Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Boosheid over 'respectloze' Bea-parodie

Gestart door Iwan, 31 januari 2008, 12:57:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM -  Arie Slob van de Christenunie vindt een opnieuw uitgezonden Beatrix-parodie 'onrespectvol'.

Dat zei de voorman van de Chiristenunie gisteravond tijdens Pauw en Witteman
waar een herhaling van een parodie van Sanne Wallis de Vries te zien was.

Koningin Beatrix gaat daarin te bed na wat wijntjes geproefd te hebben
en steekt een portret van Claus tussen de lakens.

'Wie verzint dat', was de stekelige reactie van Slob.
'Is dat nou nodig?', vroeg hij zich af.
Volgens Paul Witteman was het filmpje juist heel repectvol.

Filmpje




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM -  Cabaretiere Sanne Wallis de Vries is boos op tv-programma Pauw en Witteman
dat weigerde gisteravond de laatste van vier paraodieën op Koningin Beatrix uit te zenden.

Eerdere uitzendingen hadden veel boze kijkers opgeleverd, en vooral Paul Witteman zou geen zin
meer hebben in 'gedoe', aldus Sanne Wallis de Vries tegen Radio 1 vanmorgen.
Ze is ernstig teleurgesteld in de NPS.

Eerder afgelopen week kreeg het programma een stortvloed aan kritiek over zich heen toen Sanne
als een enigszins aangeschoten koningin te bedde ging met een portret van wijlen prins Claus.

ChristenUnie-voorzitter Arie Slob reageerde tijdens de uitzending al geirriteerd.
Paul Witteman zei toen juist dat hij de scène erg respectvol vond.
Sanne Wallis de Vries, die het vierluik in opdracht van Pauw en Witteman had gemaakt,
vermoedt dat de contacten van Witteman in het Koninklijk Huis hem onder druk hebben gezet.
Ze voegde daar wel aan toe dat ze daarvoor geen enkel bewijs heeft.

In de laatst gemaakte aflevering zou de koningin moe maar voldaan en een beetje aangeschoten
van het feest van haar 70ste verjaardag praten tegen de foto van Claus.
Volgens Sanne is de hele serie respectvol gemaakt. 'Het is te makkelijk' om het Koninklijk huis
te kijk te zetten
, zo zei ze tegen Radio 1 vanmorgen.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Iwan op  1 februari 2008, 17:49:51
Volgens Sanne is de hele serie respectvol gemaakt. 'Het is te makkelijk' om het Koninklijk huis
te kijk te zetten
, zo zei ze tegen Radio 1 vanmorgen.
Als het te makkelijk is om het koninklijk huis te kijk te zetten waarom doet ze het dan?   ???
Ik heb meerdere aflevering gezien, oa die waarin Koningin Beatrix te bed gaat na wat wijntjes
geproefd te hebben en een portret van Claus tussen de lakens steekt, en vond het nergens grappig.
Een beetje makkelijk om de koningin als een licht aangeschoten weduwe, die praat tegen de foto
van haar overleden man af te schilderen. Tegen koningin Beatrix parodiëren heb ik geen bezwaar,
maar doe het dan echt grappig zodat er wat te lachen valt. Bij kopspijkers, waar ze de koningin,
ook met enige regelmaat nadeed vond ik haar een stuk grappiger, maar toen had ze waarschijnlijk
tekstschrijvers en nu zal ze zelf wel wat aan het freubelen zijn geweest.
Volgend jaar weer, maar probeer het dan ook leuk te maken en niet zo diepbedroevend slecht als dit jaar.


"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."