Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Familie woest na onterechte arrestatie

Gestart door Iwan, 27 januari 2008, 04:28:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

DEN HAAG - Een hardhandige confrontatie met een Haagse agent leverde Turhan Yilmaz (16)
donderdag een hersenschudding en een opengehaald gezicht op.


De scholier, ten onrechte aangezien voor drugsdealer, vloog bij zijn aanhouding
met zijn hoofd door de achterruit van een geparkeerde auto.

De politie heeft inmiddels uitgebreid excuses aangeboden, maar Turhans familie kookt nog steeds
van woede. ,,Sorry zeggen is niet voldoende,ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢ briest moeder Yuksel, die het woord voert
omdat haar zoon van de huisarts twee weken rust moet houden.
,,We hebben een advocaat in de arm genomen. Die agent zou dit werk niet mogen doen.ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢

De verwarring ontstond toen agenten in burger getuige waren van een drugsdeal in de Haagse binnenstad.
Ze zetten de achtervolging in, maar verloren de verdachten korte tijd uit het zicht. Even later stormden ze
op Turhan af, die het vervolgens ook op een rennen zette. ,,Van schrik,ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢ zegt zijn moeder.
,,Hij wist niet dat het agenten waren.ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢

Op de Zuidwal werd Turhan in zijn zij gegrepen, met een val door de autoruit tot gevolg.
Yuksel: ,,Zijn hele gezicht lag open. Die agenten dreigden ook nog met pepperspray te spuiten
als hij niet rustig werd. Toen bleek dat mijn zoon onschuldig was, hebben ze hem bij de eerste hulp
gedumpt en zijn ze vertrokken.
ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢

In het ziekenhuis hechtten artsen een flinke snijwond die van wenkbrauw tot oor liep.
Andere wondjes werden geplakt. Yuksel en haar zoon dienen binnenkort een officiële klacht in
tegen de agent die de aanhouding verrichtte. De politie zegt met de zaak in haar maag te zitten.
,,De ploegchef heeft de ouders een excuusbrief gestuurd,ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢ zegt een woordvoerder.
,,We betreuren het letsel en willen graag met de familie in gesprek.
Het gezin is ook gewezen op onze klachtenregeling.
ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢

De excuses en de mondelinge toezegging alle schade te vergoeden zijn niet genoeg voor de boze moeder.
,,Als ik mijn kind een klap geef, word ik opgepakt voor mishandeling.
Deze agent smijt mijn zoon door een ruit en komt daar mee weg. Dat kan toch niet?
ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢






Ã,©AD.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

de ploegchef heeft een excusesBRIEF gestuurd en voor de rest kunnen de ouders terrecht op de klachtenregeling?
Alleen daarom zou ik al woest worden, ongelofelijk respectloos.

Dity

Geef die moeder groot gelijk om een officiele aanklacht in te dienen.

Ten eerste vind ik een excuusbrief zo wie zo wel op zijn plaats maar een verwijzing naar een klachtenregeling vind ik niet kloppen, zo kan die betreffende agent er wel makkelijk vanaf komen.

En om die jongen dan zo maar te dumpen op de eerste hulp afdeling en hem dan te smeren?
Als ze een beetje verantwoordelijkheidsgevoel hadden gehad waren zo ondanks de fout die ze gemaakt hebben bij die jongen gebleven tot een van zijn ouders er was geweest
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

DonWoozy

en je zult altijd zien dat het om iemand gaat van buitenlandse afkomst dan heb je daar ook weer problemen mee, dit zeg ik in het voordeel van de buitenlandse familie!

Iwan

Die moeder heeft gelijk dat ze een klacht indient, iedereen kan fouten maken en dus ook de politie,
maar dat ze een verdachte zo hardhandig aanpakken is een schande en al helemaal als dan ook nog
blijkt dat ze een verkeerde persoon ââ,¬Ëœte pakkenââ,¬â,,¢ hebben en die dan ook nog dumpen bij de eerste hulp
zonder verder naar die persoon om te kijken en zich er vervolgens vanaf willen maken met een excuusbrief
en een verwijzing naar de klachtenregeling.

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat als er 2 mannen op je afkomen dat je het dan op een lopen zet,
als het agenten in uniform waren geweest was het natuurlijk een ander verhaal geweest.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."