Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Leeft Osama Bin Laden eigenlijk nog wel?

Gestart door Iwan, 8 december 2008, 05:04:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Osama Bin Laden .....

is dood.
1 (50%)
leeft.
1 (50%)

Totaal aantal stemmen: 2

Iwan


Denk jij dat Osama Bin Laden nog leeft of is hij (allang) dood en jagen de VS op een fantoom?
Of is Osama gewoon een heel mooi excuus dat de VS kan gebruiken
voor de invasie van elk willekeurig onwelwillende landen?


Bekend is dat  Osama een ernstige nierziekte heeft.
Hoe kan hij dan overleven in de bergen en grotten van Afghanistan
zonder de noodzakelijke nierdialyse. Het laatste teken van leven
dat van Osama is ontvangen dateert van 14 dec 2001.
Bush en Rumsfeld gaven in december een hint dat Osama dood was.
President Musharaf van Pakistan zei in januari 2002 dat Osama dood was,
vermoedelijk vanwege een nierziekte, dit werd in oktober 2002
door president Karzai van Afghanistan herhaald.
Inmiddels lijkt het legeven van de VS ook niet meer echt opzoek te zijn naar Osama.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ach laten we het er op houden dat wanneer hij inderdaad een persoon is er vast en zeker nog 10 vervangende
osama's rond lopen ;)

Iwan

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De Pakistaanse president Asif Ali Zardari gelooft niet dat Al-Qa'ida-leider
Osama Bin Laden, de meest gezochte terrorist op aarde, nog in leven is.
'De Pakistaanse inlichtingendiensten gaan er vanuit dat hij dood is.'

Dat heeft Asif Ali Zardari vandaag in zijn presidentiële paleis in de Pakistaanse
hoofdstad Islamabad tegen de internationale pers gezegd.

Sharia
"De Amerikanen melden dat ze niet weten of hij nog leeft en zij hebben veel beter
materiaal dan wij om hem op te sporen. Volgens onze inlichtingendiensten bestaat
hij niet meer, al ontbreekt daarvoor het bewijs. Ik geloof dat hij dood is
," aldus Zardari.

De president hield een persconferentie over de Taliban, die steeds meer macht krijgen.
De extremisten grepen vorige week de macht in een district honderd kilometer van Islamabad.

Eerder sloten ze een akkoord met Zardari over invoering van de islamitische
wetgeving (sharia) in hun Swat-vallei.

Capitulatie
In het Westen werd daarop vol ongeloof gereageerd. De Amerikaanse minister
van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton  zei dat Pakistan "in feite capituleert
voor de Taliban en extremisten
".

Zardari wuift de westerse kritiek weg en verzekert de internationale wereld
dat Pakistan's atoomwapens niet in handen van terroristen zullen vallen.





©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Osama Bin Laden Gedood

De beruchte terroristenleider Osama bin Laden is gisteren gedood tijdens een actie van Amerikaanse elitetroepen in Pakistan.
Dat maakte de Amerikaanse president Barack Obama bekend in een speciale toespraak tot het volk.

'Het recht heeft gezegevierd', zei Obama in zijn speech. 'Vanavond kan ik het Amerikaanse volk en de wereld melden
dat de Verenigde Staten een operatie hebben uitgevoerd waarbij Osama bin Laden is gedood, de leider van al-Qaeda
en een terrorist verantwoordelijk voor de moord op duizenden onschuldige mannen, vrouwen en kinderen.'

Volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN is Bin Laden gedood in een pand nabij de Pakistaanse hoofdstad Islamabad.
Amerikaanse troepen hebben hem doodgeschoten en namen zijn lichaam mee, meldde Obama.

In augustus kwamen de Amerikanen Bin Laden op het spoor, maar het duurde nog maanden voordat de inlichtingendiensten zeker wisten
waar de terroristenleider zich bevond. Dat werd vorige week pas duidelijk. Gisteren gaf Obama de opdracht Bin Laden te doden.

De voormalige Amerikaanse president George W. Bush noemde het doden van Bin Laden een 'gedenkwaardige prestatie'.
'Het gevecht tegen terrorisme gaat door, maar vanavond heeft Amerika een niet mis te verstane boodschap uitgezonden:
het maakt niet uit hoelang het duurt, het recht zal zegevieren.' Bush was president ten tijde van de aanslagen op 11 september 2001,
waar al-Qaeda verantwoordelijk voor wordt gehouden.

Kort nadat het nieuws over de dood van de terroristenleider naar buiten werd gebracht, gingen honderden Amerikanen de straat op.
In Washington verzamelde zich een menigte voor het Witte Huis. Ze droegen vlaggen bij zich en vierden feest. Ook in andere steden,
zoals New York en Los Angeles, gingen mensen de straat op.

De in Saudi-Arabië geboren Bin Laden wordt ook verantwoordelijk gehouden voor de aanslagen op Amerikaanse ambassades
in Kenia en Tanzania in 1998 en de aanslag op het Amerikaanse marineschip USS Cole in Jemen in 2000.
Hij was jarenlang de meest gezochte man ter wereld.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Bin Laden door het hoofd geschoten

De beruchte terroristenleider Osama bin Laden is gisteren gedood tijdens een actie van Amerikaanse elitetroepen in Pakistan.
Dat maakte de Amerikaanse president Barack Obama bekend in een speciale toespraak tot het volk.
CNN meldt vandaag op basis van gesprekken met Congresleden dat Osama bin Laden door zijn hoofd is geschoten.
Hij werd gedood in een zwaarbewaakt pand ten noorden van de Pakistaanse hoofdstad Islamabad.

Het Witte Huis stelde de leden van het Amerikaanse Congres op de hoogte van de dood van Bin Laden.
Daarna maakte president Barack Obama het nieuws bekend in een speciale toespraak, die live werd uitgezonden.

De Verenigde Staten zullen het lichaam van de omgebrachte terroristenleider Osama bin Laden volgens de islamitische regels behandelen.
Dat meldt een Amerikaanse functionaris vandaag.

Taliban
De radicaalislamitische Tehrik-e-Taliban Pakistan (TTP) heeft ontkend dat terroristenleider Osama bin Laden dood is.
Dat meldde de Pakistaanse nieuwszender Geo News. De TTP is een los verband van dertien extremistische organisaties
die verantwoordelijk worden gehouden voor een lange reeks gewelddaden in Pakistan. De Talibanbeweging, die met name bekend is
vanwege de activiteiten in Afghanistan, werkte samen met het terreurnetwerk al-Qaeda van Osama bin Laden.

Reacties
Premier Mark Rutte reageerde vanochtend als volgt op de dood van terroristenleider Osama bin Laden.
'Een belangrijke slag is toegebracht aan het terreurnetwerk Al Qaeda. Osama bin laden heeft verschrikkelijke daden op zijn geweten.'
Rutte spreekt lof uit voor de moed en vastberadenheid van de troepen die de operatie hebben uitgevoerd en heeft de complimenten
ook overgebracht aan de Amerikaanse president Barack Obama. 'Hiermee is de strijd tegen terreur zeker nog niet voorbij', aldus Rutte.

Minister Hans Hillen (Defensie): 'Het is misschien een mooie dag voor de wereld en de veiligheid. Maar terreur heeft vele gezichten
en de meeste kennen we niet. Symbolisch is het misschien een goed moment, maar het is nog niet veiliger. Vergeldingsacties zouden
altijd kunnen. Maar los daarvan is het goed dat de Verenigde Staten deze strijd gevoerd hebben. Jammer dat hij niet levend gepakt
kon worden. Een proces is altijd beter. Strijd tegen terreur is nog niet over en waakzaamheid moet blijven.
'

SP-leider Emile Roemer: 'Voor heel veel mensen is dit een opluchting. Maar zodra dat eerste gevoel voorbij is rijst de vraag:
wat zullen de reacties in de wereld zijn. Heel wat mensen zijn hier niet blij mee
', zei hij in het Radio 1 Journaal.

D66-leider Alexander Pechtold op Twitter: 'Van mij had hij zich mogen verantwoorden voor een internationaal gerechtshof.
Opsteker voor Obama'. En op het Radio 1 Journaal: 'Het verbaast me dat hij gevonden is. Ik vroeg me af of hij nog wel leefde
.'

PvdA-fractievoorzitter Job Cohen zegt het goed te vinden "dat het symbool van internationaal terrorisme is neergehaald.
Het zal de veiligheid in de wereld op dit moment niet verder helpen, maar op den duur hopelijk wel.
"

Fractievoorzitter Jolande Sap van GroenLinks noemt de dood van Bin Laden "een groot succes voor de Amerikanen".
Wel wil Sap dat er nu haast wordt gemaakt met de sluiting van Guantanamo Bay. "Fundamentalistische haat moet bestreden
worden met echte gerechtigheid
", aldus Sap.

De Britse premier Cameron zei dat de dood van de terroristenleider voor grote opluchting zal zorgen.
Hij noemde de operatie "een groot succes".

De voormalige Amerikaanse president George W. Bush heeft het doden van terroristenleider Osama bin Laden zondag (lokale tijde)
een ,,gedenkwaardige prestatie" genoemd. ,,Het gevecht tegen terrorisme gaat door, maar vanavond heeft Amerika een niet mis
te verstane boodschap uitgezonden: het maakt niet uit hoelang het duurt, het recht zal zegevieren.
"

Bush was president ten tijde van de aanslagen op 11 september 2001. Bin Laden wordt verantwoordelijk gehouden voor de aanslagen
met gekaapte vliegtuigen. Daarbij kwamen drieduizend mensen om het leven.

Ook de voorganger van Bush, Bill Clinton, wenste de Amerikaanse regering geluk.
"Ik feliciteer de president, het nationale veiligheidsteam en de leden van ons leger ermee dat ze Osama bin Laden
na tien jaar moorddadige al-Qaida-aanvallen tot verantwoording hebben geroepen
", schrijft Clinton.

De Afghaanse president Hamid Karzai zei in een toespraak die werd uitgezonden op de staatstelevisie: "Osama bin Laden
heeft betaald voor zijn daden
". Karzai verwacht een reactie van de radicaalislamitische talibanbeweging, die samenwerkte met Bin Laden
en diens terreurnetwerk al-Qaida. "De taliban moeten hier een les uit trekken. De taliban zouden moeten afzien van de strijd."

De Australische premier Julia Gillard: "Ik verwelkom het nieuws over de dood van Osama bin Laden. Ondanks dat al-Qaida vandaag
getroffen is, is al-Qaida nog niet uitgeschakeld. Onze oorlog tegen terrorisme moet worden voortgezet. We zullen onze missie in Afghanistan
doorzetten
'', aldus Gillard tegen de persbureaus AFP en Reuters. Australië was een van de eerste landen die troepen beschikbaar stelde
voor de oorlog in Afghanistan. Het land heeft ongeveer 1.500 militairen gestationeerd in Afghanistan.

"Het is lastig te voorspellen wat voor vergeldingsacties op de dood van Osama zouden kunnen volgen", aldus de Japanse minister
van Defensie Toshimi Kitazawa
. "Maar we hebben het veiligheidsniveau verhoogd op onze militaire bases en posten."
Zo meldde hij persbureau AFP.

Geert-Jan Knoops, hoogleraar internationaal strafrecht: ' Het is verrassend dat de definitieve uitschakeling van Osama nu een feit is.
Binnen het Pentagon gingen ook stemmen op om vooral niet tot uitschakeling over te gaan, uit vrees voor represailles. Het Pentagon
wist al lange tijd waar Osama zat: zolang ze hem maar goed in de gaten hielden, was er geen directe noodzaak om hem te doden.

Juridisch bekeken is de zaak ook bijzonder interessant, want het internationaal recht staat het niet toe om zomaar een tegenstander
te doden. Volgens het internationale recht had hij gearresteerd moeten worden en aan de VS uitgeleverd moeten worden om daar
te worden berecht, zoals bijvoorbeeld met Milosevic ook is gebeurd.

De Amerikanen stellen dat ze in staat van oorlog zijn met het terrorisme, en dat ze daarom hun tegenstanders op het slagveld mogen
uitschakelen. Maar strikt formeel genomen houdt die redenering geen stand en mag je het oorlogsrecht niet voor dit soort acties misbruiken.
Er is natuurlijk geen rechtbank ter wereld die de Amerikanen hiervoor op de vingers gaat tikken.

Maar het is wel opmerkelijk dat president Obama het op deze manier rechtvaardigt,
terwijl hij eerder stelde dat hij juist het recht in de VS wilde herstellen.
'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Goed nieuws dat ze dat  ze Osama eindelijk te pakken hebben genomen, dat was lekker wakker worden vanmorgen,
en een enorme opsteker ook voor Obama dat hij wel geslaagd is daar waarin Bush niet kon slagen.

Ben wel benieuwd hoe al-Qaeda zal reageren op de dood van hun (symbolische) leider. Enkele dagen geleden werd er nog
de dreiging geuit dat wanneer Osama gepakt zou worden er in Europa een atoombom klaar zou liggen die dan af zou gaan.

Jammer dat hiermee de oorlog tegen het terrorisme nog lang niet ten einde is. Ben benieuwd wat voor effect dit zal hebben
op de kritiek die Obama, metname de laatste tijd, te verduren kreeg in Amerika. Hem kan in elk geval niet meer verweten worden
dat hij te soft zou zijn in de aanpak van terroristen.

Vraag me af of de opgedoken foto echt is......
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl

Identificatie Bin Laden op basis van gezicht

Terroristenleider Osama bin Laden is gisteren door de Amerikaanse elitetroepen geïdentificeerd op basis van zijn gezicht.
Momenteel worden DNA-testen gedaan om zijn identiteit definitief vast te stellen. Dat zei een Amerikaanse functionaris vanochtend.
De resultaten van de DNA-testen zullen binnen enkele dagen bekend worden. Bin Laden zou zich hebben verzet tegen zijn arrestatie,
waarna hij door zijn hoofd werd geschoten. De kleine groep commando's heeft daarna vastgesteld dat het stoffelijk overschot
toebehoorde aan de terroristenleider.

De elitetroepen waren circa veertig minuten op Pakistaanse bodem om hun missie uit te voeren. De directeur van de CIA, Leon Panetta,
heeft samen met andere functionarissen van de inlichtingendiensten vanuit de VS live meegekeken. ,,Toen bekend werd dat de operatie
een succes was, kregen de aanwezigen een behoorlijk groot applaus
'', aldus de functionaris.

Amerikaanse elitetroepen hebben niet alleen terroristenleider Osama bin Laden gedood, maar ook zijn zoon.
Tevens kwamen twee mannen en een vrouw om. Dat meldden bronnen in het Witte Huis.
De twee mannen werkten als koeriers voor Bin Laden. De getroffen zoon was een volwassene.
'Een vrouw werd gedood toen een van de militanten haar gebruikte als menselijk schild.
Twee andere vrouwen raakten gewond
', aldus de anonieme medewerker.

Zeemansgraf
Het stoffelijk overschot van terreurleider Osama Bin Laden heeft een zeemansgraf gekregen.
Dat meldde de Amerikaanse nieuwszender CNN vanochtend.

Eerder had een Amerikaanse functionaris nog gezegd dat de Verenigde Staten het lichaam van Bin Laden volgens de islamitische regels
zouden behandelen. De Amerikaanse en Pakistaanse autoriteiten hebben nog geen beelden vrijgegeven van het stoffelijk overschot
van Bin Laden.

Media in Pakistan toonden wel foto's van wat het bebloede gezicht van Bin Laden zou zijn.

Waarschuwing
Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft gewaarschuwd voor hevigere anti-Amerikaanse sentimenten in de wereld.
Het ministerie waarschuwde nadat bekend was geworden dat terroristenleider Osama bin Laden was gedood. Het ministerie heeft
een wereldwijde waarschuwing uitgedaan voor Amerikaanse reizigers om voorzichtig te zijn. In gebieden waar het nieuws gevoelig ligt,
wordt Amerikanen aangeraden om binnen te blijven.

,,Gezien de onzekerheid en de gevoeligheid van de huidige situatie, raden we Amerikaanse burgers in gebieden waar anti-Amerikaanse
sentimenten kunnen leiden tot geweld aan om hun reizen zoveel mogelijk te beperken en grootschalige bijeenkomsten en demonstraties
te mijden.
''
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Lekker dan en ik vertrek maandag naar New York! :|

Iwan



Citaat van: NU.nl
'Bin Laden doelbewust gedood'

AMSTERDAM – De Amerikaanse elitetroepen hebben terroristenleider Osama bin Laden doelbewust gedood.
De missie was niet om de leider van Al-Qaeda gevangen te nemen.

Dat heeft een Amerikaanse regeringsfunctionaris bevestigd tegenover Reuters.
"Dit was een operatie om te doden", aldus de regeringsfunctionaris.

President Barack Obama maakte eerder op de dag bekend dat de leider van al-Qaeda bij een operatie in Pakistan was gedood.
Volgens Obama kwam Bin Laden om bij een ''schietpartij'' in een huis nabij Islamabad.

Een klein team van special forces drong in Abbotabad, zo'n honderd kilometer van de Pakistaanse hoofdstad Islamabad,
het gebouw binnen waar Bin Laden zich bevond. Ze brachten hem om en namen zijn lichaam mee. Bij de operatie zijn
geen Amerikanen omgekomen. Obama stelde dat de VS zijn geholpen door Pakistan bij de zoektocht naar Bin Laden.

DNA-testen
Bin Laden is door de Amerikaanse elitetroepen geïdentificeerd op basis van zijn gezicht.
Momenteel worden DNA-testen gedaan om zijn identiteit definitief vast te stellen, aldus een Amerikaanse functionaris.

De resultaten van de DNA-testen zullen binnen enkele dagen bekend worden. Bin Laden zou zich hebben verzet tegen zijn arrestatie,
waarna hij door zijn hoofd werd geschoten. De kleine groep commando's heeft daarna vastgesteld dat het stoffelijk overschot toebehoorde
aan de terroristenleider.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Kim op  2 mei 2011, 14:47:46
Lekker dan en ik vertrek maandag naar New York! :|
Maak jij je zorgen over eventuele 'wraak-acties' van al-Qaeda?
Zou het een reden voor jou zijn om de reis naar NY te annuleren?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ik maak me wel zorgen ja en ik weet ook zeker dat ik met een heel vervelend gevoel
die reis ga maken, eenmaal daar zal het wel gaan. Zucht.... neuh ik ga niet annuleren....

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Interpol waarschuwt voor 'verhoogd risico'

LYON - De internationale politieorganisatie Interpol heeft veiligheidsorganisaties opgeroepen
extra alert te zijn op mogelijke vergeldingsacties van aanhangers van de gedode terroristenleider Osama bin Laden.

Bin Laden ,,De meest gezochte terrorist ter wereld is niet meer", stelde secretaris-generaal Ronald Noble.
,,Maar dit betekent niet dat zijn netwerk en zijn volgelingen er niet meer zijn. Zij kunnen en zullen doorgaan
met het uitvoeren van terroristische actie over de hele wereld.
"

Noble vraagt overheden met klem waakzaam te zijn. ,,We moeten standvastig blijven en onze krachten
blijven bundelen tegen terrorisme in het algemeen en deze dreiging in het bijzonder.
"

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) liet eerder weten ,,vooralsnog geen reden te zien
specifiek voor Nederland het dreigingsniveau aan te passen
". Wel moet Nederland ,,onverkort alert blijven,
want terroristen kunnen nog steeds ieder moment op onverwachte plekken toeslaan
".

Taliban
De radicaalislamitische Talibanbeweging heeft gezworen wraak te nemen voor de dood van Osama bin Laden,
de leider van het terreurnetwerk al-Qaeda. Tehrik-e-Taliban Pakistan (TTP) dreigde maandag aanslagen te plegen
op Pakistaanse regeringsleiders, onder wie president Asif Ali Zardari, op het leger van Pakistan en op de Verenigde Staten.

Eerder op de dag ontkende de TTP nog dat Bin Laden dood was. De autoriteiten in de VS en in Pakistan maakten
echter bekend dat de terreurleider om het leven was gekomen tijdens een vuurgevecht met Amerikaanse elite-eenheden.

,,Nu zijn de heersers in Pakistan, allereerst president Zardari en het leger, onze eerste doelwitten.
Amerika is ons tweede doelwit
", zei woordvoerder Ehsanullah Ehsan in een telefoongesprek.

Al-Zawahiri
Nu Osama bin Laden is uitgeschakeld, is de nummer twee van Al Qaeda, Ayman Al-Zawahiri,
de nieuwe nummer één op de 'Most Wanted Terrorists'-lijst van de Amerikaanse federale politie FBI.

Op de site van de FBI staat nu het woord 'deceased' (overleden) onder de foto van Bin Laden.
De gouden tip die leidde tot de arrestatie van de terroristenleider zou beloond worden met 25 miljoen euro.
Voor de tipgever die leidt naar Al-Zawahiri ligt hetzelfde bedrag klaar.

Al-Zawahiri (52) komt uit een gegoede Egyptische familie van artsen en wetenschappers.
Hij is zelf oogarts en geldt als ideoloog van Al Qaeda. Familieleden herinneren al-Zawahiri vooral
als een diep-religieuze jongen die gedichten schreef en meestal met zijn neus in de koran zat.

Hamas
Ismail Haniyah, de leider van de strengislamitische Palestijnse Hamasbeweging, heeft maandag in scherpe bewoordingen uitgehaald
naar de Verenigde Staten in verband met de dood van terreurleider Osama bin Laden. Hij stelde dat een ,,Arabische Heilige Strijder"
is geliquideerd. Hamas heeft de macht in de Gazastrook.

Wilders
PVV-leider Geert Wilders vindt het niet erg dat Osama bin Laden niet levend is opgepakt maar is gedood.
,,Ik vind dat hij zijn verdiende, gerechtvaardigde straf heeft gekregen. Iedereen die politiek correcte antwoorden geeft
dat hij zich beter voor de rechter had kunnen verantwoorden, die heeft het volgens mij niet helemaal begrepen.
"

Dat zei de leider van de gedoogpartij van het VVD/CDA-kabinet maandag in de marge van de rechtszaak die in Amsterdam
tegen hem wordt gevoerd. Alom wordt wel betreurd dat de leider van het terroristennetwerk al-Qaeda niet kan worden berecht,
al is er wel begrip voor de Amerikaanse aanpak.

Wilders is ontzettend blij dat de dader van de massamoord op 9-11 er niet meer is. ,,Maar het betekent niet dat terrorisme
er niet meer is is. Er zijn veel aan al-Qaeda gelieerde groepen in zestig landen actief en dat probleem wordt eerder groter dan kleiner
."
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Kim op  2 mei 2011, 15:13:05
Ik maak me wel zorgen ja en ik weet ook zeker dat ik met een heel vervelend gevoel
die reis ga maken, eenmaal daar zal het wel gaan. Zucht.... neuh ik ga niet annuleren....
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Ik zou zelf gedurende de vlucht mij denk ik minder zorgen
maken dan tijdens het verblijft daar. Maar ik zou de reis ook niet annuleren indien ik naar NY zou gaan.

Mijn nichtje zit momenteel in Turkije, dat zit haar moeder, mijn zus dus, ook niet helemaal lekker,
vooral omdat mijn nichtje er ook heel westers uitziet, blonde haren, blauwe ogen enz..
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: Kim op  2 mei 2011, 15:13:05
Ik maak me wel zorgen ja en ik weet ook zeker dat ik met een heel vervelend gevoel
die reis ga maken, eenmaal daar zal het wel gaan. Zucht.... neuh ik ga niet annuleren....

Ik zou mij over de reis minder zorgen maken hoor. Als je ziet wat er dan aan beveiliging staat!
Ik ging ooit met een kindertrein vanuit Berlijn naar Nederland (bijna 500 kinderen in de trein) terwijl er toen net een dreiging was uitgegaan voor terroristische aanslagen in Duitsland. Nou op dat station in Berlijn was het (bijna) onmogelijk iets uit te halen hoor, zo goed beveiligd!

Iwan



Citaat van: AD.nl
Eerste resultaten DNA-test Osama positief

De eerste resultaten van de DNA-tests die op het lijk van Osama bin Laden zijn uitgevoerd,
bevestigen dat het inderdaad om het stoffelijk overschot van de al-Qaedaleider gaat.
Dit heeft een Amerikaanse functionaris gezegd. Er is sprake van 'zeer trefzekere overeenstemming'
met het vergelijkingsmateriaal.

Volgens een andere functionaris is het erfelijk materiaal van Bin Laden vergeleken met het DNA van meerdere familieleden.
Er is op basis van die vergelijking zeker 99 procent zekerheid dat er geen sprake is van een persoonsverwisseling.

Bin Laden werd in een huis in Pakistan doodgeschoten door Amerikaanse special forces.
Zij identificeerden hem in eerste instantie op basis van zijn gezicht.

Bewijs
Omdat de Amerikaanse president Barack Obama de wereld een bewijs wilde tonen van de dood van Osama bin Laden,
koos hij voor een precisieaanval met elitemilitairen in plaats van een bombardement op de schuilplaats van de terroristenleider.
Obama gaf in maart toestemming voor de ontwikkeling van een plan om het huis van Bin Laden in Pakistan te bombarderen.

Obama koos uiteindelijk niet voor die mogelijkheid, toen hij hoorde dat het gebouw in Abbottabad tot gruis zou worden gereduceerd
door tientallen geleide bommen uit twee B-2 bommenwerpers.

Als dat zou gebeuren, zouden de Verenigde Staten geen bewijs van Osama's overlijden kunnen presenteren.

Onschuldige slachtoffers
Door het bombardement zouden ook onschuldige slachtoffers vallen. Naar verluidt had het huis 22 bewoners,
onder wie vrouwen en kinderen. Ook buurtbewoners zouden gevaar lopen.

Obama gaf volgens regeringsfunctionarissen vrijdagmorgen toestemming voor een gedurfde operatie met een kleine groep special forces.

De aanval stond oorspronkelijk gepland voor zaterdag, maar vanwege het weer werd de operatie uiteindelijk uitgesteld tot zondag.
De militairen namen het lichaam van Bin Laden na afloop van de actie mee in een helikopter.

Eerbetoon
In de Zuidwest-Pakistaanse stad Quetta zijn maandag honderden betogers de straat op gegaan voor een eerbetoon aan Osama bin Laden.
Zij wensten de Verenigde Staten de dood toe en verbrandden een Amerikaanse vlag.

,,Bin Laden was de held van de moslimwereld", verklaarde een van de demonstranten. ,,Zijn martelaarschap betekent niet het einde
van de beweging. Ze zal doorgaan en duizenden Bin Ladens zullen nog worden geboren
", voegde hij eraan toe.

De menigte schreeuwde ook leuzen ter ondersteuning van de Afghaanse Taliban en haar leider Mullah Omar.
De Taliban vechten sinds 2001 tegen de Amerikanen. Die vielen in dat jaar Afghanistan binnen omdat het land onderdak bood
aan Osama bin Laden, de verantwoordelijke man voor de aanslagen van 11 september van dat jaar op New York en Washington.

Fora
Op Maroc.nl, de Marokkaans-Nederlandse community-site wordt stevig gediscussieerd over Bin Laden,
'Er is een groep die vooral wijst op de hypocrisie van Amerika. Ze nemen de meest gezochte terrorist gevangen en schieten hem dan dood.'
Soms kunnen berichten niet en die worden verwijderd. Dat is met een klein aantal reacties gebeurd. 'Voor internet gelden andere regels.
Een beetje emotie hoort erbij
', zegt de beheerder. 'De wet is onze leidraad.'

Menselijk schild
Osama bin Laden probeerde zich achter vrouwen te verschuilen toen Amerikaanse militairen de schuilplaats van de al-Qaedaleider
in Pakistan binnenvielen. Een van de vrouwen die als menselijk schild werden gebruikt, kwam daardoor om het leven.

Dit heeft John Brennan, die in het Witte Huis de strijd tegen het terrorisme coördineert, vandaag tegen de pers in Washington gezegd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ja maar is die beveiliging ook in India zo?

Iwan



Citaat van: NOS.nl
Bin Laden was ongewapend

Osama bin Laden was niet gewapend op het moment dat de Amerikanen zijn huis in Pakistan binnenvielen.
Dat zei een woordvoerder van het Witte Huis vanavond op een persconferentie.

Volgens de woordvoerder verzette de terreurleider zich wel, al wil het Witte Huis niet zeggen hoe.

Bin Laden werd in zijn hoofd en borst geschoten. Een van zijn vier vrouwen, die ook in de kamer aanwezig was,
verzette zich ook tegen de commando's. Zij werd in haar been geschoten.

Tie-rips
In de villa waren wel veel andere mensen die wel bewapend waren, daarom duurde het vuurgevecht 40 minuten.
Bij de gevechten kwamen naast Bin Laden nog drie anderen om: een zoon en twee medestanders.

Bewoners van de villa die geen bedreiging vormden, werden door het commandoteam geboeid met tie-rips.
De Pakistaanse overheid meldt dat er 23 kinderen en 9 vrouwen in het huis waren. Volgens het persbureau
Reuters is Bin Ladens tienerdochter getuige geweest van de dood van haar vader, maar dat is niet bevestigd
door het Witte Huis.

Osama's aanwezige vrouwen en kinderen werden door de Amerikanen achtergelaten bij het gebouw
omdat er geen plek meer was in de helikopters. Ze worden nu ondervraagd door Pakistaanse veiligheidsdiensten.

Opruiend
De aanval werd in het Witte Huis via de satelliet gevolgd. Toen Bin Laden was ontdekt klonk het codewoord Geronimo
en toen hij dood was Geronimo EKIA (enemy killed in action).

CNN meldt dat er drie setjes foto's zijn genomen van Bin Laden: vlak na de aanval, in de hangar in Afghanistan
waar de missie eindigde en tijdens de uitvaartceremonie aan boord van een Amerikaans vliegdekschip.
Van dat laatste moment zijn ook videobeelden gemaakt.

Volgens een bron van de nieuwzender zijn er in Pakistan ook foto's gemaakt van de drie andere doden.
Bin Laden zou op de foto's uit Afghanistan het best te herkennen zijn, maar die zijn ook het meest gruwelijk,
omdat zijn verwondingen goed zichtbaar zijn.

Het Witte Huis twijfelt nog altijd of het de foto's van het lijk zal vrijgeven.
De woordvoerder zei dat het opruiend zou kunnen werken.
Amerikaanse politici dringen aan op het tonen van bewijs dat Bin Laden dood is.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik kan me goed voorstellen dat ze Osama ter plekke een kogel door zijn hoofd hebben gejaagd en hem daarna
in de zee hebben gedumpt. Osama voor het gerecht brengen en hem veroordeeld zien te krijgen zou alleen maar
leiden tot meer terroristische aanvallen en haat jegens het westen in het oosten. Ben wel benieuwd of ze nog lichaamsdelen,
zoals vingers of oren, hebben behouden ter identificatie of bloed. Ben er in elk geval van overtuigd dat hij nu dood is,
kan me niet voorstellen dat de amerikanen zo'n groot risico gaan lopen door te beweren dat hij dood is als dat niet zo is.
Dan zou één videoboodschap van Osama met bv een recente krant geen spaan heel laten van Amerika.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Al-Qaeda: Osama Bin Laden is dood, aanslagen gaan door

De terreurbeweging al-Qaeda heeft de dood van haar leider Osama bin Laden bevestigd.
Zij heeft dat vanmiddag gedaan op radicale islamitische sites.

Dat heeft de Amerikaanse terrorismemonitor SITE gemeld.
In de melding zweert al-Qaeda de aanslagen voort te zetten.
De dood van Bin Laden wordt een 'vloek' genoemd die 'de Amerikanen en hun handlangers' opjaagt.

De terreurbeweging roept de bevolking van Pakistan op tegen de regering in Islamabad in opstand te komen,
zodat hun land wordt gezuiverd van wat wordt genoemd 'de schande die de dood van Bin Laden
op Pakistaanse bodem heeft veroorzaakt.
'

Leden van een Amerikaanse militaire elite-eenheid doodden Bin Laden in de nacht van zondag op maandag
in een villa in de Pakistaanse stad Abottabad.

Al-Qaeda kondigt aan dat het spoedig een bandje met de stem van Bin Laden zal publiceren.
De opname zou een week voor de dood van de 54-jarige terroristenleider zijn gemaakt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."