Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Internetstilte gevraagd op 4 mei

Gestart door Iwan, 27 april 2007, 01:26:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Houdt u altijd twee minuten (internet) stilte om 20:00 uur op 4 mei?

Ja, uit respect voor de oorlogsslachtoffers.
1 (50%)
Nee, want ik vergeet het weleens.
0 (0%)
Nee, dat is nu wel verleden tijd.
0 (0%)
Anders, namelijk .....
1 (50%)

Totaal aantal stemmen: 2

Iwan



Citaat van: NU.nl
Internetstilte gevraagd op 4 mei

AMSTERDAM - De Balie, centrum voor cultuur en politiek in Amsterdam, roept mensen op
om tijdens de Dodenherdenking op 4 mei een internetstilte in acht te nemen. Tijdens de twee minuten stilte
om 20.00 uur vraagt De Balie mensen geen gebruik te maken van het internet.

Volgens De Balie speelt een groot deel van het openbare leven zich af op het internet.
Het centrum vindt het daarom gepast om ook achter de computer de doden te herdenken.
Zelf geeft De Balie het voorbeeld door op 4 mei om 20.00 uur de eigen website op zwart te zetten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het forum zet ik ook om 19:55, zoals ik meestal doe als ik thuis ben, het forum ook offline.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citeer
Geen getwitter tijdens Dodenherdenking

Vanavond vanaf acht uur even twee minuten geen gekwetter, maar een #twitterstilte.
Die oproep wordt op de socialenetwerksite massaal geretweet.
Op dat tijdstip wordt traditiegetrouw stilgestaan bij de doden die er zijn gevallen
in oorlogssituaties en vredesoperaties sinds de Tweede Wereldoorlog.

De oproep kwam oorspronkelijk van twitteraar Eric van den Berg. "Openbaar leven gaat plat, dus Twitter ook!",
aldus Van den Berg. Hij was verbaasd over de bijval die zijn initiatief kreeg, twittert hij.
"Vorig jaar deed ik dezelfde oproep, maar toen niet zo veel response. Nu ware Twitterstorm."

Alvorens er vanavond twee minuten stilte in acht worden genomen, leggen koningin Beatrix en kroonprins Willem-Alexander
zoals gewoonlijk een krans bij het Nationaal Monument op de Dam in Amsterdam. Dat gebeurt aansluitend op de
herdenkingsbijeenkomst in De Nieuwe Kerk. Demissionair minister-president Jan Peter Balkenende houdt op de Dam
een korte toespraak.

In samenwerking met het Nationaal Comité 4 en 5 Mei worden gebruikers van de website verzocht
om twee minuten stil te zijn voor hun pc om acht uur 's avonds en om dan even geen chatberichtjes te tikken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

King_Fred_II

Ik heb slechts één bezwaar tegen de dodenherdenking, en dat is dat het MOET.
Ik bedoel: stel toch eens dat de koninginnedagviering op alle publieke en commerciële zenders zou worden uitgezonden... dan zouden de mensen massaal roepen dat we in een dictatuur leven omdat er geen keus is.
Jawel, zeggen orankefans dan, je kunt een buitenlandse zender opzetten.
Maar dat is natuurlijk onzin; je moet binnen je eigen land een keus kunnen maken.
En dan komt de dodenherdenking... op alle zenders!

En dan moet je nagaan, dat daar de doden herdacht worden van een oorlog tussen democratie en dictatuur...

Is dat niet iets om over na te denken?
Lees mijn schrijfsels: http://superurl.nl/?Fred+de+Koning
of beluister mijn muziek: http://superurl.nl/?King+Fred+II

Iwan

Ik ben altijd stil tijdens de dodenherdenking. Ga vandaag ook later naar de sportschool.
Wil niet tijdens de 2 minuten stilte in de sportschool staan, vind ik wat respectloos.

Koningsdagviering en de dodenherdenking vind ik nogal een verschil.
Ware het alleen maar omdat dat de dodenherdenking een stuk korter duurt.
Deelnemen aan de dodenherdenking is volgens mij niet verplicht.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."