Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Lofrede op Hitler na afloop demonstratie

Gestart door Iwan, 17 december 2007, 18:13:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

ZOETERMEER - Een demonstratie van extreem-rechtse jongeren in Zoetermeer is zaterdagmiddag afgesloten
met een lofrede op Adolf Hitler. Neonazi Stefan Wijkamp roemde de Führer tijdens een toespraak voor zijn
kameraden als een groot man met geweldige ideeën.
De man die oogt als dubbelganger van Hitler betreurde dat Duitsland de Tweede Wereldoorlog heeft verloren.

De politie liet hem zijn gang gaan. Volgens een woordvoerder viel de toespraak op een Zoetermeers parkeerterrein
binnen de vrijheid van meningsuiting. Ook speelde mee dat alleen de eigen aanhang aanwezig was.


Stefan Wijkamp

De speech van ââ,¬Ëœde Nederlandse Hitlerââ,¬â,,¢ viel overigens wel verkeerd bij veel politiemensen, die de jongeren tijdens
de betoging hadden begeleid. Ze liepen demonstratief naar een ander gedeelte van het terrein,
zodat ze de neonazi niet hoefden aan te horen.

De betoging zelf verliep zaterdagmiddag zonder incidenten. Zoââ,¬â,,¢n veertig volledig in het zwart gehulde jongeren
trokken met vlaggen en spandoeken door de wijk Rokkeveen om hun ongenoegen te uiten over het harde optreden
van de gemeente Zoetermeer tegen extreem-rechts. Tijdens de tocht riepen ze leuzen als
ââ,¬ËœZoetermeer is onze stadââ,¬â,,¢, ââ,¬ËœHier marcheert het Zoetermeers verzetââ,¬â,,¢ en ââ,¬ËœWir sind immer noch daââ,¬â,,¢.

De jongeren trokken veel bekijks, maar kregen weinig bijval. Een oudere Zoetermeerder stond te trillen
op zijn benen toen de groep voorbij marcheerde. Plaatsgenoot Wisse maakte zich vooral druk over
de politiemacht die op de been was om de betoging in goede banen te leiden.
,,De voetbalwedstrijden zijn afgelast vanwege politieacties, maar dit kan blijkbaar wel.ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢





Ã,©AD.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het liefste zou ik zien dat dit soort demonstraties zonder politiebegeleiding zouden plaatsvinden,
maarja dit soort zielige figuren moeten natuurlijk ook beschermd worden. Ik vind dat een ieder recht heeft
op zijn/haar mening, maar van dit soort meningen gaat mijn bloed altijd koken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

Citaat van: Iwan op 29 december 2007, 01:33:36
Het liefste zou ik zien dat dit soort demonstraties zonder politiebegeleiding zouden plaatsvinden,
maarja dit soort zielige figuren moeten natuurlijk ook beschermd worden. Ik vind dat een ieder recht heeft
op zijn/haar mening, maar van dit soort meningen gaat mijn bloed altijd koken.

dan zijn er opzich geen problemen, ze volgen allemaal letterlijk woord voor woord hun grote leider 'adolf hitler', zijn mening dus.  *G
Maarja volgens mij voelt het platslaan van dit soort demonstraties aan als het platslaan van een jostiband

Dity

Zulke demonstraties moeten ze laten plaatsvinden met tegelijkertijd de tegenstanders van die soort lui.

En ze dan lekker hun gang laten gaan
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

TimT

Stefan Wijkamp, ik heb op youtube nog wel eens meer filmpjes van hem gezien. Ik weet niet of ik nu bang van hem moet worden dat hij zoveel zotten achter zich aan kan krijgen of moet lachen hoe hij zich uitdoft. Ben bang eerder voor het 1ste. Want deze mensen spreekt deze grote groep mensen dus duidelijk toch aan. Al ken ik zijn CV niet. Ik hoop niet dat deze man niet in de politiek gaat, dan hebben we nog zo raar figuur.

Als mens zou ik ook liefst zien dat de politie geen minuut tijd schonk aan dit soort demonstraties en dat ze zelfs verboden zouden worden. Maar je hebt de wet, vrijheid van meningsuiting wat ik nu ook gebruik om dit bericht te posten. Het is niet nazi-Duitsland hier noch de sovjetunie. Dus als deze man Hitler een lofbetoon wil geven, laat hem. Probeer er vooral niet wakker van te liggen en denken ââ,¬Å"Er lopen er meer buiten, dan in het zottenkotââ,¬Â.