ik blijf het allemaal volgen, maar ga me niet in houden met dingen doen.
Ik ga niet thuis op een bankje zitten huilen. Het is erg, voor slachtoffers en nabestaanden maar het leven gaat door.
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

Iwan

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 15:01:26
Om te beginnen met jou vraag over wat ik overdreven vind, Iwan. Ik vind dat de media er weer alles uittrekt wat er in zit. Ja, feitelijk klopt het, dat moet ook anders kunnen ze naar de Raad van de Journalistiek, maar is naar mijn mening to much!
De journalistiek geeft de feiten zoals jij zelf ook al aangeeft, dat is toch de taak van de journalistiek?
Als er iets gebeurd in Nederland (of de wereld) dan is het toch aan de journalistiek om daarover
te berichten? Mensen willen weten wat er is gebeurd en journalisten moeten het nieuws, elk nieuws,
bij de burger brengen.

Of zie jij dat anders? Dat zou ik wel graag willen weten aangezien jij je er je beroep van wilt maken.

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 15:01:26
Ik zei ook dat het onwaarschijnlijk was dat het geen opzet was. Maar de ware toedracht en het ware motief zullen wij nooit te weten komen. Iets wat ik ergens dan ook wel betreur. Dat de man een bekentenis heeft gedaan, lijkt me erg vreemd gezien zijn toestand. En ik het het nog nergens gelezen of gehoord, terwijl ik het nieuws goed bij houdt.
dan volg je het nieuws niet goed, want het werd al na een uur bekend gemaakt
en staat hier ook op het forum, het 2de bericht in dit topic.

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 15:01:26
Mijn punt over de vliegende mensen laat zien dat ik het overdreven vind. Mensen zeggen op fora dat ze niet konden eten en slapen omdat ze mensen door de lucht zagen vliegen. Nou, volgens mij stellen ze zich aan, want ik heb niks kunnen vinden, ook niet tussen de amateurbeelden van Youtube.
Wederom; omdat jij het niet hebt gezien wil niet zeggen dat het niet is gebeurd.
De mensen die erbij waren hebben meer gezien dan er is gefilmd.
(camera's waren gericht op de bus niet op het publiek.)

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 15:01:26
En als laatste wil ik nog even vragen hoe je dan denkt over mensen die het pas te horen kregen nadat ze thuis waren. Mensen die vroeg begonnen waren met Koninginnedag vieren en het nieuws pas kregen toen ze thuis waren.. Waren die ook egoïstisch?
hmm intressante vraag, bedoel je hoe ik denk over mensen die boos waren dat de feesten
waren afgelast omdat er een aanslag was geweest waren doden bij waren gevallen,
maar die niet wisten dat er doden waren gevallen bij een aanslag? Die mensen moeten in mijn
optiek niet zoveel drinken. Er werd toch een reden opgegeven voor het afgelasten van de festiviteiten?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Nee, Iwan, ik bedoel de mensen die op bijv. een festival waren en het nog niet vernomen hadden, omdat er live muziek was en geen radio met nieuwsfeiten tussendoor. Want niet overal is alles afgelast hoor. Als ik van te voren van niets had geweten, had ik in Eindhoven city niks wijzer geworden. Dat soort mensen bedoel ik..

Kijk, de media geeft feiten. Maar niet alleen feiten.. Ook allerlei informatie eromheen. Maken er een sensatie van. Zenden steeds weer hetzelfde uit. Ik wil de journalistiek in, maar niet de kranten/nieuwsjournalistiek. Gewoon omdat dat niet mijn ding is. Alles wordt uitgemolken, iedereen wordt aangesproken, bang gemaakt (denk aan de crisis en nu de varkensgriep) etc etc.. En wat ik me dan afvraag.. Willen de lezers al die details wel weten? Of wil de ene journalist de andere napraten? Of pakken we met zijn allen het ANP bericht erbij? Dat is hetgene waar ik me zo aan erger bij deze berichtgeving. Alles wordt zo uitgedikt, mensen maken er hun eigen verhaal van, iedereen overdrijft maar een eind weg.. Ik word er niet goed van..

Ik zeg ook niet dat die mensen niet door de lucht zijn gevlogen. Ik zeg alleen dat wij het niet gezien hebben en deze uitspraken zijn gedaan door mensen die in dezelfde post hebben gezegd heel de dag voor de tv te hebben gezeten. Wat hebben zij dan meer gezien dan wij? En daar komt mijn punt van overdrijving weer terug.

Je hebt gelijk dat ik niet goed gelezen heb. Sorry voor mijn slecht argument. Alsnog vind ik het vreemd. Als ik de foto's van de bestuurder zag, zou ik toch zeggen dat die geen woord meer kon zeggen. En ik vind het raar.. Na de botsing wel een bekentenis doen, en een dag later sterven. Natuurlijk kan het, ik ben geen arts, maar ik vind het wel bizar.

Iwan

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 15:44:48
Nee, Iwan, ik bedoel de mensen die op bijv. een festival waren en het nog niet vernomen hadden, omdat er live muziek was en geen radio met nieuwsfeiten tussendoor. Want niet overal is alles afgelast hoor. Als ik van te voren van niets had geweten, had ik in Eindhoven city niks wijzer geworden. Dat soort mensen bedoel ik..
Die mensen valt niets te verwijten, maar de organisatoren wel, die hadden het feest moeten stil legen.
Waar ik me zo kwaad om maak is de steden waar het wel bekend was (gemaakt), maar de feesten
gewoon doorgingen omdat men bang was voor rellen.

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 15:44:48
Kijk, de media geeft feiten. Maar niet alleen feiten.. Ook allerlei informatie eromheen. Maken er een sensatie van. Zenden steeds weer hetzelfde uit. Ik wil de journalistiek in, maar niet de kranten/nieuwsjournalistiek. Gewoon omdat dat niet mijn ding is. Alles wordt uitgemolken, iedereen wordt aangesproken, bang gemaakt (denk aan de crisis en nu de varkensgriep) etc etc.. En wat ik me dan afvraag.. Willen de lezers al die details wel weten? Of wil de ene journalist de andere napraten? Of pakken we met zijn allen het ANP bericht erbij? Dat is hetgene waar ik me zo aan erger bij deze berichtgeving. Alles wordt zo uitgedikt, mensen maken er hun eigen verhaal van, iedereen overdrijft maar een eind weg.. Ik word er niet goed van..
Als er zoiets met zo'n impact gebeurd dan wil men daarover horen, daarom hebben we ook zoveel
vormen van media. Als het enkel om 'droge' feiten weergeven ging dan was één avondkrant,
met 1 mening meer dan genoeg om te voorzien in het nieuws. Wat de crisis betreft heb je een punt,
maar wat betreft de Mexicaanse Griep is er volgens mij weinig sprake van bangmakerij. Er wordt
in de media vermeld dat er maar weinig slachtoffers zijn en dat de slachtoffers die er zijn bijna allemaal
zonder problemen snel aan de beterende hand zijn. Dat er meer meningen worden weergegeven en
dat meerdere mensen hun visie mogen geven op wat er is gebeurd en hoe zij het hebben ervaren,
daar zie ik niets slechts in.

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 15:44:48
Ik zeg ook niet dat die mensen niet door de lucht zijn gevlogen. Ik zeg alleen dat wij het niet gezien hebben en deze uitspraken zijn gedaan door mensen die in dezelfde post hebben gezegd heel de dag voor de tv te hebben gezeten. Wat hebben zij dan meer gezien dan wij? En daar komt mijn punt van overdrijving weer terug.
Ik heb alleen 2 mensen (een man en een kind) gezien die werden meegesleept door de auto,
die zouden heel goed, en het lijkt me ook aannemelijk, de lucht in gegooit kunnen zijn toen ze
werden geschept door de auto. De auto reed zo'n 65 á 80 km per uur (gok ik) op het moment dat
hij de mensenmassa raakte en dat maakt het aannemelijk (logisch) dat een aantal mensen de lucht
in zijn geworpen. Ik heb zelf dus neit gezien dat er mensen de lucht in werden geworpen,
maar heb trouwens ook niet op een site gezien dat mensen dat wel beweren
(mensen die niet aanwezig waren)
http://www.youtube.com/v/7iehFjaDz4w&hl=nl&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6

Citaat van: Dee-E op  1 mei 2009, 15:44:48
Alsnog vind ik het vreemd. Als ik de foto's van de bestuurder zag, zou ik toch zeggen dat die geen woord meer kon zeggen. En ik vind het raar.. Na de botsing wel een bekentenis doen, en een dag later sterven. Natuurlijk kan het, ik ben geen arts, maar ik vind het wel bizar.
Dat ben ik met je eens. Volgens ooggetuigen bewoog de man nog voor hij het monument raakte,
maar in het filmpje kun je zien dat hij naar voren knalt op het moment dat hij het monument raakt.
De foto die hier ook op het forum staat, die is seconden na de aanrijding genomen (voor de politie er was)
en daarop lijkt de man mij toch buiten bewustzijn en heeft hij bovendien een hoofdwond.
Het kan dat hij nog gesproken heeft, maar mij komt het als erg onwaarschijnlijk voor.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het drama in Apeldoorn van gisteren heeft een zevende leven geëist.
Een medewerker van de Marechaussee is vanmiddag in het ziekenhuis
aan zijn verwondingen bezweken.

De man van 55 werkte als chauffeur bij de Koninklijke Marechaussee.
Hij raakte gisteren zwaargewond toen tijdens de viering van Koninginnedag
een man met een auto door de afzetting heenreed.

Van de gewonden verkeert nog één iemand in kritieke toestand.
Er liggen nu nog acht mensen gewond in het ziekenhuis, onder wie twee kinderen.
De politie is begonnen met een onderzoek naar de beveiliging rond het bezoek gisteren.




©nos.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Ik heb gister de hele dag de tv aangehad en gekeken maar het bleef verschrikkelijk ook al had je het al tig keren gezien.
Ook liet rtl4 s'middags een keer zien dat mensen door de lucht vlogen ik ben er erg van geschrokken het leken wel stro-poppen zo onecht. 1 schoof nog eens meters vooruit nadat hij op de grond was gekomen.
Ik vind dit verschrikkelijk en ik heb niet zoveel met koninginnedag wand dan is het overal erg druk en daar hou ik niet van maar ik besteed wel tijd om even naar de tv te kijken wat die mensen allemaal doen die dag.Ik stond buiten de tuin te doen toen ik het hoorde dat de kleinzoon van mijn buurman tegen opa het zei ik rende naar binnen en zette de tv op ned.1 en ben er niet meer weg gekomen en heb de hele dag gekeken.
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

HILVERSUM - Ruim 2,4 miljoen mensen hebben donderdag tegen het middaguur
op Nederland 1 gezien hoe een zwarte auto zich door de mensenmassa bij de
koninginnedagviering in Apeldoorn boorde en hoe hij na zijn verwoestende rit
tot het monument De Naald tot stilstand kwam.
Dat bleek vrijdagmiddag uit cijfers van de stichting KijkOnderzoek.

Bij het begin van de uitzending van het bezoek van de koninklijke familie aan Apeldoorn,
stemden 1,8 miljoen mensen af op Nederland 1. Naar het NOS Journaal van 13.00 uur
keken ruim 2,3 miljoen mensen. De journaaluitzendingen en extra ingelaste edities bleven
de rest van de middag rond de miljoen kijkers trekken. De eerste live uitgezonden
persconferentie (15.45 uur) werd door ruim 2,4 miljoen mensen bekeken.
Het achtuurjournaal kluisterde 2,9 miljoen Nederlanders aan de buis.

De extra nieuwsuitzending op RTL4 om 13.05 uur werd door 471.000 kijkers gezien.
De persconferentie van kwart voor vier trok ruim een half miljoen kijkers naar de
commerciële zender. Ruim 1,8 miljoen mensen keken naar het nieuws van half acht.
Eenzelfde aantal schakelde om 21.30 uur in voor de extra nieuwsuitzending.

De persconferenties en extra nieuwsuitzendingen op RTL7
werden door tussen de 200.000 en 300.000 mensen bekeken.





©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - Koningin Beatrix en haar familie zwichten niet voor geweld en zullen
in de toekomst gewoon in het openbaar blijven verschijnen. Koninginnedag zal volgend jaar
dan ook gewoon doorgaan op ouderwetse wijze met een bezoek in het land.
Wat voor gevolgen dit voor hun persoonlijke beveiliging heeft, is nog onduidelijk.
Dat melden betrouwbare bronnen rond het hof.

De Koningin piekert er niet over om bij de herdenking op 4 mei en de 5 mei-viering
weg te blijven. Dat heeft zij al vrij snel na de gruwelijke aanslag in Apeldoorn
aan premier Balkenende kenbaar gemaakt. De vorstin maakte zonneklaar dat voor
een goede uitoefening van haar taak openbare optredens onmisbaar zijn.
Deze standvastigheid werd de Oranjes donderdag al duidelijk op jachtslot Het Oude Loo
in Apeldoorn. De koninklijke familie kwam hier na de aanslag intens verdrietig bijeen.
Ze gingen pas uiteen nadat een zwaar aangeslagen Koningin haar tv-rede had gehouden.
De Koningin ging gisteren gewoon weer aan het werk.

Het Nationaal Comité 4 en 5 mei bevestigde gisteren, na overleg met onder meer het kabinet,
dat koningin Beatrix samen met prins Willem-Alexander en prinses Máxima bij de
dodenherdenking op de Dam in Amsterdam aanwezig zullen zijn.
"We hebben zeer veel respect voor de keuze van de Koningin", zegt directeur
Jan van Kooten van het comité. Op 5 mei is de Koningin in de hoofdstad ook bij
het Bevrijdingsconcert. Prof. mr. Pieter van Vollenhoven maakt op 5 mei in Wageningen
alleen zijn opwachting tijdens een kerkdienst en niet bij het jaarlijkse defilé van oud-strijders.

In Amsterdam is men extra alert in de aanloop naar de evenementen op 4 en 5 mei.
"Naar aanleiding van het drama in Apeldoorn nemen wij alle veiligheidsmaatregelen nog
eens nauwkeurig door
", aldus een zegsvrouw van de gemeente. Toegankelijkheid voor
het publiek blijft ook hier het uitgangspunt. "Wij zijn verantwoordelijk voor openbare orde
en veiligheid, maar het moeten wel evenementen blijven waarbij iedereen welkom is.
"

Het programma van de nationale herdenking en de bevrijding wordt op kleine onderdelen aangepast.
"De dodenherdenking is al van zichzelf ingetogen, dus daar hoeft niet veel aan veranderd te worden.

We hebben vooral gesproken over een gepaste feestviering op 5 mei.
Het moet meer dan ooit een feest van respect worden. We mogen 4 en 5 mei
niet laten weglopen door een zinloze daad van een eenling
", zegt directeur Van Kooten.

steunbetuigingen
President Barack Obama heeft vrijdag een brief aan koningin Beatrix gestuurd,
waarin hij zijn medeleven betuigt met de slachtoffers van het drama donderdag in Apeldoorn.
Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst laten weten.

De koningin heeft volgens de RVD vrijdag meer steunbetuigingen uit het buitenland ontvangen.
In de hele wereld is geschokt gereageerd op de beelden van de 38-jarige Huissenaar,
die met zijn auto dwars door een mensenmassa en afzettingen reed met de bedoeling
de bus met de koninklijke familie te raken.

Ziekenbezoek
Koningin Beatrix, prinses Margriet, Pieter van Vollenhoven, prins Willem-Alexander
en prinses Máxima hebben zaterdag gewonden van de aanslag afgelopen donderdag
in Apeldoorn bezocht in diverse ziekenhuizen. Ze spraken ook met familieleden.
Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst laten weten.

De koningin ging op bezoek in de Isala Klinieken in Zwolle.
Prinses Margriet en haar man Pieter van Vollenhoven bezochten
het Rijnstate Ziekenhuis in Arnhem. Willem-Alexander en Máxima
hebben slachtoffers opgezocht in klinieken in Tilburg, Utrecht en Amersfoort.




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Bekenden van Karst Tates, die op Koninginnedag zes mensen en zichzelf doodde,
zeggen dat hij heel aardig, keurig en intelligent was. Zijn werkloosheid zou hem
tot wanhoop hebben gedreven. Dat zeggen bekenden van Tates in De Telegraaf.

Hij was het liefste alleen in zijn appartement in Huissen
en leefde de laatste maanden afgezonderd.

Werkloos
Tates verloor vorig jaar zijn baan als vorkheftruckchauffeur bij Interlanden
en werd dit jaar ontslagen als beveiliger.

Een man die zegt bevriend te zijn geweest met Tates, vertelt in de krant dat hij
wraak wilde nemen op het bedrijf dat hem ontslagen heeft. Met zijn actie zou hij
willen bewijzen dat de beveiling in Apeldoorn niet goed was.

Volgens de vriend zou Tates nooit een aanslag op de koningin willen plegen,
'daar ken ik hem te goed voor'.

Huis
Tates moest zijn huis uit, omdat hij de huur niet meer kon betalen.
Op 1 mei zouden de nieuwe bewoners het pand betrekken.

Tates reed op donderdag met zijn auto door de menigte recht af op de bus
waarin de koninklijke familie werd vervoerd. De auto kwam tot stiltstand tegen
een monument. Tientallen mensen raakten gewond en zes slachtoffers zijn overleden.

Donderdagnacht is Tates ook gestorven.




Ã,©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Citaat van: Iwan op  1 mei 2009, 16:07:03
Die mensen valt niets te verwijten, maar de organisatoren wel, die hadden het feest moeten stil legen.
Waar ik me zo kwaad om maak is de steden waar het wel bekend was (gemaakt), maar de feesten
gewoon doorgingen omdat men bang was voor rellen.

Zoals je waarschijnlijk inmiddels al gehoord hebt, zijn er heel veel steden geweest die het wel afgelast hebben, of eerder gestopt zijn. Zo heeft Eindhoven er eerder de stekker uitgetrokken en is hier in Tilburg het 'Tilburg Zingt' voor de kleintjes afgelast. Dat laatste snap ik wel, maar vind ik een beetje overdreven, want hoe leg je die kinderen uit waarom het niet door gaat? In Tilburg zijn dus veel tranen gevallen, maar niet alleen om het ongeluk zelf. En ik vind dat de stad daar ook wel rekening mee had mogen houden.


CiteerAls er zoiets met zo'n impact gebeurd dan wil men daarover horen, daarom hebben we ook zoveel
vormen van media. Als het enkel om 'droge' feiten weergeven ging dan was één avondkrant,
met 1 mening meer dan genoeg om te voorzien in het nieuws. Wat de crisis betreft heb je een punt,
maar wat betreft de Mexicaanse Griep is er volgens mij weinig sprake van bangmakerij. Er wordt
in de media vermeld dat er maar weinig slachtoffers zijn en dat de slachtoffers die er zijn bijna allemaal
zonder problemen snel aan de beterende hand zijn. Dat er meer meningen worden weergegeven en
dat meerdere mensen hun visie mogen geven op wat er is gebeurd en hoe zij het hebben ervaren,
daar zie ik niets slechts in.

Het probleem is alleen dat de kranten niet hetzelfde zeggen. De ene zegt dat de dader zijn huis uit is gezet en de andere krant zegt weer dat hij drie maanden van tevoren zijn huur had opgezegd. Daarnaast meldde RTLZ tegen 17.00 uur dat de dader hersendood was. Verder heb ik dat nergens gezien of gehoord en dan lijkt het me vreemd dat ze nog op een verklaring zouden wachten.
Misschien lees jij wel graag verschillende meningen, en dat snap ik, geloof nooit de eerste de beste bron, maar ik vind wel dat de feiten eenduidig moeten zijn. Dat elke krant een andere mening plaats, prima! Zo hoort het ook. Maar het moet niet zo zijn dat elke krant een ander verhaal over de feiten gaat vertellen, want dat hoort niet zo.

CiteerIk heb alleen 2 mensen (een man en een kind) gezien die werden meegesleept door de auto,
die zouden heel goed, en het lijkt me ook aannemelijk, de lucht in gegooit kunnen zijn toen ze
werden geschept door de auto. De auto reed zo'n 65 á 80 km per uur (gok ik) op het moment dat
hij de mensenmassa raakte en dat maakt het aannemelijk (logisch) dat een aantal mensen de lucht
in zijn geworpen. Ik heb zelf dus neit gezien dat er mensen de lucht in werden geworpen,
maar heb trouwens ook niet op een site gezien dat mensen dat wel beweren
(mensen die niet aanwezig waren)

Ik heb jouw filmpje net bekeken en dat is inderdaad de enige waarin ik mensen zie die meegesleept worden. Maar om te bewijzen dat mensen het beweren:

CiteerOnze eigen Mary-Kate:
Ook liet rtl4 s'middags een keer zien dat mensen door de lucht vlogen ik ben er erg van geschrokken het leken wel stro-poppen zo onecht. 1 schoof nog eens meters vooruit nadat hij op de grond was gekomen.

Knegselstad zegt:
Op diverse Nederlandse en Buitenlandes sites staan schokkende foto's van vliegende mensen. Ik ben niet van plan een link hier te zetten mocht je ze willen gaan bekijken dan moet je zelf maar even zoeken. Ze hebben mij wel aangegrepen.

Anitabobritt zegt:
Ik zag ook een filmpje op internet waar je de mensen door de lucht zag vliegen ik ben er nog misselijk van. Dat iemand dit kan doen zeg onvoorstelbaar.
Ik had ook reacties op de site van de Telegraaf gezien, en op Hyves, maar dat heeft allemaal nu zoveel reacties, dat het niet meer terug te vinden is. Toch hebben deze mensen andere beelden gezien dan wij, en volgens hun ook nog eens gewoon op tv.. Wederom een hoop overdrijvingen.

CiteerDat ben ik met je eens. Volgens ooggetuigen bewoog de man nog voor hij het monument raakte,
maar in het filmpje kun je zien dat hij naar voren knalt op het moment dat hij het monument raakt.
De foto die hier ook op het forum staat, die is seconden na de aanrijding genomen (voor de politie er was)
en daarop lijkt de man mij toch buiten bewustzijn en heeft hij bovendien een hoofdwond.
Het kan dat hij nog gesproken heeft, maar mij komt het als erg onwaarschijnlijk voor.
Ik ben blij dat we het toch nog ergens eens over kunnen worden :D

Kim

Zijn jullie nu klaar?
Nou, ik ben zelf geen getuige geweest, maar het filmpje met de schokkende beelden schieten
nog steeds door mijn hoofd. Op het moment dat ik het hoorde zat ik in een kroeg aan de latte
machiato. De feestende massa buiten zorgde voor een zeer vreemd contrast. Na ons drankje
dan ook meteen naar huis gegaan waar ik huilend naar de beelden heb zitten kijken. Afschuwelijk
hoe zo'n idioot doelgericht het publiek treft. Vooral het beeld over een bewusteloos kindje blijven
mij bij. Moet er niet aan denken dat ik het met eigen ogen zou hebben aanschouwd, want dan
zou ik er nog een ellenlange therapie voor moeten volgen.  :(

Iwan

Citaat van: Dee-E op  2 mei 2009, 22:46:22
Citaat van: Iwan op  1 mei 2009, 16:07:03
Die mensen valt niets te verwijten, maar de organisatoren wel, die hadden het feest moeten stil legen.
Waar ik me zo kwaad om maak is de steden waar het wel bekend was (gemaakt), maar de feesten
gewoon doorgingen omdat men bang was voor rellen.

Zoals je waarschijnlijk inmiddels al gehoord hebt, zijn er heel veel steden geweest die het wel afgelast hebben, of eerder gestopt zijn. Zo heeft Eindhoven er eerder de stekker uitgetrokken en is hier in Tilburg het 'Tilburg Zingt' voor de kleintjes afgelast. Dat laatste snap ik wel, maar vind ik een beetje overdreven, want hoe leg je die kinderen uit waarom het niet door gaat? In Tilburg zijn dus veel tranen gevallen, maar niet alleen om het ongeluk zelf. En ik vind dat de stad daar ook wel rekening mee had mogen houden.
Steden die rustig hebben afgebouwd, zoals A'dam, daar heb ik geen problemen mee,
je kunt immers duizenden mensen niet in één keer naar huis sturen, dat geeft een chaos.

Citaat van: Dee-E op  2 mei 2009, 22:46:22
Citaat van: Iwan op  1 mei 2009, 16:07:03
Als er zoiets met zo'n impact gebeurd dan wil men daarover horen, daarom hebben we ook zoveel
vormen van media. Als het enkel om 'droge' feiten weergeven ging dan was één avondkrant,
met 1 mening meer dan genoeg om te voorzien in het nieuws. Wat de crisis betreft heb je een punt,
maar wat betreft de Mexicaanse Griep is er volgens mij weinig sprake van bangmakerij. Er wordt
in de media vermeld dat er maar weinig slachtoffers zijn en dat de slachtoffers die er zijn bijna allemaal
zonder problemen snel aan de beterende hand zijn. Dat er meer meningen worden weergegeven en
dat meerdere mensen hun visie mogen geven op wat er is gebeurd en hoe zij het hebben ervaren,
daar zie ik niets slechts in.

Het probleem is alleen dat de kranten niet hetzelfde zeggen. De ene zegt dat de dader zijn huis uit is gezet en de andere krant zegt weer dat hij drie maanden van tevoren zijn huur had opgezegd. Daarnaast meldde RTLZ tegen 17.00 uur dat de dader hersendood was. Verder heb ik dat nergens gezien of gehoord en dan lijkt het me vreemd dat ze nog op een verklaring zouden wachten.
Misschien lees jij wel graag verschillende meningen, en dat snap ik, geloof nooit de eerste de beste bron, maar ik vind wel dat de feiten eenduidig moeten zijn. Dat elke krant een andere mening plaats, prima! Zo hoort het ook. Maar het moet niet zo zijn dat elke krant een ander verhaal over de feiten gaat vertellen, want dat hoort niet zo.
Dat de dader hersendood was werd gemeld door bronnen in het ziekenhuis,
het was alleen nog niet bevestigd door de autoriteit en sommige nieuwsbronnen zoals;
Telegraaf.nl, nu.nl & NOS.nl brachten het naar buiten en anderen wachten liever tot het
bevestigd is. Het stond dus wel op de site van bovenstaande nieuwsbronnen vermeld.

Citaat van: Dee-E op  2 mei 2009, 22:46:22
Citaat van: Iwan op  1 mei 2009, 16:07:03
Ik heb alleen 2 mensen (een man en een kind) gezien die werden meegesleept door de auto,
die zouden heel goed, en het lijkt me ook aannemelijk, de lucht in gegooit kunnen zijn toen ze
werden geschept door de auto. De auto reed zo'n 65 á 80 km per uur (gok ik) op het moment dat
hij de mensenmassa raakte en dat maakt het aannemelijk (logisch) dat een aantal mensen de lucht
in zijn geworpen. Ik heb zelf dus neit gezien dat er mensen de lucht in werden geworpen,
maar heb trouwens ook niet op een site gezien dat mensen dat wel beweren
(mensen die niet aanwezig waren)

Ik heb jouw filmpje net bekeken en dat is inderdaad de enige waarin ik mensen zie die meegesleept worden. Maar om te bewijzen dat mensen het beweren:

CiteerOnze eigen Mary-Kate:
Ook liet rtl4 s'middags een keer zien dat mensen door de lucht vlogen ik ben er erg van geschrokken het leken wel stro-poppen zo onecht. 1 schoof nog eens meters vooruit nadat hij op de grond was gekomen.

Knegselstad zegt:
Op diverse Nederlandse en Buitenlandes sites staan schokkende foto's van vliegende mensen. Ik ben niet van plan een link hier te zetten mocht je ze willen gaan bekijken dan moet je zelf maar even zoeken. Ze hebben mij wel aangegrepen.

Anitabobritt zegt:
Ik zag ook een filmpje op internet waar je de mensen door de lucht zag vliegen ik ben er nog misselijk van. Dat iemand dit kan doen zeg onvoorstelbaar.
Ik had ook reacties op de site van de Telegraaf gezien, en op Hyves, maar dat heeft allemaal nu zoveel reacties, dat het niet meer terug te vinden is. Toch hebben deze mensen andere beelden gezien dan wij, en volgens hun ook nog eens gewoon op tv.. Wederom een hoop overdrijvingen.
Mensen reageren gewoon op zo'n moment vanuit hun hart en dat maakt het oprecht,
maar misschien dat ze in hun verwarring dingen denken te hebben gezien die ze niet hebben gezien.
Maar ik kan niet zeggen wat een ander heeft gezien, alleen wat ik zelf heb gezien.
Ik heb geen rondvliegende mensen gezien, maar die waren er wel volgens ooggetuigen en dat lijkt
mij volkomen plausibel.

Citaat van: Dee-E op  2 mei 2009, 22:46:22
Citaat van: Iwan op  1 mei 2009, 16:07:03
Dat ben ik met je eens. Volgens ooggetuigen bewoog de man nog voor hij het monument raakte,
maar in het filmpje kun je zien dat hij naar voren knalt op het moment dat hij het monument raakt.
De foto die hier ook op het forum staat, die is seconden na de aanrijding genomen (voor de politie er was)
en daarop lijkt de man mij toch buiten bewustzijn en heeft hij bovendien een hoofdwond.
Het kan dat hij nog gesproken heeft, maar mij komt het als erg onwaarschijnlijk voor.
Ik ben blij dat we het toch nog ergens eens over kunnen worden :D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Karst T., de dader van de aanslag in Apeldoorn op Koninginnedag,
is overleden aan een hersenletsel. Dat heeft het Nederlandse Openbaar Ministerie (OM)
vandaag laten weten.

Uit een autopsie is gebleken dat de man geen alcohol in zijn bloed had.
Wel vond het Nederlands Forensisch Instituut sporen van cannabis,
maar die kunnen tot enkele weken na gebruik zichtbaar blijven in het bloed,
aldus het OM.

Er liggen nog altijd acht slachtoffers van de aanslag in het ziekhuis.
Dat meldt het Nederlandse Landelijk Parket, dat verder niets zegt
over de toestand van de gewonden. Vrijdagmiddag verkeerde nog
een vrouw in kritieke toestand.

Donderdag reed tijdens de viering van Koninginnedag in Apeldoorn
een man op de menigte in. Daarbij kwamen zes omstaanders
en de man zelf om het leven. De dader, de 38-jarige Karst T.,
zou een aanslag hebben willen plegen op de koninklijke familie.




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

StarLight

Wel een goede discussie hier hoor!

Maar goed.

Een vriend van mij was er WEL bij!
Hij stond er 500 meter vanaf en heeft het wel zien gebeuren.
En kan je vertellen dat hij er nu nog kapot van is.
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

Minnie_Mouse

Gatsie, al die foto's en beelden hoef ik niet nog eens te zien, ik krijg t beeld al slecht uit mn kop.
Kwas net tv aant kijken en je ziet et zo gebeuren, en dat arme meisje van 9 jaar dat je zelfs ziet vliegen, begon bijna te janken johh.
heb hier geen woorden voor.

StarLight

Nog zes slachtoffers in ziekenhuis

APELDOORN -  Zes slachtoffers van de aanslag in Apeldoorn op Koninginnedag liggen nog in het ziekenhuis. Drie van de slachtoffers zijn nog zwaargewond, één man en twee vrouwen. Met een vrouw en twee meisjes van 16 en 8 gaat het beter.
Eén van de meisjes mag waarschijnlijk snel naar huis.


Burgemeester De Graaf van Apeldoorn heeft dat dinsdag op een persconferentie bekend gemaakt. Van de doden kwamen er drie uit Apeldoorn. De uitvaarten van die slachtoffers zijn op woensdag en donderdag. Burgemeester De Graaf vroeg dinsdag de pers om terughoudendheid.

De gemeente Apeldoorn is druk bezig met het verlenen van nazorg aan nabestaanden, hulpverleners en mensen die donderdag spontaan te hulp schoten.

De Graaf toonde zich dinsdag dankbaar voor alle condoleances. In de registers in het Apeldoornse stadhuis staan inmiddels vierduizend steunbetuigingen. Ook op verschillende condoleanceregisters op internet blijft het aantal blijken van medeleven groeien.

Bron: Telegraaf.nl
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

herjoajax

Ik was met net klaar met douchen, ik zou me aankleden en feesten met een paar vrienden.

Ik moest nog even wachten op een vriend en ik zette de TV even aan.
En plotseling alleen maar Drama op tv, het wou niet eens tot mij doordringen ik dacht dit zal wel in het buitenland ofzo wezen.

Maarnee,, 2 tellen later zie ik een geschrokken Koningin Beatrix, toen dacht ik al van dit is echt menis!

Toen mijn kammeraad kwam vertelde die gelijk het verhaal en zij er ook bij dat alles bij ons in het dorp was afgelast!

Naja balen maar ik snap het allemaal echt wel!

Dit is geen dag om feest te vieren!

Savonds hebben we met zijn allen een biertje gepakt en veel discussies gevoerd op dit drama!
Ik ben zoals ik ben, anderen moeten mij maar zo nemen.

Iwan

Met het overlijden van een 46-jarige vrouw is het aantal dodelijke slachtoffers
van de aanslag op Koninginnedag op acht gekomen. De vrouw overleed gisteravond
in een ziekenhuis aan haar verwondingen. Dezelfde avond kwamen meer dan
1.000 mensen bijeen voor een herdenkingsdienst voor de slachtoffers.
Dat meldt woordvoerder Toon Schuiling van de gemeente Apeldoorn.

Het overlijden van de vrouw komt een week nadat Karst T. op een menigte inreed.
Vijf slachtoffers overleden op de dag van de aanslag.
T. bezweek 's nachts in een ziekenhuis aan zijn verwondingen.
Een zevende gewonde overleed een dag later. Vier mensen liggen nog in het ziekenhuis.





Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Maeve

Ja en die vrouw heb ik gekend :( is een oud-lerares van me