Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Fataal ongeluk op station

Gestart door Iwan, 2 januari 2009, 01:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

ROTTERDAM - Bij een drama op treinstation Rotterdam-Alexander is vanochtend
rond kwart voor zeven een 19-jarige jongeman uit Oegstgeest om het leven gekomen.

Hij werd aangereden door een intercitytrein. Een tweede slachtoffer, een 21-jarige man,
eveneens uit Oegstgeest, raakte zwaargewond en is overgebracht naar het ziekenhuis,
meldt de politie.

De politie onderzoekt de zaak. Agenten zijn direct begonnen met het verhoren van getuigen.
Het trein- en metroverkeer ligt in verband met het onderzoek stil. De jongen overleed
op het spoor. Slachtofferhulp is ingeschakeld voor de getuigen.

Geduwd
Volgens nog onbevestigde berichten waren de mannen op de vlucht voor een groep
achtervolgende jongeren en staken zij het spoor over. Andere berichten spreken ervan
dat de jongens zouden zijn geduwd. De jongens zouden een nieuwjaarsfeest hebben bezocht
in een discotheek, waar ruzie was ontstaan.

De politie wil hierover nog niets zeggen. ââ,¬Å¾Wij kennen ook die verhalen, maar we hebben
op dit moment 25 mensen op het bureau zitten en we willen de treinmachinist spreken.
Hun verklaringen moeten meer duidelijkheid geven.
ââ,¬Â




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - De tragische dood van van de 19-jarige Bas van der Weijden op het spoor
van Rotterdam-Alexander is inderdaad een tragisch ongeluk. "Bas vluchtte het spoor op",
verklaarde één van de getuigen. "Een van zijn vrienden werd in elkaar geslagen.
Het vechten hield niet op
."

Dat zegt Roos Floris, een oud-medewerkster van CampusTV, op de site. Ze was getuige
van het ongeval en net als Bas aanwezig op het feest in de Outland. "De hele avond op
het feest stond ik al te kletsen met de groep vrienden waar Bas bij hoorde. Toen het was
afgelopen liepen we met zijn allen naar het station om de trein naar huis te nemen.
Mijn groep vrienden en wat vrienden van Bas zaten op het perron richting naar Amsterdam
en de rest aan de overkant.
"

"Op het perron waar wij stonden, stonden ook wat Bulgaren. Ineens kwam een groep
Marokkaanse jongens, waarvan een met een steen, op een van die Bulgaren af om hem
in elkaar te slaan. Toen ze maar door bleven gaan, probeerden wat jongens van mijn groep
de boel te sussen. Hierop begonnen de Marokkanen nu ook deze jongens te slaan.
Zij vluchtten toen via het spoor naar de andere kant.
"

Dat is ook wat er in de kranten gezegd wordt. Al werd het daarna pas erg, vertelt Roos.
ââ,¬Å"De groep Marokkanen ging ook het spoor op en de Marokkaan met de steen begon toen
op een van de Nederlandse jongens in te beuken. Het was echt heel heftig en ze hielden
maar niet op.
ââ,¬Â Over het ongeluk: ââ,¬Å"Er was al drie kwartier geen trein meer geweest, dus ik
denk dat ze daarom maar op het spoor bleven. Ineens kwam daar wel een trein.
Ik bleef maar roepen: kom van dat spoor af! Er komt een trein aan!
ââ,¬Â

ââ,¬Å"Daarna ging het heel snel. Ik zag een gele flits en binnen 30 seconden stond de politie er,
zo leek wel
ââ,¬Â. De Marokkanen vluchtten, van hen raakte niemand gewond. "Omdat de politie
zo snel ter plaatse was, zijn de meesten gelukkig wel opgepakt. De meest agressieve volgens mij
helaas niet. Waar de Bulgaren gebleven zijn weet ik ook niet.
"

"Het lullige is dat Bas van der Weijden helemaal niets met het gevecht te maken had.
Hij wilde zijn vrienden redden en heeft dat nu met de dood moeten bekopen.
ââ,¬Â




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Jeetje! Wat erg!
Ik hoop dat die Marokkanen uiteindelijk nog gepakt worden.