Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Wij betalen advocaat Holleeder

Gestart door swieten87, 17 december 2007, 15:26:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

swieten87

Ik las net op www.holleeder.info dat de Nederlandse staat (wij met z'n allen dus) de advocaat van Holleeder betaalt omdat er beslag op z'n rekeningen is gelegd. Als er beslag op die rekening wordt gelegd betekent dat niet dat er dan geld op staat?. Hiervan zou de advocaat toch betaald moeten worden?.

Het is toch te gek om los te lopen!!

Iwan

Als vast komt te staan dat dat geld verkregen is door criminele activiteiten dan wordt het geld toch in beslag genomen en komt het in de staatskas. En ik neem aan dat als Willempie schuldig wordt bevonden dan hij dan opdraait voor de kosten van het proces.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

sterretje

Wij betalen sowiezo mee aan dit soort dingen niet alleen de advocaat van Holleder


Iwan

AMSTERDAM -  Willem Holleeder is schuldig aan afpersing en krijgt 9 jaar cel.
Dat heeft de rechtbank besloten. Holleeder gaat in hoger beroep, meldde zijn advocaat Jan-Hein Kuijpers
kort na het vonnis. Volgens hem heeft zijn cliënt teleurgesteld en aangeslagen gereageerd op de straf.

De gesprekken die met de (omgebrachte) Willem Endstra zijn gevoerd, zijn toelaatbaar als bewijs.
Endstra zei te worden afgeperst door Holleeder.

Behalve voor het afpersen van drie zakenmensen, is Holleeder bestraft voor het leiding geven
aan een criminele organisatie, het witwassen van crimineel geld en het plegen van mishandelingen.

Hiermee is de zaak tegen Holleeder nog niet over.
Het Openbaar Ministerie wil hem ook vervolgen voor een groot aantal liquidaties.

De vervolging van Holleeder was een probleem omdat getuigen stierven als vliegen.

De rechter heeft nu echter bepaald dat de verklaringen die Endstra aflegde tegen de politie
vlak voordat hij werd omgelegd, mochten worden gebruikt als bewijs.

De uitspraak duurde uren omdat Holleeder van twaalf zaken werd beschuldigd.
Elke zaak moet dan afzonderlijk worden behandeld.

Tegen Holleeder was twaalf jaar geëist.

De slechte gezondheid van Holleeder, die tijdens het proces een hartoperatie moest ondergaan,
heeft niet tot strafvermindering geleid.

Advocaat Kuijpers vindt de straf fors, terwijl in zijn ogen de motivering daarvoor op onderdelen
tegenstrijdig is. Ook hekelt de raadsman dat de rechtbank geen rekening heeft gehouden met
de medische situatie van Holleeder.

Van de acht medeverdachten van Holleeder werden er vijf veroordeeld.
Zij kregen straffen variërend van twee jaar en negen maanden cel tot 240 uur
dienstverlening voor de ex-vriendin van Holleeder.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Het is normaal dat wij hiervoor opdraaien, als jij te weinig inkomen hebt voor een advocaat bijvoorbeeld dan heb je ook maar een kleine eigen bijdragen en de rest word door de staat betaald. Overigs kunnen natuurlijk later nog kosten aan je verrekend worden indien je een proces verliest zoals in dit geval. Dat geld en al zijn bezittingen omdat hij schuldig is verklaard in een aantal zaken, die zullen ook gaan om de kosten van de advocaat, lopende schuldeisers en de om de boete te betalen in beslag worden genomen, verkocht, bla bla. Kortom er komt genoeg geld uit de onderwereld weer naar de bovenwereld om de boeken weer een beetje recht te trekken. Maak je niet te druk om. Zou je eens voor de gein moeten opzoeken hoeveel het kost al die lantarenpalen in Nederland op jaarbasis. Dan schrik je pas achterover of de prijs van alle nieuw gelegde paden, wegen of brandgangtjes dit jaar! Dan pas, dan pas zou je denken TE GEK voor woorden. Maar ja, dat hoort nu éénmaal bij een samenleving waarin we allemaal opkomen voor elkaar, de schouders eronder via het belasting systeem.
(Nog linkser en Iwan krijgt een broerte Ãâ€"pf)

Iwan

Citaat van: TimT op 30 december 2007, 12:48:34
Het is normaal dat wij hiervoor opdraaien, als jij te weinig inkomen hebt voor een advocaat bijvoorbeeld dan heb je ook maar een kleine eigen bijdragen en de rest word door de staat betaald. Overigs kunnen natuurlijk later nog kosten aan je verrekend worden indien je een proces verliest zoals in dit geval. Dat geld en al zijn bezittingen omdat hij schuldig is verklaard in een aantal zaken, die zullen ook gaan om de kosten van de advocaat, lopende schuldeisers en de om de boete te betalen in beslag worden genomen, verkocht, bla bla. Kortom er komt genoeg geld uit de onderwereld weer naar de bovenwereld om de boeken weer een beetje recht te trekken. Maak je niet te druk om. Zou je eens voor de gein moeten opzoeken hoeveel het kost al die lantarenpalen in Nederland op jaarbasis. Dan schrik je pas achterover of de prijs van alle nieuw gelegde paden, wegen of brandgangtjes dit jaar! Dan pas, dan pas zou je denken TE GEK voor woorden. Maar ja, dat hoort nu éénmaal bij een samenleving waarin we allemaal opkomen voor elkaar, de schouders eronder via het belasting systeem.
(Nog linkser en Iwan krijgt een broerte Ãâ€"pf)
Ik ben het helemaal met je eens, en op sommige vlakken ben ik linkser dan jij volgens mij.  *G
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Citaat van: Iwan op 30 december 2007, 20:04:08
Citaat van: TimT op 30 december 2007, 12:48:34
Het is normaal dat wij hiervoor opdraaien, als jij te weinig inkomen hebt voor een advocaat bijvoorbeeld dan heb je ook maar een kleine eigen bijdragen en de rest word door de staat betaald. Overigs kunnen natuurlijk later nog kosten aan je verrekend worden indien je een proces verliest zoals in dit geval. Dat geld en al zijn bezittingen omdat hij schuldig is verklaard in een aantal zaken, die zullen ook gaan om de kosten van de advocaat, lopende schuldeisers en de om de boete te betalen in beslag worden genomen, verkocht, bla bla. Kortom er komt genoeg geld uit de onderwereld weer naar de bovenwereld om de boeken weer een beetje recht te trekken. Maak je niet te druk om. Zou je eens voor de gein moeten opzoeken hoeveel het kost al die lantarenpalen in Nederland op jaarbasis. Dan schrik je pas achterover of de prijs van alle nieuw gelegde paden, wegen of brandgangtjes dit jaar! Dan pas, dan pas zou je denken TE GEK voor woorden. Maar ja, dat hoort nu éénmaal bij een samenleving waarin we allemaal opkomen voor elkaar, de schouders eronder via het belasting systeem.
(Nog linkser en Iwan krijgt een broerte Ãâ€"pf)
Ik ben het helemaal met je eens, en op sommige vlakken ben ik linkser dan jij volgens mij.  *G

Hahah dank je wel Iwan!