Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Christelijke cultuur

Gestart door Tokio, 22 juli 2007, 03:12:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tokio

De christelijke waarden blijven in Nederland voorlopig belangrijk en de islam krijgt hier niet de overhand.

Onze (joods-)christelijke cultuur is diep geworteld en zal vooralsnog niet wijken voor waarden uit andere geloofsculturen, waarbij het er niet over gaat dat je met die andere culturen geen rekening hoeft te houden.

Waaruit bestaan die christelijke waarden zoal?


(Bovenstaande stelling komt uit een artikel in het AD van zat. 21 juli)

bertus


Layla

Ik vind het sowieso dom om een land een geloofscultuur te geven terwijl er zoveel geloven (vooral nu) hier in dit land zijn.

Zelf ben ik niet Christelijk, ben ik niet met alle Christelijke waarden eens, enzovoort. Maar ik moet me er wel aan aanpassen.

bertus

als je de gristelijke waarden wil weten pak je toch gewoon de bijbel  ó(

Metalholic

De islam niet de overhand. Probeer in Marrokko o.i.d. eens een kerk te bouwen. (je word bijna met de stenen van je kerk die je wilt bouwen om het leven geholpen)

Het christendom is een tolerant geloof. Te makkelijk soms.

bertus

de kruistochten van vroeger waren niet bijzonder vriendelijk.
Verder zijn Amerikaanse Christenen een hele hoop minder tolerant naar Moslims dan hier, in hun ogen slaat elke moslim zn vrouwen en zijn ze verder parttime terrorist

Iwan

Ik geloof niet in een God maar heb wel een christelijk opvoeding gehad,
nouja ging naar een Christelijke school waar het er allemaal wel werd ingestampt.

Wellicht dat de Islam over enkele eeuwen wel net zover is als het Christendom nu,
een paar achterlijke Amerikanen en enge afsplitsingen van het Christendom daar gelaten.
De Islam is nog een betrekkelijk jonge Godsdienst, en het Christendom heeft al een hele ontwikkeling doorgemaakt, het Joodse geloof is nog ouder en daar is het Christendom gedeeltelijk op gebasseerd.

De Islam is wat dat betreft een wat achterlopende Godsdienst.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."