Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Referendum EU-vedrag

Gestart door bigfoot, 26 september 2007, 22:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ben je VOOR of TEGEN een referedum over het EU-Vedrag???

VOOR
TEGEN
GEEN IDEE

bigfoot

Enkele jaren geleden werd, in een referendum, naar onze mening over de EU-Grondwet gevraagd.
Ons antwoord was zonneklaar en Balkenende kon met de uitkomst van de volksraadpleging naar Brussel afreizen.
JP zou vervolgens wat aanpassingen hebben kunnen bewerkstelligen en we moeten thans dan ook spreken van een verdrag.

Voldaan is onze Minister-President weer naar huis gegaan en hij was zelfs zo content met de uitkomst, dat hij een tweede toetsing
door de bevolking niet nodig achtte. De andere regeringspartij PvdA werd verzocht om hun verkiezingsbelofte om voor
een nieuw referendum te zijn in te trekken, want als Nederland ook dit verdrag zou afwijzen, dan moet Balkenende een beetje huilen
en weet hij echt niet meer hoe hij zich moet vertonen in Brussel. Nu veel PvdA-stemmers schande spreken over het breken
met de verkiezingsbelofte wordt hen nu beloofd dat de PvdA in de beslissing over het ontslagrecht zij hun poot stijf zullen houden.

Dus ons aller toekomst in Europa is schijnbaar ondergeschikt aan het ontslagrecht?
De oude politiek heeft de afgelopen jaren blijkbaar weinig geleerd en de oude regenten gaan weer lekker op de oude voet verder.
Daarom heb ik hierrr zonder aarzelen mijn eis tot een nieuw referendum kracht bijgezet. Wat gaan jullie doen?

Bron: www.rickschoptkont.nl

Iwan

Het referendum dat gehouden is ging over een grondwet
en nu gaat het om een grondwettelijk verdrag.  ;D
De tekst schijnt praktisch hetzelfde te zijn, maar dat maakt niet uit.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Citaat van: Iwan op 26 september 2007, 22:47:25
Het referendum dat gehouden is ging over een grondwet
en nu gaat het om een grondwettelijk verdrag.  ;D
De tekst schijnt praktisch hetzelfde te zijn, maar dat maakt niet uit.

Precies, er zijn een paar dingetjes verwijderd, maar wel weer in een ander jasje gestoken.
Wat maakt mij het nu uit dat er geen europees volkslied of vlag komt, net of dat het belangrijkste is.
En de naam Gondwettelijk verdrag is voor mij precies hetzelfde als Grondwet.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************