Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Homo's willen vrij op Roze Maandag

Gestart door Iwan, 18 juli 2007, 02:42:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Werkgevers moeten hun holebi-werknemers vrijgeven op Roze Maandag

Eens, ......
2 (20%)
Oneens, .....
7 (70%)
Geen Mening.
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 2

Iwan

Werkgevers moeten werknemers waarvan zij weten dat zij homo- of biseksueel zijn vrij geven
op Roze Maandag, het grootste homo-evenement van Nederland dat plaatsvindt op maandag 23 juli.
Dit vindt de homo-organisatie EMBRACE PINK.

ââ,¬Å"Veel homoââ,¬â,,¢s en lesboââ,¬â,,¢s moeten op Roze Maandag gewoon werken.
Dit is dé integratiedag voor homo- en biseksuelen.
Werkgevers met een beetje sympathie moeten ernaar streven om homoââ,¬â,,¢s,
lesboââ,¬â,,¢s en biââ,¬â,,¢s op deze dag vrij te geven
ââ,¬Â, zegt de organisatie.




Vindt je dat werkgevers hun HoLeBi werknemers vrij moeten geven op Roze Maandag?
Waarom Wel?      Waarom Niet?     Waarom geen Mening?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Een verplichte vrije dag vind ik te ver gaan,
maar als ze vrij willen op Roze Maandag dan kunnen ze toch gewoon een vrije dag aanvragen?

En ik heb begrepen dat de hetro's ook graag Roze Maandag bezoeken,
althans er schijnen er wel eens een paar gesignaleerd te zijn bij mijn weten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Celine

Nee, gewoon een verlofdag aanvragen. Kan de werkgever altijd nog schappelijk zijn met het verlenen ervan.

Rianne

Verplicht vrij vind ik wel wat ver gaan.
Maar als met een vrije dag aanvraagt speciaal daarvoor kan de werkgever inderdaad wel schappelijk zijn.

Nevyn

Het is idd zo dat hetero's zoals ik graag naar roze maandag gaan.. Ik heb ook express maandagavond vrij gevraagd, als ik de deur van het werk uitstap sta ik al meteen op de kermis, wat natuurlijk erg leuk is :)

Ik vins het een goed idee om alle homoseksuelen in omgeving Tilburg zeker vrij te geven. De meeste homoseksuelen, houden deze dag toch vrij, die zetten aan het eind van roze maandag de volgende al op hun agenda..

En ik als Tilburger kan zeggen dat de roze maandag echt een goede dag is.. Het zit vol sfeer en ik hoop echt dat het ooit bij gaat dragen aan de acceptatie van de homoseksuelen..

Iwan

Heb trouwens oneens gestemd,
Ik vind dat als ze vrij willen hebben dat ze het dan gewoon kunnen aangeven
en dat de werkgever dan vrij zou moeten geven als het mogelijk is.
vind verplicht vrijgeven zo overdreven, alsof het een Nederlandse feestdag is,
de meeste mensen zijn op 5 mei niet eens meer vrij.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Veel homoseksuelen zien dit wel als een Nederlandse feestdag, Iwan..

Als jij papa wordt, zie je vaderdag toch ook als een Nederlandse feestdag?

Iwan

Citaat van: Dee-E op 18 juli 2007, 23:27:10
Veel homoseksuelen zien dit wel als een Nederlandse feestdag, Iwan..

Als jij papa wordt, zie je vaderdag toch ook als een Nederlandse feestdag?
Ik vind dat wel anders dan een geaardheid.
Niet dat ik vindt dat er een hetro-dag moet komen ofzo,
want Roze maandag heeft met acceptatie te maken en hetro's zijn algemeen geaccepteerd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Dat klopt.. Ik ben het helemaal met je eens..
En juist hierdoor vind ik roze maandag zo'n enorm goed gebaar.. Want ik weet, natuurlijk ook omdat ik holebi's als vriend heb, dat ik één van de weinige ben, die niet raar opkijkt als zij met iemand van hetzelfde geslacht te staan zoenen..

Als zij maar gelukkig zijn toch? En doen ze mij er pijn of verdriet mee? Nee!!

Maeve

Ik vind niet dat het verplicht moet worden want als ze er naar toe willen kunnen ze gewoon een vrije dag vragen vind ik, en de meeste mensen hebben dan al vakantie.

Layla

Nee, vind ik niet oke.
Ben zelf ook een bi, denk dat op die dag heel veel mensen ineens biseksuele gevoelens "zomaar" krijgen en ook vrij willen. Als je nogsteeds voor suikerfeesten geen vrij mag geven vind ik dat ongeveer het zelfde voor de roze maandag.
Citaat van: Dee-E op 19 juli 2007, 01:34:54
Dat klopt.. Ik ben het helemaal met je eens..
En juist hierdoor vind ik roze maandag zo'n enorm goed gebaar.. Want ik weet, natuurlijk ook omdat ik holebi's als vriend heb, dat ik één van de weinige ben, die niet raar opkijkt als zij met iemand van hetzelfde geslacht te staan zoenen..

Als zij maar gelukkig zijn toch? En doen ze mij er pijn of verdriet mee? Nee!!


Oke, ik vind het ook een mooie dag. Maar om het als verplichte vrije dag te stellen?
Ik bedoel, je kan ook vrij vragen voor de dag zelf. Ik vraag ook vrij als ik vanplan ben naar festivals te gaan. Bevrijdingsfestival dit jaar heb ik ook vrij voor gevraagt. En dat is een best belangrijke dag die niet vanzelfsprekend vrij is bij ons (ja feestdagen en dergelijke moeten we ook werken. Alles waar iedereen normaal vrij voor heeft hebben wij dat al vlug juist niet)

Nevyn

Oké, mijn bedrijf is gesloten op roze maandag..
En mij ons werken niet eens holebi's, naar wat ik weet..

Wat is er mis met het sluiten van je bedrijf op roze maandag?
(Ik ben trouwens erg benieuwd hoe het gaat op het werk met de kermis.. Ik moet heel de dag bellen en zit midden in de stad..)

Layla

Naja, niks mis mee. Maar ik zou geen reden zien er in. We laten Moslims en dergelijke ook niet vrij krijgen om hun geloofsredenen. Dan vind ik 't wat vaag wel voor seksualiteids redenen vrij te geven.

Het bedrijf waar ik werk zou absoluut niet kunnen sluiten op dagen als dat. (naja, bevrijdingsdag, kerst en zelfs oud&nieuw kunnen we ook niet sluiten) Namelijk een dierentuin. Daar kan je de dieren niet onverzorgt achterlaten voor een dagje. Dat kan je dus gewoon niet maken.


Nevyn

Maar jou bedrijf is waarschijnlijk ook niet gevestigd in Tilburg en hecht er dus sowieso minder waarde aan..

En jullie hebben het steeds over verplicht vrijgeven.. Hoe wil je dat doen? Homoseksuelen gaan registreren?? Ik vind gewoon dat het mogelijk moet zijn dat een homoseksuele op Roze Maandag vrij kan zijn, of hij nog wel of niet nog vrije dagen zijn..

Layla

Dan denk ik dat je om problemen gaat als je het in een heel ander gebied gaat zoeken. Dan krijg je rellen over gelovigen als Islam en dergelijke die ook vrij willen om geloofsredenen. Deze groepen zien meestal namelijk homoseksualiteid niet als een geaardheid maar een keuze. Dus als hun om een keuze mogen vrij zijn, waarom hun dan niet?

(Niet mijn mening over homoseksualiteit natuurlijk)

Nevyn

Van mij mogen zij natuurlijk ook op hun dagen vrij zijn.. En vrij nemen ze toch wel, als ze het kunnen nemen, melden ze zich wel ziek.
Daarbij wil ik absoluut niet racistisch klinken (ik vind dat je mensen per persoon moet beoordelen en niet a.d.h. van een groep), maar zij zijn niet in hun eigen land. Dus aanpassing is gewoon nodig.
Mocht ik naar Marokko o.i.d. zal ik mij ook moeten aanpassen aan hun cultuur.

Wat heeft dit met homoseksuelen te maken? Dat is een geaardheid.. En omdat een geloof het niet accepteerd, wat niet eens het christendom is (mocht het ook in de bijbel verboden zijn, sorry voor mijn fout dan) mag een homoseksuele geen vrij vragen op roze maandag??

In wat voor maatschappij leven wij dan?

Layla

Niks met de geaardheid maar met de vrije dag  I-:

Maar zo zitten wij in een christelijke land... Is het dan ook niet zo dat de homoseksuelen zich moeten aanpassen aan die regels?
Homoseksualiteit is niet bepaald gewaardeerd in dit geloof.

Begrijp me niet verkeerd, in een perfecte wereld zou ik vinden dat het juist wel oke was. Maar daar zitten we eenmaal niet in.

Nevyn

Nee, maar ik begrijp niet waarom het niet geaccepteerd kan worden..
Doen die mensen jou pijn met op hetzelfde geslacht te vallen?? Nee toch??

En je doet nu net alsof jij nooit voor een feestje vrijvraagd.. Daar geloof ik niks van..

En nog even een vraagje.. Hoe kan een homoseksuele zich aanpassen aan het christendom? Door maar even te zeggen, van niemand accepteerd mijn geaardheid, dus ben ik voor de buitenwereld maar gewoon hetero??
Daarbij is Roze Maandag voor de homo's, dus als ze zich aan moeten passen, laten we heel de zooi dan maar schrappen!

Het is toch TE GEK VOOR WOORDEN dat die mensen niet voor hun geaardheid uit kunnen komen en ook nog eens geen vrij kunnen krijgen op die dag..

Flikker eens op!! (En jah, ik pak express deze uitdrukking :P)

Layla

Citaat van: Dee-E op 21 juli 2007, 14:52:23
Nee, maar ik begrijp niet waarom het niet geaccepteerd kan worden..
Doen die mensen jou pijn met op hetzelfde geslacht te vallen?? Nee toch??

En je doet nu net alsof jij nooit voor een feestje vrijvraagd.. Daar geloof ik niks van..

En nog even een vraagje.. Hoe kan een homoseksuele zich aanpassen aan het christendom? Door maar even te zeggen, van niemand accepteerd mijn geaardheid, dus ben ik voor de buitenwereld maar gewoon hetero??
Daarbij is Roze Maandag voor de homo's, dus als ze zich aan moeten passen, laten we heel de zooi dan maar schrappen!

Het is toch TE GEK VOOR WOORDEN dat die mensen niet voor hun geaardheid uit kunnen komen en ook nog eens geen vrij kunnen krijgen op die dag..

Flikker eens op!! (En jah, ik pak express deze uitdrukking :P)

Voor je je opfokt:

1. Ik heb geen last van homoseksualtieit. Ik ben val zelf ook op meiden geregeld.
2. Zoals ik in een eerdere post vermelde zijn er mensen die homoseksualiteit WEL als een keuze zien en niet als een geaardheid (NEE ik ben niet zo'n persoon anders was ik WEL hetro)
3. Niet mij aanvallen op geaardheid, ik denk er net zo over als jij als het gaat om recht op geaadheid kunnen uiten.


Homo's die een verplichte vrije dag krijgen omdat ze kunnen feesten.
Ik zou donders goed begrijpen dat je als hetro daar zo tegen aan kijkt als de uitleg die ik eerder gaf. Dus ik begrijp ook dat het onmogelijk is om het te organiseren om de conflicten die je uitlokt.

En omdat homoseksualtiteit niet vanzelfsprekend geaccepteerd word JUIST daarom zou je het beter kunnen laten.
JUIST daarom krijg je mensen die protesteren gaan in manier die kunnen gaan van de verkeerd woorden tot geweld.
En dat protesteren zou dan inderdaad gaan om geloofsovertuiging, jaloezie en het gewoon niet kunnen accepteren van.

Dat wou ik zeggen in mijn vorige posts.

Nevyn

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het niet persoonlijk tegen jou bedoel..
Ik kan mij in een discussie enorm laten gaan, maar zal je er nooit op afrekenen ;)

Ik had namelijk al ergens gelezen dat je ook wel eens op vrouwen viel ;)

Ik vind het niet nodig om het verplichten zei ik al.. Ik weet ook zeker dat ook niet elke homo wil gaan.. Er zijn er genoeg die het een dag vinden voor alleen de overdreven homo's..

Toch denk ik wel dat het goed is om de dag verplicht vrij te maken.. Dan moeten mensen het accepteren.. Ik heb vaak met vrienden hier discussies over, omdat ik het gewoon vreemd vind dat hun niet met mij een gaybar in durven..
Maar als ze in een andere kroeg met elkaar staan te zoenen, worden ze meteen gek aangekeken.. Dit klopt toch niet? Sorry, maar ik kan er gewoon niet bij dat zij en maar in (vaak) één kroeg zichzelf kunnen zijn en dan ook nog eens niet vrij kunnen krijgen op de dag die voor hun is..

En ik weet dat ik bedrijven zijn, die gewoon geen begrip hebben voor deze dag. En natuurlijk niet hier in Tilburg..
Maar kan mij heel goed voorstellen dat een bedrijf in Groningen zoiets heeft van: Waarom??

En hoe willen ze het ooit verplichten, zoals ik al zei.. Heel Nederland plat gooien lijkt mij nogal overdreven. Hoe willen ze registreren wie er homo is en wie niet?

Ik ben overigens zelf nooit gevallen op iemand van het eigen geslacht, heb alleen veel holebi vrienden..