Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

De ark van Noach… Anno 2007

Gestart door Bo, 11 maart 2007, 17:25:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bo

De ark van Noachââ,¬Â¦ Anno 2007

En zo gebeurde het dat Gââ,¬â,,¢d aan Noach vroeg om een ark te bouwen in zijn achtertuin. Ik heb besloten, zei Gââ,¬â,,¢d, een einde te maken aan het leven van alle mensen, want door hen is de aarde vol onrechtââ,¬â,,¢.
Noach sputterde tegen, immers..zijn achtertuin was niet zo heel groot.
Maar Gââ,¬â,,¢d was onverbiddelijk. Het moest en zou gebeuren, over 7 dagen zou het 40 nachten en 40 dagen onafgebroken gaan regenen.!

Noach was een gehoorzame man, hij zou zeker doen wat Gââ,¬â,,¢d hem had opgedragen.
En toch, Noach zat met allerlei vragen.
Moest hij voor de bouw van de ark bij de gemeente een vergunning voor aanvragen??
Hoe lang duurde die aanvraag dan? Kon hij al gelijk zoals Gââ,¬â,,¢s had bevolen met de bouw van de ark beginnen?

Verkocht de Gamma wel pijnboomhout??
En kon hij misschien ook korting krijgen bij de Gamma?
En wie kon hem helpen? Waren dat zijn drie zonen, Sem,Cham en Jafet??
Noach zat op de bank voor zich uit te turen, de krant had hij al uit. De afstandsbediening van de televisie had hij in zijn hand..Al peinzend zat hij ermee te spelenââ,¬Â¦
Minet, de kat die naast hem lag, gaf hem voortdurend kopjes.
Wat moesten de buren wel niet denken als hij liep te slepen met dieren die op de ark meegingen??
En waar moest hij de dieren vandaan halen??
Nu woonde hij wel dichtbij Dierenpark Amersfoort, maar dan nogââ,¬Â¦.
Noach was blij dat hij een Abonnement op de dierentuin had genomen, op die manier werd het hem wat makkelijker gemaakt, vond hij.

Noach bedacht zich dat hij misschien nog een aantal vakantie dagen had staan, die zou hij op kunnen nemen en anders moest hij kijken of hij voor een bijzonder verlof kon gaan?


Drie dagen later had Noach een gesprek bij Gââ,¬â,,¢d.
Noach vertelde: ââ,¬Å"Ik ben bij de gemeente langs gegaan voor een vergunning voor de bouw van de ark, maar zij wilde mij die niet geven. Ik werd gewezen op een wetsartikel waarin stond dat ik geen overlast mocht veroorzaken bij de buren. Toen ik vertelde waarvoor het was werd mij gezegd dat ik contact op moest nemen met de kamer van koophandel, omdat men vond dat het hier om een eigen, zelfstandige onderneming ging.
Ik heb tot drie keer aan toe gezegd dat dit niet aan de orde was, maar de gemeente wilde er niet aan. Er wordt mij geen vergunning gegevenââ,¬Â¦

Bij de bouwmarkt verkochte zij geen pijnboomhout omdat dit beschermd hout blijkt te zijn.
Toen ik vertelde waarvoor het was blijkt die verkoper contact te hebben opgenomen met het wereld natuurfonds. Die laatste heeft wéér contact met mij gezocht en mij verteld dat als ik door ging met mijn plannen ik een proces aan mijn broek krijg.

Toen ben ik gaan inventariseren bij dierenpark Amersfoort. Ik heb gekeken welk diersoorten er daar zijn voor de ark.
Er ontbreken veel diersoorten, die zijn ook niet meer ergens op de wereld te krijgen, die zijn al uitgestorven.
Noach eindigde zijn verhaal met: ââ,¬Å"U maakt het mij wel heel erg moeilijk Abbaââ,¬Â¦Ã¢â,¬Â

Gââ,¬â,,¢d was heel eventjes stil en zei toenââ,¬Â¦
ââ,¬Å"Ik ben niet diegene die het jou moeilijk maakt, dat heeft de mens al gedaanââ,¬Â¦.ââ,¬Â