Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Baby voor 1 euro op Ebay

Gestart door Iwan, 24 mei 2008, 19:09:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM - Een 7 maanden oude baby uit Duitsland is bij de ouders weggehaald,
omdat ze het kindje voor 1 euro te koop hadden gezet op de internetveilingsite Ebay...

Veel internetgebruikers zagen de advertentie en hadden het vermoeden
dat er sprake was van een poging tot kinderhandel. Daarom schakelden
veel van deze mensen de politie in en konden de ouders opgespoord worden.

De moeder zei dat het om een grapje ging,
maar daar nam de politie geen genoegen mee...

De baby is onder de zorg van de kinderbescherming geplaatst, meldt De Pers.






Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ja ja grapje nou dan heb je wel heel zieke grapjes hoor!

Iwan

Inderdaad erg ziek als het een grap is en nog zieker als het wel serieus bedoeld was.
Alleen al zoiets als grap doen vindt ik blijk geven van slechte ouderschap.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Kinderoppas bood peuter te koop aan op eBay

Een kinderoppas heeft een meisje van 2 jaar te koop aangeboden op de veilingsite eBay.
De moeder had haar dochter een aantal dagen toevertrouwd aan de 20-jarige kinderoppas uit de staat Michigan.

Uit op het geld
De politie in Ottawa County kreeg verschillende telefoontjes toen bleek dat het meisje te koop werd aangeboden
in een advertentie op veilingsite eBay. Toen een beller interesse had in het aanbod, ging de politie in op de zaak.

De sociale dienst ontfermde zich tijdens de afwezigheid van de moeder over de peuter.
De politie vermoedt dat de kinderoppas uit was op geld en niet direct de intentie had om de peuter daadwerkelijk te verkopen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl

Culemborgse baby te koop op Facebook

Op Facebook is ophef ontstaan over bericht van een vrouw die haar ongeboren kind te koop aanbiedt.
Het lijkt te gaan om een nepbericht, maar veel mensen maken zich zorgen. De politie is druk te onderzoeken
of het profiel van de vrouw echt is.

'Ik ben alweer zwanger en wil echt niet nog een keer een abortus doen', luidt het discutabele facebookbericht.
De Culemborgse zou bang zijn dat het ongeboren kind door Jeugdzorg wordt afgenomen. 'Wie van jullie heeft
interesse om mijn baby te nemen voor een vergoeding? Ik kan het geld goed gebruiken en geef het kindje liever
aan vrienden.
'

Via Facebook is het bericht inmiddels meer dan duizend keer gedeeld en gebruikers delen hun verontwaardiging
over de opmerkelijke oproep.

De politie is er nog niet over uit of het facebookprofiel van de vrouw nep of echt is. De mogelijkheid bestaat
dat de vrouw op Facebook te schande wordt gezet met de fake oproep.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
'Verkoop baby is zieke grap van ex-vriend moeder'

De Facebookadvertentie waarin een vrouw uit Gelderland haar ongeboren baby te koop aanbiedt, is het werk
van haar ex die niet kan verkroppen dat zij hem verliet. Dat verklaren de zus en zwager van de vrouw in een
exclusief gesprek met AD.nl. Het stel is woedend over de nepadvertentie, temeer omdat hun (schoon)zus onlangs
haar baby verloor.

De ex-vriend van Angelique (33) uit Tiel maakte onder haar naam al meerdere nepaccounts aan op Facebook,
zeggen zus en zwager Jennifer en Pel van Neerbos.

'De ex begon ermee toen Angelique hem verliet, stopte spontaan toen ze bij hem terugkeerde maar ging verder
toen ze afgelopen weekend opnieuw vertrok. Inmiddels staan er op Facebook een stuk of drie nepaccounts onder
haar naam.
'

'Zieke geest'
De zus en zwager van Angelique denken te weten waarom haar ex zondag opeens de baby-advertentie plaatste.
'Hij heeft een zieke geest en weet precies waar hij haar kan raken. Angelique was zwanger van een nieuwe vriend
maar verloor haar ongeboren kindje zo'n maand geleden. Ik weet niet of ze een miskraam kreeg of het liet weghalen.
Hoe dan ook: die zwangerschap zinde haar ex niet.
'

De politie onderzoekt de zaak en sprak vanmiddag met Angelique en haar zus. 'We kijken of de advertentie waarin
de ongeboren baby te koop wordt aangeboden het werk is van de ex-vriend van de vrouw of van haarzelf
',
zegt woordvoerder Frank de Valk.

De zaak ging aan het rollen na meldingen van verontwaardigde gebruikers van Facebook en andere sociale media
waarop de nepadvertentie verscheen. De eerste melding kwam zondagavond bij de politie binnen, inmiddels zijn er
tientallen uit het hele land.

Drugssmokkel
De ex-vriend in kwestie is een 37-jarige man uit Tiel. Hij werd in Malta veroordeeld tot een gevangenisstraf
van 15 jaar voor drugssmokkel. 'Hij zat tien jaar van zijn straf uit en kwam vorig jaar zomer op vrije voeten',
verzucht Jennifer van Neerbos.

Haar echtgenoot en zij zijn woedend op de man in kwestie én op Facebook. 'Wat wij ook proberen, de baby-advertentie
en nepaccounts blijven maar online staan. Daarmee wordt niet alleen de naam van Angelique door het slijk gehaald
maar van onze hele familie
.'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."