Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Sharia in Nederland

Gestart door Iwan, 31 augustus 2009, 03:12:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De sharia moet worden ingevoerd als tweederde van de Nederlanders daar voor is.

Eens, ......
1 (16.7%)
Oneens, ....
5 (83.3%)
Anders, namelijk ...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 6

Iwan



De sharia zou in Nederland zonder enig probleem op korte termijn kunnen worden ingevoerd.
Dat beweert de vooraanstaande Palestijns-Amerikaanse islamologe Maysam Al Faruqi
van de Georgetown University in Washington.
Volgens Al Faruqi is de angst voor de islamitische wet in Europa ongegrond.

De islamologe was te gast op de Universiteit van Tilburg voor een symposium over sharia in Europa.
Dit onder andere naar aanleiding van uitspraken van de voormalige minister van Justitie Donner (CDA)
dat in Nederland de sharia kan worden ingevoerd wanneer tweederde van de bevolking dit zou willen.
Destijds leverde die uitspraak een storm van kritiek op.
Maar in de praktijk blijkt de sharia al langzaam door te dringen in West Europese wetten.
In Groot-Brittannië wordt bijvoorbeeld islamitisch erfrecht gedeeltelijk geaccepteerd.




De Islamitische wet- en regelgeving Sharia moet worden ingevoerd in Nederland
als tweederde van de Nederlanders dat wil.
Eens of Oneens
en waarom?


'Over 25 jaar sharia in Nederland'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Tja, tis en blijft een democratie dus als er ooit een Islamtische partij in de 2e kamer komt
en er zullen genoeg zetels ontstaan.....is de kans groot dat de Sharia zal komen. Het volk
regeert!  *A

DonWoozy

oneens,

wij zijn een niet-islamitisch land, al gaat het er wel steeds meer op lijken, maar wij hebben onze wetgevingen en daar
kan geen islamitische wetgeving tussen komen!

Nevyn

Zolang Geerts partij in de Kamer zit, zal het zo'n vaart niet lopen ;) En rechts loopt de laatste jaren sterk op. Zolang rechts in de Kamer zit, zal zoiets niet doorgevoerd worden.

Dity

Wij hebben hier onze eigen grondwet en iedereen die zich in dit land bevind heeft zich daaraan te houden.

Daarbij vind ik de Sharia zo'n wet die helemaal niet in een westers land hoort ook al zou een derde van een bevolking daar achter staan.

Niet om het een of ander, maar ik denk niet dat als in een of ander Islamitisch land de emigranten of zoals we hier nu zeggen nieuwe medelanders voor een derde voor onze geldende wetten zijn dat ook niet zal gebeuren.

Elk land of continent zijn eigen wetten en laat het daar bij blijven.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

De kans dat de Sharia ooit wordt ingevoerd in Nederland lijkt mij klein aangezien de Sharia op veel punten
in strijd is met de Nederlandse grondwet en bovendien is de sharia is niet te verenigen met heel veel
internationale grondrechten die weer boven onze wet staan. Zo heeft het Europese Hof voor de Mensenrechten
ooit geoordeeld dat in Turkije een politieke partij mocht worden verboden omdat die partij de gelijkheid
van man en vrouw wilde afschaffen en de vrijheid wilde inperken.

Ik ga er ook vanuit dat Nederland sterk genoeg in de schoenen staat
om de democratie niet op democratische wijze te laten afschaffen.

De enige partij in Nederland die ik instaat acht nu, om iets van een Sharia in te voeren is de SGP (conservatief-rechts),
maar zolang die partij andere partijen nodig hebben die nog een beetje gezond verstand hebben, zoals de rechts-
en links- en sociaalliberalen (GL, D66, VVD), de christendemocraten (CDA) en de sociaaldemocraten (PvdA)
zie ik in Nederland nog geen Sharia worden ingevoerd.

Ik heb dus nee gestemd; de Sharia (islamtische wetgeving) past niet in Nederland en zal en mag daarom
nooit worden ingevoerd in Nederland. Niet zolang homoseksuelen, vrouwen, on- of anders gelovigen als minderwaardig
worden beoordeeld in de Sharia. Niet zolang lijfstraffen en de doodstraf een onderdeel uitmaken van de Sharia.
De Nederlandse/Westerse wetgeving mag dan ook niet helemaal ideaal en foutloos zijn, de Sharia is wetgeving
die niet bij een modern en verlicht land hoort, het is iets barbaars wat uit de middeleeuwen lijkt te komen.

Mocht de Sharia wel ooit worden ingevoerd in Nederland dan denk ik dat ik mijn koffers ga pakken.  *G
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Kim op 31 augustus 2009, 07:17:01
Tja, tis en blijft een democratie dus als er ooit een Islamtische partij in de 2e kamer komt
en er zullen genoeg zetels ontstaan.....is de kans groot dat de Sharia zal komen. Het volk
regeert!  *A
Dat is in mijn ogen het hele probleem van de Sharia, het volk regeert dan niet meer.

Een wet die o.a. voorschrijft dat:
1. Mensen die alcohol drinken en/of gokken zweepslagen moeten krijgen.
2. Mannen hun echtgenotes mogen slaan.
3. Van dieven hun hand moet worden afgehakt.
4. Homoseksuelen terechtgesteld (geëxecuteerd) moeten worden.
5. Mensen die seks hebben vóór het huwelijk zweepslagen moeten krijgen.
6. Wie overspel pleegt gestenigd worden moet, mannen kunnen stenig ontlopen door te zeggen dat ze verleid zijn.
7. Wie kritiek heeft op Mohammed, de Koran of de Sharia ter dood moet worden gebracht.
8. Wie (van) het geloof (de Islam) afvalt, zowel moslim als niet-moslim, ter dood moet worden gebracht.

zal hopelijk nooit worden ingevoerd in Nederland, ook niet als de meerderheid voor is.
Liever een liberale dictatuur*, die je dwingt om vrij te zijn, dan een totalitaire wetgeving zoals de Sharia.


*Contradictio in terminis
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Dan is het sowieso onmogelijk, want al dat bovenstaande is in strijd met onze grondwet en laten we realistisch blijven, welke Nederlander zou dit allemaal willen?

Iwan

Citaat van: Kim op 27 juli 2010, 08:20:26
Dan is het sowieso onmogelijk, want al dat bovenstaande is in strijd met onze grondwet
en laten we realistisch blijven, welke Nederlander zou dit allemaal willen?
In deze poll 33% die gezegt heeft dat het mogelijk moet zijn als de meerderheid van de Nederlanders daarvoor is.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Als 2 derde van de nederlanders voor is wordt ik misschien wel vrijwillig duitser.

Kim

Citaat van: Iwan op 27 juli 2010, 09:48:58
In deze poll 33% die gezegt heeft dat het mogelijk moet zijn als de meerderheid van de Nederlanders daarvoor is.  ;D

Maar die 33% willen geen Sharia! Alsof dit ooit gaat gebeuren! *lacht hardop*

Iwan

In Groot-Brittannië bestaan er reeds 5 legale en zeker nog eens, voor zover bekend, 85 illegale sharia-rechtbanken.
Ook in Duitsland heeft een Duitse rechter volgens de sharia-rechtspraak een moslima een scheiding geweigerd
die ze wilde omdat ze werd mishandeld door haar man. De reden waarom de rechter de scheiding afwees was:
De Koran staat het slaan van vrouwen toe. Als moslima had ze dat kunnen weten.  (Duitse rechter oordeelt naar sharia)
Voormalige minister van Justitie Donner vindt dat het mogelijk moet zijn om de sharia-rechtspraak in te voeren in Nederland
wanneer tweederde van de bevolking dit zou willen. Scheiding van mannen en vrouwen, bv bij het zwemmen komt al voor in
Nederland, net als gescheiden loketten voor mannen en vrouwen en sharia-rechtspraken in moskeeën.
,,Binnen 25 jaar zijn de islamieten in Nederland naar verwachting in de meerderheid. En wie in de meerderheid is
heeft de macht, ook in een democratie
", aldus dominee Koekkoek. ,,Het overal invoeren van de sharia is een doel
van de islam. Wat de christenen rest is onderwerping aan de islam of vervolging.
"


"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Toch geloof ik daar niet in......

Iwan

Citaat van: Kim op 27 juli 2010, 11:01:19
Toch geloof ik daar niet in......
maar jij bent een vrouw, en volgens de Sharia is jouw mening/getuigenis maar 50% zoveel waard als die van een man.  :tjon:

Ik denk zelf dat het ook niet zo'n vaart zal lopen en de voorspelling dat in 2035, andere voorspellingen spreken van 2050,
de Islam in de meerderheid is in Nederland kan volgens mij niet kloppen. In 2007 waren er volgens de CBS zo'n 850.000
moslims in Nederland. Tot 2007 hadden ongeveer 12.000 Nederlanders zich bekeerd tot de islam. Naar schatting bekeren
zich jaarlijks 500 Nederlanders tot de islam. Moslims ouders krijgen gemiddeld 2,8 kind, gemiddeld krijgen niet moslims ouders
1,8 kind. Per jaar komen er zo'n 4.500 'nieuwe' moslims bij in Nederland doormiddel van migratie.
De groei van de islam gaat denk ik te traag om in 2050 een meerderheid van moslims te hebben in Nederland en net als
bij andere religies, al is de Islam niet echt 'gewone' religie, zal hopelijk ook binnen de Islam en onder moslims secularisatie
plaatsvinden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim


Iwan

Wat betreft wat Sharia kan ik mij wel vinden in de woorden van Maxime VerhagenCDA

Citaat van: Maxime Verhagen"Wanneer er in Nederland een democratische meerderheid zou ontstaan
voor het invoeren van de sharia moet je dat kunnen tegenhouden,
want die ideeën gaan in tegen onze waarden en onze onvervreemdbare rechten.
Wij staan niet toe dat vrouwen gestenigd of anderszins mishandeld of vernederd worden
omdat zij zich niet naar bepaalde geloofswetten zouden gedragen.
''
(Zijn partijgenoot minister Donner dacht hier trouwens anders over.)

Citaat van: Maxime Verhagen'Ik pleit voor een Europese islam en een Europese Leitkultur.
Westerse waarden dienen voorrang te krijgen
Of Europa europeaniseert de islam, of de islam islamiseert Europa.
.'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Bolkestein waarschuwt voor sharia

DEN HAAG - VVD-prominent Frits Bolkestein waarschuwt voor het ontstaan
van plekken in Nederland waar de islamitische wetgeving sharia geldt.

De volgens hem kwalitatief ontluisterend slechte islamitische scholen zorgen ervoor dat moslims
verder van de Nederlandse maatschappij af komen te staan. "Ik ben bang voor een etnische apartheid",
zei Bolkestein gisteren in Den Haag, tijdens een diner ter gelegenheid van Duits-Nederlandse betrekkingen.
"Ik vrees dat we niet-territoriale plekken krijgen waar alleen de sharia geldt."

De VVD-prominent waarschuwt tegen islamitische scholen. "Waar jongens en meisjes worden gescheiden,
waar de Holocaust niet wordt gedoceerd, waar antisemitisme niet wordt bestreden en waar het lesmateriaal
ingaat tegen emancipatie van de vrouw.
"
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
'Maak islamitische staat van Nederland'

AMSTERDAM - De extremistische groepering Sharia4Holland roept moslims op ten strijde te trekken om van Nederland
een islamitische staat te maken. De AIVD en NCTb vinden het te vroeg om in te grijpen, maar houden 'de vinger aan de pols'.

Sharia4Holland, een afsplitsing van Sharia4Belgium, zou sinds kort actief zijn in de Nederlandse samenleving, meldt Trouw.
De extremisten zijn voor invoering van de sharia, de streng islamitische wetgeving. Het is de bedoeling dat de leden binnenkort
de straat op gaan om leden te ronselen.

De AIVD en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding bevestigen op de hoogte te zijn van de activiteiten van de groep,
maar vinden het nog te vroeg om in te grijpen, meldt Trouw. "We constateren nog geen strafbare feiten", zegt woordvoerder
Edmond Messchaert. "Dit was al aangekondigd door Shariah4Belgium", reageert woordvoerdeer Edmond Messchaert in Trouw.

De organisatie is een afsplitsing van Shariah4Belgium, een extremistisch netwerk dat het afgelopen jaar enkele keren
voor onrust zorgde. In België wordt de dreiging van de groepering uiterst serieus genomen.

Op internet profileert Shariah4Holland zich als een 'groep jongeren uit Nederland' die bereid is 'te vechten voor de wetgeving van Allah'.
Ook schrijven ze pas te stoppen 'tot de dood ons zal inhalen of de vlag van shariah zal waaien boven het Koninklijke Huis in Den Haag'.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Sesamstraat-acteur Hakim : Ik ben geen terrorist

AMSTERDAM - Hakim Traïdia is diep gekwetst door de beschuldigingen dat hij banden zou hebben
met de radicale moslimgroepering Shariah4Holland. Vorige week schreef columnist Theodor Holman
in Het Parool dat de 54-jarige Sesamstraat-acteur het netwerk een warm hart toedraagt.

"Zo'n sekte heeft ook altijd iets geks. En Sharia4Holland heeft dan ook koningin Beatrix bevolen
om zich tot de islam te bekeren. Toen kwam ik enkele namen tegen van lieden die Sharia4Holland
een warm hart toedragen: Hakim Traïdia van Sesamstraat, Jos Meeuws, bestuurslid van GroenLinks,
rapper Salah Edin, die erg zijn best heeft gedaan om op Mohammed B. te lijken en gewelddadige teksten
de wereld in slingerde, en Elsa van de Loo, een tot moslim bekeerd meisje dat bij AT5 werkte.

Maar er stonden nog twee namen op van mensen die ik kende: Samira Bouchibti, voormalig Tweede Kamerlid
van de PvdA, en Nina Jurna, NRC- en RTL-correspondente, die ik nog ken uit mijn AT5-tijd.
"

Traïdia noemt de bewering totale onzin. "Ik een terrorist?", zegt de Haarlemmer in het Noord-Hollands Dagblad.
"Aart Staartjes wordt Baard Staartjes en Ienie Bourkini komt in plaats van Ieniemienie. Zie je het voor je?"
De acteur is boos en verdrietig over de beschuldigingen.

Shariah4Holland kwam deze maand in het nieuws, toen een video opdook waarin een aanhanger van de groep
opriep tot het invoeren van de sharia, de islamitische wetgeving, in Nederland. De woordvoerder van Hakim was
niet direct bereikbaar voor commentaar.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Elsevier.nl
ChristenUnie-senator wil verbod op sharia in grondwet

Roel Kuiper, lijsttrekker van de ChristenUnie bij de komende Eerste Kamerverkiezingen, wil een verbod
op de invoering van de islamitische wetgeving sharia opnemen in de Nederlandse grondwet.
Dat zegt Kuiper zaterdag in een interview met dagblad Trouw.

Kuiper wil geen islamitische wetgeving omdat deze uitgaat van grondbeginselen die volgens hem niet tot onze cultuur horen.

Normen
'Onze vrijheden, de manier waarop we elkaar bejegenen, onze normen over goed en kwaad,
allen zijn gevormd door het christendom,
' zegt hij.

Kuiper wil verder met wetgeving voorkomen dat financiële banden tussen moskeeën in Nederland
en onvrije islamitische landen niet worden geaccepteerd. Ook moet er streng worden opgetreden
tegen geweld dat is gebaseerd op godsdienstige overtuigingen.

Stap vooruit
Volgens de ChristenUnie-lijsttrekker zullen deze maatregelen het islamdebat in Nederland 'een stap vooruit helpen'.

PVV-leider Geert Wilders vindt het een 'fantastisch voorstel', laat hij weten.
'De basis van de sharia is de Koran. Dat betekent dus een einde aan hoofddoekjes, halal-food, de Koran enzovoort.'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."