Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Leon de Winter stopt met column in Elsevier

Gestart door Iwan, 26 december 2007, 20:34:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM -  Schrijver Leon de Winter (53) zet voorlopig een punt achter zijn column
in het weekblad Elsevier. Ook stopt hij met de weblog die hij sinds 2004 schrijft voor de
nieuws- en opiniesite elsevier.nl, het laatste jaar in de vorm van een 'duoblog' met
rechtsgeleerde Afshin Ellian.


ââ,¬Å¾Lieve lezer, ik ben uitgeput. Ik stop ermeeââ,¬Â schrijft De Winter in zijn laatste column in Elsevier
van deze week. ââ,¬Å¾Ik ben uitgeput van het lezen van de krant en van het luisteren naar de radio
en het volgen van de actualiteitenprogramma's op tv. Van de onzin uit de pennen van de deskundologen.
Van de selectieve verontwaardiging in de media.
ââ,¬Â

De Winter kondigt aan eerst zijn nieuwe roman te gaan voltooien.
Hij overweegt zich daarna met zijn gezin voor een aantal jaren in Californië te vestigen.

Leon de Winter is ruim vier jaar columnist van Elsevier geweest. De eerste column dateert van
13 september 2003 en was gewijd aan de anti-Amerikaanse stemming in de media,
twee jaar na de aanslagen op het World Trade Center.

Deze gebeurtenis beheerst zijn leven tot op de dag van vandaag, schrijft De Winter in zijn afscheidscolumn.
ââ,¬Å¾Na 9/11 ben ik een beetje gek geworden. Gek van zorgen om onze toekomst, gek van liefde voor mijn vrouw
en mijn kinderen.
ââ,¬Â

Hoofdredacteur Arendo Joustra van Elsevier zegt het vertrek van De Winter erg jammer te vinden.
Volgens Joustra zal 'in alle rust' naar een opvolger worden gezocht.






Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Jammer, ik las de column van de Winter in de elsevier altijd met veel plezier.
Soms was ik het oneens met zijn mening, maar vaak kon ik me wel vinden in zijn mening,
ik zal zijn columns zeker missen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Inderdaad jammer dat hhij er mee ophoud, hoop dat hij zich nog bedenkt en toch weer collums gaat schijven.
Hij kan vaak op een heel duidelijke manier zijn mening ergens over geven alhoewel ik het ook niet altijd met hem eens ben.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************