Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Mexicaanse griep

Gestart door StarLight, 10 augustus 2009, 09:11:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StarLight

Na aanleiding van alle berichten in het nieuws.

Vinden jullie dat de mexicaanse griep serieus moet genomen worden? Waarom wel, of waarom niet!
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

DonWoozy

ik denk dat we het met z'n allen goed in de gaten moeten houden maar hoe er momenteel
in de media over gepraat wordt vindt ik behoorlijk overdreven hoor. Kijk het is natuurlijk wel
een gevaar maar Mexicaanse griep is merendeels niets anders dan een griep waarvan je
vanzelf weer geneest als je een aantal dagen thuis blijft en goed uitziekt. Voor sommige groepen
mensen in onze samenleving zal het een grotere bedreiging zijn omdat dit de "zwakkere" mensen
zijn die toch al niet zo'n goede gezondheid hebben of een hogere leeftijd hebben waardoor
ze toch al veel meer vatbaar zijn voor dit soort ziektes.

StarLight

Juist er bewust mee omgaan vind ik inderdaad ook erg belangrijk.
Maar toch zie ik in mijn omgeving dat het niet gebeurd.
Zo is mijn moeder erg zwak van zich zelf. Dus als iemand verkouden is bijvoorbeeld, heeft mijn moeder het ook direct.
Nu hebben wij op het werk een meisje dat dus ziek is. Maar ze mag niet naar huis. Want het is allemaal opgeblazen.
Maar, 2 dagen er na nog 2 ziek.
Dan vraag ik me af of mijn baas er wel serieus mee om gaat. Want wij hebben wel met heel wat risico mensen te maken. Zwakke, baby's, ouderen, kinderen en ga zo maar door.
Het is overdreven om te zeggen je moet thuis blijven. Want als je kan werken, kan je gewoon werken.
Maar als je ook echt zelf niet lekker bent. En ook koorts en alles er op en eraan. Vind ik dat de baas niet mag en kan zeggen dat ze moet blijven werken omdat er mensen te kort zijn.

Het heeft wel in het nieuws gestaan dat vooral zwakke mensen het krijgen, maar laatst las ook dat het bij de "normale" mens ook voor kan komen.
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

josefientje

Het word allemaal erg opgeblazen, een griep zoals alle anderen. In iedere griepperiode zijn er mensen die overlijden aan de gevolgen hiervan. Mensen met weinig weerstand, en door andere oorzaken verzwakt zullen eerder een griep oplopen dan een gewoon gezond mens. Vaak rol je er door heen met een paar dagen ziek zijn, en daarna opknappen.

Kim

Absoluut serieus nemen!

Het verspreid zich enorm snel en buiten het feit dat een bepaalde groep mensen een risico lopen
er aan te overlijden vormt een pandemie een gevaar voor de economie. Een kantoor zal niet goed
zaken doen als eenderde van de afdeling ziek thuis zit om het even zwart wit te zien.

Spaanse griep (1918-1920), verspreidde zich wereldwijd veroorzaakte 500 miljoen zieken en 20 tot 50 miljoen doden.
Aziatische griep (1957) met een miljoen doden.
Hongkonggriep (1968) met 700.000 doden.
AIDS (sinds 1980) is wereldwijd verspreid, meer dan 25 miljoen doden en 40 miljoen HIV-geïnfecteerden.
Mexicaanse griep (2009) ......

Wellicht zal het acheraf allemaal wel meevallen, maar je kunt je er maar beter op voorbereiden.

StarLight

Ja inderdaad. Ik vind ook wel dat het serieus genomen moet worden.
Want niet alleen de zwakkere mensen hebben kans het sneller te krijgen.
Ook een normaal mens kan het krijgen hoor.
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

Iwan


kaartje is al wel achterhaald.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Ik weet niet meer wat ik ervan moet denken.Ik neem het wel serieus dat wel maar als ik dan vandaag weer hoorde dat tomas berger alweer buiten rond loopt na 3 dagen dan denk ik,hoe erg is het eigenlijk? terwijl een ander aan sterft
Vorige week moest iedereen nog ingeent worden en nu is het al niet eens meer nodig,gewoon goed uitzieken is al voldoende.ik snap er niks meer van  ??? ???
Life can be so beautyfull
so follow your heart