Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Nederland

Gestart door Tokio, 10 augustus 2007, 04:01:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat vind jij van Nederland?

Een fantastisch land.
1 (12.5%)
Zou in geen ander land willen wonen.
1 (12.5%)
Het beste land wat er is.
0 (0%)
Gaat wel.
2 (25%)
Heb er eigenlijk geen mening over.
0 (0%)
Ben de laatste jaren steeds minder tevreden.
3 (37.5%)
Waardeloos.
1 (12.5%)
Sta op het punt te gaan emigreren.
0 (0%)
Hef het maar op. Is niet meer te redden.
0 (0%)
Waar gaat dit over?
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 3

Tokio

N E D E R L A N D

Wat vind jij van Nederland, het land waar je leeft en mogelijk geboren bent?

Is Nederland het land van je dromen en zou je nergens anders willen leven en dood gaan dan hier of heb je daar een andere mening over?

Iwan

Ik vind Nederland een fantatisch land, zou in geen ander land willen wonen,
maar raak de laatste jaren steeds minder tevreden.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Celine

Ik ben steeds minder tevreden en het zeker NIET het land van mijn dromen  ;D

Lynn

Nederland is ook zeker niet mijn droomland.
Ik zou uiteindelijk ook graag willem emigreren naar Australie :)

Nevyn

Ik ben best tevreden over Nederland, op het weer na dan :P
Maar ik zie Nederland niet als mijn droomland, maar dat zie ik geen enkel land.

Ik ben nog jong en denk eraan om na mijn opleiding te gaan reizen, om in het buitenland te gaan werken, op een vertalingsbureau o.i.d.
Dit zijn uiteraard nog plannen, maar wie weet komen ze ooit uit.

Dity

Ben de laatste jaren steeds minder tevreden, maar zou niet weg willen uit Nederland
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Layla


Ik snap niet dat mensen zo trots zijn op dit land. We hebben onze mooie guldens opgegeven voor duurdere euro's, we zijn zo klein dat we amper op de kaart te zien zijn, we willen alle buitenlanders zo snel mogelijk het land uit die we trouwens een aantal jaar geleden allemaal zo snel mogelijk binnen probeerde te halen maar owee als ze hier ook maar rechten zouden krijgen.

Oke, er zijn landen als Amerika die ik helemaal niet snap zo trots te zijn, maar dan nog.

Nevyn

Citaat van: Layla op 12 augustus 2007, 19:44:08

Ik snap niet dat mensen zo trots zijn op dit land. We hebben onze mooie guldens opgegeven voor duurdere euro's, we zijn zo klein dat we amper op de kaart te zien zijn, we willen alle buitenlanders zo snel mogelijk het land uit die we trouwens een aantal jaar geleden allemaal zo snel mogelijk binnen probeerde te halen maar owee als ze hier ook maar rechten zouden krijgen.

Oke, er zijn landen als Amerika die ik helemaal niet snap zo trots te zijn, maar dan nog.

Jij gaat over een paar jaar dus verhuizen naar een ander land??
En naar welk land zou je dan wel willen verhuizen??

Layla

neuh, m'n familie en vrienden zitten hier. Blijf wel trouw aan die waar ik graag bij ben. 
Maar de gedachte is me wel eens door m'n hoofd gegaan ja.

Iwan

Citaat van: Layla op 12 augustus 2007, 19:44:08

Ik snap niet dat mensen zo trots zijn op dit land. We hebben onze mooie guldens opgegeven voor duurdere euro's, we zijn zo klein dat we amper op de kaart te zien zijn, we willen alle buitenlanders zo snel mogelijk het land uit die we trouwens een aantal jaar geleden allemaal zo snel mogelijk binnen probeerde te halen maar owee als ze hier ook maar rechten zouden krijgen.

Oke, er zijn landen als Amerika die ik helemaal niet snap zo trots te zijn, maar dan nog.
Over 50 jaar, misschien zelf 25, weet niemand meer wat de gulden was,
jij bent opgegroeit met de gulden, dus voor jou is het wat anders, maar de gulden inruilen voor de Euro was/is goed een goede zet geweest,
het enige wat ik wel slecht daaraan vindt is dat de gulden te goedkoop is verkocht.
Jaren geleden wilde we inderdaad zoveel mogelijk gastarbeiders binnen halen, voor het vuile werk.
Ze zouden komen werken, het was niet het beste werk, maar het verdiende goed, vooral voor wat zij gewend waren, en na een paar jaar zouden ze weer weggaan. Natuurlijk was het ontzettend naïef om te denken dat ze na een paar jaar werk weer terug zouden gaan naar hun eigen land, daar hadden ze immers alles al achtergelaten en ze hadden een nieuwe leven opgebouwd in Nederland en hier zelfs kinderen gekregen die meer met de Nederlandse Cultuur en Samenleving hadden dan met die van het land van herkomst, en dan ga je niet 2x alles achter laten.

En daarna zijn lange tijd de nieuwkomers als een dossier behandeld, ze werden in een kast gezet en er werd niet meer naar ze omgekeken,
en ze krijgen nu pas na 10 jaar te horen of ze hier mogen blijven ja of nee, en dat is onmenselijk. Natuurlijk kun je intensief gaan bezig houden met de asielzoekers, maar dan krijg je heel politiek-correct Nederland over je heen als je het in je hoofd haalt om strikt de regels na te leven en daadwerkelijk mensen gaat uitzetten. (zoals Rita heeft gemerkt) Er wordt altijd wel over haar gezegd dat ze de meeste mensen heeft buiten gezet, maar zelden dat zij ook de meeste mensen aan een permanent verblijfsbewijs heeft geholpen en enorme achterstanden heeft. heeft weggewerkt.
Als je meer doet dan je voorgangers (die praktisch niets deden) is het logisch dat je meer mensen uitwijst, meer mensen laat blijven, meer mensen duidelijkheid geeft, 't is allemaal wiskundig.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

ik ben zeer tevreden, ik ben blij dat ik hier geboren ben. Ieder land heeft zn mindere kanten, maar ik denk dat Nederland een van de meest prettige landen is om in te wonen.