Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Jongeren slaan man in coma

Gestart door Iwan, 18 december 2007, 14:16:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

LANDSMEER -  In Landsmeer is geschokt gereageerd op de mishandeling afgelopen weekeinde
van de 62-jarige Peter Blees.

Het slachtoffer werd zaterdagnacht door een groep jongeren in elkaar geslagen
en ligt in coma in het ziekenhuis. Voor zijn leven wordt gevreesd.

De politie heeft drie verdachten, twee jongens van zestien en een van eenentwintig jaar, aangehouden.

Peter Blees is eigenaar van een camping en bedrijventerrein aan het Noordeinde in Landsmeer.
Bij een van de bedrijven op het terrein achter zijn woning werd zaterdag een feest gegeven.
Toen een groep jongeren bezig was met het vernielen van de kerstverlichting,
kwam Blees naar buiten en sommeerde de raddraaiers te vertrekken.

Na een woordenwisseling leken de jongeren gehoor te geven aan Blees' oproep totdat zij zijn woning
passeerden en allerlei voorwerpen tegen de gevel begonnen te gooien.

Vervolgens stortte de groep zich op de Landsmeerder die daarbij ten val kwam.
"Alsof hij een voetbal was, begonnen ze tegen de heer Blees zijn lichaam en hoofd te schoppen",
vertelt een ooggetuige, die van enige afstand zag hoe zijn dorpsgenoot op grove wijze werd mishandeld.
"Het duurde best lang. Pas toen een auto kwam aanrijden over het Noordeinde,
gingen de daders er rennend vandoor.
"

Stoppen
De ooggetuige, die anoniem wenst te blijven, spreekt van een groep van circa zes, zeven jongeren,
waaronder een meisje. "Zij gilde dat de jongens moesten stoppen."

Het slachtoffer is zaterdagnacht per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.
Daar werd geconstateerd dat hij zijn jukbeen en enkele ribben had gebroken.
In het ziekenhuis werd Blees vervolgens door een hersenbloeding getroffen,
waarvoor hij een spoedoperatie moest ondergaan. Sindsdien ligt hij in coma.

In Landsmeer is Peter Blees een bekende verschijning. Hij had vroeger een grote kippenslachterij.
Op het terrein achter zijn woning verhuurt hij tegenwoordig diverse bedrijfspanden.
Daarnaast heeft hij een camping. "Het is een heel aardige man, die door hard werken zijn vermogen
heeft vergaard. Het is een echte doener, schathemelrijk maar wars van luxe. Een echte Landsmeerder.
"

De aangehouden verdachten komen uit Landsmeer en Amsterdam.
Alle drie zijn in verzekering gesteld. De politie verwacht nog meer arrestaties te verrichten.

In het dorp werd gisteren gefluisterd dat de daders onder invloed van cocaïne waren.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Je bent tegenwoordig haast bang om de jongeren ter verantwoording te roepen als je ziet dat ze iets doen wat niet door de beugel kan.
Nu merk je maar weer dat je dan zo een portie klappen kunt verwachten en zoals die meneer Blees op het randje van de dood ligt.

Wat een supperlaffe daad.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Kim

Gisteren zat er een groepje hangjongeren bij ons in de tuin. (gezamenlijke tuin van appartementen) Onze buurman (oude man) neemt geen blad voor de mond en is gaan vragen om te vertrekken aangezien de tuin privebezit is. Ook hier gingen ze agressief doen. Schelden, schreeuwen en hij kreeg een schop tegen zijn scheenbeen. Toen zijn andere buren erbij gekomen en hebben ze de politie gebeld. Maar toen de politie er was waren die jongeren alweer vertrokken.

Het is echt erg! :(
Ik zei altijd "Ik ga de mensen redden!!!" maar na al die verhalen durf ook ik niet meer in te springen als er iets gebeurd.

sterretje

Het is echt te gek voor woorden
Meer kan ik er niet over zeggen

DonWoozy

Citaat van: sterretje op 19 december 2007, 07:51:21
Het is echt te gek voor woorden
Meer kan ik er niet over zeggen

Daar sluit ik me volledig mee aan, hier heb ik geen woorden voor!