Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Wat is belangrijker - Mens of Dier

Gestart door Iwan, 13 oktober 2008, 16:27:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Een mensenleven is belangrijker dan het leven van een dier.

Helemaal mee eens.
3 (75%)
Geen Mening
0 (0%)
Mee oneens.
1 (25%)

Totaal aantal stemmen: 3

Iwan

Vind jij het leven van een mens belangrijker dan het leven van een dier
of is voor jou een leven een leven en maakt het niet uit of het een mens of een dier is.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Ik vind het leven van een mens en een dier gelijkwaardig!

Kim


attje

Da's een lastige, je kan wel gaan beschouwen dat de levens van een mens en dier gelijk zijn, maar dat levert weer problemen op. Zou je je 'gelijke'  dan opeten? En al zou je dat doen, zou je dan alleen biologisch moeten eten en op alle producten gaan kijken of ze dan niet op dieren zijn getest?
In theorie is de theorie gelijk aan de praktijk, maar in de praktijk is dat niet zo

Iwan

Ik vind het leven van een dier belangrijk maar zeker niet gelijk aan dat van een mens.
Begrijpelijkerwijs staat een mensenleven bij mij hoger dan bv dat van een insect, heb ik enorme last van een neefje (vliegebeest)
dan zijn zijn uren geteld. Maar dieren met een hoger knuffelgehalte, zoals bijvoorbeeld een zeehondje, is weer wat anders
die zou ik niet dood kunnen maken en als ik op tv zie hoe die afgeslacht worden doet me dat soms meer dan wanneer ikop journaal zie hoe een hele bevolkingsgroep in Afrika word uitgemoord.

Als ik de keuze zou moeten maken tussen of een mensenkind of een jonge aap redden dan is voor mij de keuze snel maakt.
Ja veel medicijnen zijn ontwikkeld door dierproeven, weiger jij die medicijnen omdat je het niet eens bent met dierproeven?
Ik in elk geval niet.....

Toch heeft het wel iets moois dat dualisme in ieder mens; veel mensen vinden het leven van een dier net zo belangrijk
als het leven van een mens maar als ze voor de keuze komen te staan dan kiezen ze toch voor hun eigen leven.
Wat logisch is want ieder dier, dus ook de mens, heeft een overlevingsdrang.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."