Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

NOS trekt de stekker er niet uit

Gestart door Lynn, 11 mei 2007, 12:33:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NL moet niet meer meedoen aan het Songfestival.

Eens, ....
2 (66.7%)
Oneens, ....
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 2

Lynn

NOS trekt de stekker er niet uit

Als het aan NOS-directeur Gerard Dielessen ligt, neemt Nederland tot het bittere einde deel aan het Eurovisie Songfestival. "Laat ik er helder over zijn: de NOS trekt de stekker er niet uit", stelt hij. "We gaan ermee door zolang het bestaat, al is het nog vijftig jaar."

Vorig jaar stond de voortzetting van de Nederlandse deelname aan het jaarlijkse zangfestijn ter discussie bij de publieke omroep. Het zou onvoldoende passen bij het karakter van de NOS. Ook zou het te duur zijn.

De hoge kosten van het evenement moeten niet worden overdreven, vindt Dielessen. "Voor de NOS is het geen duurder programma dan een sportwedstrijd", zegt hij. "Het valt wel mee, het is een reguliere televisieproductie.

Het wordt pas echt een dure business als we winnen en wij het moeten gaan organiseren." De hoge kijkcijfers maken deelname aan het festival de moeite waard, redeneert de directeur. "Naar de halve finale kijken toch anderhalf tot twee miljoen mensen. En als we de mazzel hebben dat we doorgaan naar de finale, kijken nog eens twee miljoen mensen. Dat is vergelijkbaar met een goede voetbalwedstrijd."

Bron: Eurosong.nl


Metalholic

Jammer van mij hoeft het niet. Of ze moeten er echt een europees iets van gaan maken en niet zo als het nu is.

Iwan

AMSTERDAM - Het songfestival is een onderonsje van Oosteuropese landen die elkaar
de hand boven het hoofd houden. Boycotten!

Al tientallen jaren wordt er geklaagd over het songfestival en de manier waarop landen
elkaar aan punten helpen, maar nu loopt het echt de spuigaten uit.
Landen die zelf bagger en valse liedjes produceren, hebben onze Edsilia weggestemd.
Moet er niet gewoon een West-Europees songfestival komen?



Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Citaat van: Iwan op 11 mei 2007, 16:49:52
AMSTERDAM - Het songfestival is een onderonsje van Oosteuropese landen die elkaar
de hand boven het hoofd houden. Boycotten!

Al tientallen jaren wordt er geklaagd over het songfestival en de manier waarop landen
elkaar aan punten helpen, maar nu loopt het echt de spuigaten uit.
Landen die zelf bagger en valse liedjes produceren, hebben onze Edsilia weggestemd.
Moet er niet gewoon een West-Europees songfestival komen?



Ã,©telegraaf.nl

Bijvoorbeeld.
Of ze kunnen volgend jaar een vakjury toevoegen.. zo komt er tenminste een terechte winnaar.

jpyjpy

ja een vakjury met henkjan shit als voorzitter zeker.

Iwan

De verantwoordelijken van het Eurovisiesongesfestival volgend jaar in Moskou
hebben beslist om in elk land de toekennning van de punten voor de helft over
te laten aan vakmensen.

Oostblok
Het was al bekend dat de vakjury terug zou keren in de puntentoekenning voor de finale,
om te vermijden dat buurlanden en bevriende landen mekaar bevoordelen.
Of dat over Europa verspreide migranten van het land massaal het moederland
een duwtje in de rug te geven.

Vooral de vroegere landen van het Oostblok en Turkije profiteerden daarvan,
al zijn Cyprus en Griekenland ook altijd boezemvrienden gebleken bij de puntentoekenning
die voor nogal wat kijkers veel boeiender is dan de liedjezingende meute zelf.

De verantwoordelijken van het festival hebben nu beslist dat elk land een jury
van vijf mensen uit de muziekwereld zal hebben. Die zal verantwoordelijk zijn
voor de helft van de punten die een land aan een kandidaat geeft.
De andere helft blijft van de televotende kijker komen.




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Nederland zou niet meer mee moeten doen aan het Eurovisie Songfestival.
Dat vindt een meerderheid van de Nederlanders volgens een representatieve
steekproef van het RTL4-programma Wat Vindt Nederland.

Maar liefst 86 procent van de ondervraagden vindt dat Nederland niet meer aan de liedjeswedstrijd
mee zou moeten doen. Het onderzoek is verricht door bureau Intomart Gfk onder vijfhonderd mensen.

Niet meer meedoen
In het programma moeten twee teams van Bekende Nederlanders raden wat de resultaten
van een aantal steekproeven onder het Nederlandse publiek zijn. De vraag over het Songfestival
werd voorgelegd omdat diverse landen, zoals Hongarije, Tsjechië, Oostenrijk en Italië hebben aangegeven
niet meer aan de wedstrijd mee te willen doen.





©spitsnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Hoewel het songfestival natuurlijk al jaren nergens meer over gaat, behalve 'vriendjes' punten geven,
vind ik het toch wel leuk, stiekem. Heb dus op oneens gestemd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Eurovisie Songfestival nog jaren bij Tros

HILVERSUM - De Tros blijft de komende jaren het Eurovisie Songfestival uitzenden, ook als Sieneke er niet in slaagt
de finale van zaterdag te halen. "We hebben precies 25 seconden nagedacht toen de NOS ons vroeg of we het Songfestival
wilden overnemen
", vertelt Tros-directeur Peter Kuipers.

De NOS zond het jaarlijkse liedjesfestijn 54 jaar uit. De omroep wilde van het Songfestival af, omdat ze het niet tussen nieuws
en sport vond passen. "Wij wilden het dolgraag uitzenden", vertelt Kuipers. "Wij komen op voor de Nederlandse muziekcultuur,
het Songfestival past bij de Tros.
"

De omroep koos dit jaar duidelijk voor een oer-Hollandse act. "We gaan onszelf niet verloochenen. Een miljoenenpubliek
waardeert Nederlandse muziek, dus daar kiezen we voor.
" Ook als Sieneke de finale niet haalt, verandert de aanpak van
de Tros nauwelijks. "Het gaat om de Nederlandse cultuur en Nederlandse muziek. Wij houden onze eigen identiteit overeind.
Daar zijn we trots op.
"
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: PowNed.nl
TROS gaat door met het songfestival

TROS-directeur Peter Kuipers is teleurgesteld dat de 3JS niet zijn doorgedrongen tot de finale van het Eurovisiesongfestival.
"Als we deze teleurstelling te boven zijn, starten we vol goede moed met de voorbereidingen voor volgend jaar'',
liet Kuipers vandaag vanuit Düsseldorf weten.

"We gaan de komende maanden nadenken over de inzending van 2012, maar een ding staat buiten kijf:
de TROS gaat zeker door met het songfestival.
'' Kuipers vindt dat het songfestival weer leeft als nooit tevoren.

De omroepdirecteur is trots op de 3JS. "Ze hebben een mooi nummer geschreven dat staat als een huis.
Helaas heeft Europa het niet op juiste waarde geschat.
''
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."