Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

PVV'er geeft barman ram

Gestart door TimT, 24 september 2009, 13:24:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TimT

DEN HAAG -  Het PVV-Kamerlid Hero Brinkman is in opspraak geraakt omdat hij dinsdagnacht een barman van de Haagse sociëteit Nieuwspoort zou hebben geslagen. Het incident deed zich in de kleine uurtjes voor toen de politicus geen drank meer kreeg.

Brinkman zou ruzie met de medewerker hebben gekregen toen deze hem 'nee' verkocht op een nieuwe bestelling. Daarop probeerde de PVV'er zelf achter de bar te komen om drank te pakken. Toen de barman dat wilde beletten, werd hij geslagen in zijn gezicht. sociëteit Nieuwspoort is de ontmoetingsplek voor politici, voorlichters, bestuurders en journalisten. Brinkman was niet bereikbaar voor commentaar.

Telegraaf do 24 sep 2009, 05:30

TimT


PVV-Tweede Kamerlid Hero Brinkman heeft "enorme spijt" dat hij zich dinsdagnacht in perscentrum Nieuwspoort in dronken toestand heeft misdragen. 
De barman weigerde hem nog drank te verstrekken, waarop Brinkman zich lastig gedroeg. Het Kamerlid ontkent dat hij de barman heeft geslagen.

De PVV'er heeft in een schriftelijke verklaring excuses aangeboden aan de barman "die zich door mijn gedrag geïntimideerd heeft gevoeld".

Hard werken
Het Kamerlid zegt dat hij een drankprobleem heeft. "Ik ga er hard aan werken om dit snel tot het verleden te laten behoren", zo staat in de verklaring.

De medewerker van Nieuwspoort overweegt aangifte te doen van het incident. Het perscentrum heeft Brinkman een mondelinge waarschuwing gegeven.

Nos.nl

TimT

PVV-Kamerlid Hero Brinkman: "Ik heb enorme spijt van het feit dat ik me dinsdagnacht in Nieuwspoort in dronken toestand heb misdragen. Daarom heb ik excuses aangeboden aan de barmedewerker van Nieuwspoort die zich door mijn gedrag geïntimideerd heeft gevoeld. Ik hecht er wel aan te benadrukken dat ik hem niet geslagen heb. Ik erken een drankprobleem te hebben en ga er hard aan werken om dit snel tot het verleden te laten behoren".

Bron: http://www.pvv.nl

Iwan

Netjes van hem, Hero Drinkman, dat hij toegeeft dat hij te ver is gegaan, maar ik betwijfel of er aan zijn uitspraak,
dat hij niet geslagen heeft, veel waarde valt te hechten, hij was immers onder invloed. Ik ben benieuwd of er
nog sancties vanuit de PVV volgen voor Hero Brinkman ik kan me zo voorstellen dat Wilders hier niet zo blij
mee zal zijn, of het moet zo zijn dat Wilders blij is met alle media-aandacht en het hem dan niet zoveel uitmaakt
of die aandacht positief of negatief is.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

WILLEMSTAD - "Voor mij is het gedrag van de heer Brinkman nu begrijpelijk, nu ik heb begrepen dat hij een alcoholist is.
Iemand die zelf normafwijkend gedrag vertoont, beschuldigt anderen ook daarvan.
" Dat zegt de Antilliaanse Statenvoorzitter Pedro Atacho in reactie op het bericht dat Hero Brinkman, Tweede Kamerlid voor de PVV, heeft aangegeven een drankprobleem te hebben.

Dinsdagavond zou hij een barman in Nieuwspoort een klap hebben gegeven.
Brinkman noemde de Antillen en Aruba de afgelopen tijd meermalen een corrupte boevenbende. Hem werd begin 2008 de toegang tot het Antilliaanse parlement geweigerd.

"Ik begrijp nu dat hij anderen ook van normafwijkend gedrag beschuldigt en ons de hele tijd een boevenbende noemt. Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Maar ik kan niet anders dan medelijden met hem hebben en kan hem aanraden naar de AA te gaan, zodat hij de dingen wat helderder kan zien", aldus Atacho.

Tijdens een parlementaire bijeenkomst vorig jaar in Aruba stal Brinkman volgens de Statenvoorzitter een kristallen wijnglas met inhoud. De PVV-er ontkende later de diefstal te hebben gepleegd.
"Een kenmerk van een alcoholicus is dat hij onder drank alles vergeet. Terwijl een politicus juist een voorbeeldfunctie moet hebben."

Bron: www.volkskrant.nl

TimT

Het is inderdaad netjes van Brinkman zijn fouten erkent, alleen ik kan mij inbeelden dat Wilders vreselijk baalt wetende dat hij een man met een drankprobleem op de lijst te zetten. Maar ze maken van de media echt iets van, alsof hij het eerste kamerlid die ooit wel eens meer een slok op. Aad kosto heeft wel eens uit de school geklapt over drankgebruik van Marcel van Dam met zijn woorden ""Klapwiekend van de whisky stapte ik uit het vliegtuig".
En er was zelfs een naam voor het genoemde Het Cocktail-trio: driemanschap, minister van volkshuisvesting Hans Gruijters en zijn staatssecretarissen Jan Schaefer en Marcel van Dam, ontleend aan gezamenlijke liefde voor de tap, jaren zeventig 
Ik ben ergens benieuwd of dit probleempje voor Wilders zijn partij effect zal hebben in de peilingen. Want ik kan mij voorstellen dat hij ook ergens wel sympathie zal krijgen die zijn erkenning van het drankprobleem en zijn excuses dat kan ook weer in hun voordeel komen.

Iwan

mevrouw ter Horst had ook wel eens een glaasje te veel op, maar die stapte toen in de auto en ging niet vechten
en ook Harry van Bommel heeft in het verleden al eens problemen gehad omdat hij een glaasje te veel op had,
hij viel toen een dame van de Nederlandse ambassade in Jordanië lastig. Minister Jan Pronk reed, ten tijde
van zijn eerste ministerschap, onder invloed van alcohol met zijn auto in een greppel. Dus om al deze mensen
nu weg te gaan sturen lijkt me een beetje ver gaan, zo houden we niemand meer over in de 2de kamer.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Mevrouw ter Horst was ook fout, maar die is nooit volksvertegenwoordiger geweest. Ze is nu Minister, dus je bent benoemd door de kroon. Dus die (foute) keuze ligt bij de Premier, Vice-premier Bos en het staatshoofd. En daarbij met een slok op betrapt worden of een drankprobleem hebben zijn twee totaal andere dingen.
Ik ga ook wel eens met een slok op de fiets op. Dat betekend niet dat ik als Brinkman een drankprobleem heb. Brinkman zijn reputatie staat wel een beetje op lossen schroeven.
Zeker omdat hij niet kwam opdagen na het incident bij een commissie vergadering. Vond ik een zwaktebod.

Iwan

Citaat van: Tim Traas op 27 september 2009, 13:47:53
Mevrouw ter Horst was ook fout, maar die is nooit volksvertegenwoordiger geweest. Ze is nu Minister, dus je bent benoemd door de kroon. Dus die (foute) keuze ligt bij de Premier, Vice-premier Bos en het staatshoofd. En daarbij met een slok op betrapt worden of een drankprobleem hebben zijn twee totaal andere dingen.
Ik ga ook wel eens met een slok op de fiets op. Dat betekend niet dat ik als Brinkman een drankprobleem heb. Brinkman zijn reputatie staat wel een beetje op lossen schroeven.
Zeker omdat hij niet kwam opdagen na het incident bij een commissie vergadering. Vond ik een zwaktebod.
Guusje was ten tijde van haar 'foutje' burgemeester, dat is toch ook een voorbeeldsfunctie?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Citaat van: Iwan op 27 september 2009, 16:03:21
Citaat van: Tim Traas op 27 september 2009, 13:47:53
Mevrouw ter Horst was ook fout, maar die is nooit volksvertegenwoordiger geweest. Ze is nu Minister, dus je bent benoemd door de kroon. Dus die (foute) keuze ligt bij de Premier, Vice-premier Bos en het staatshoofd. En daarbij met een slok op betrapt worden of een drankprobleem hebben zijn twee totaal andere dingen.
Ik ga ook wel eens met een slok op de fiets op. Dat betekend niet dat ik als Brinkman een drankprobleem heb. Brinkman zijn reputatie staat wel een beetje op lossen schroeven.
Zeker omdat hij niet kwam opdagen na het incident bij een commissie vergadering. Vond ik een zwaktebod.
Guusje was ten tijde van haar 'foutje' burgemeester, dat is toch ook een voorbeeldsfunctie?
Mijn brave broeder, Ik kan u niet anders dan gelijk geven zonder enige schroom. Guusje was toen fout!   :tU:

Iwan

                 

De PVV'ers uit de Tweede Kamer zullen nooit meer te vinden zijn aan de bar van sociëteit Nieuwspoort.
Dat verklaarde fractievoorzitter Geert Wilders dinsdag. "Het levert alleen maar ellende op."

Volgens PVV-leider Geert Wilders hoeven zijn fractiegenoten de bar niet te missen.
,,Daar zitten niet onze vrienden'', zei hij dinsdag. In de ,,verschrikkelijke'' sociëteit,
waar politici, voorlichters, bestuurders en journalisten elkaar kunnen ontmoeten,
zitten ,,allemaal verschrikkelijke journalisten'' die het niet op de PVV hebben, aldus Wilders.

Vorige week raakte Wilders' fractiegenoot Hero Brinkman in opspraak omdat hij in de Haagse ontmoetingsplek
voor journalisten, politici en voorlichters rond sluitingstijd een barmedewerker zou hebben geslagen
nadat die Brinkman geen bestelling meer wilde inschenken.

Het is gebruikelijk dat wat er in de besloten sociëteit gebeurt niet naar buiten komt, maar twee landelijke
ochtendbladen maakten gewag van het incident. Brinkman bood hierop zijn verontschuldigingen,
maar ontkende dat hij de barman zou hebben geslagen. Wel erkende Brinkman dat hij een drankprobleem heeft.

Volgens Wilders heeft het allemaal geen gevolgen voor het functioneren van zijn fractiegenoot.
"Hij is absoluut geloofwaardig." Met de verklaring van Brinkman is de zaak afgedaan. Brinkman is
zijn drankprobleem inmiddels voortvarend te lijf gegaan, melde de PVV-leider. "Hij drinkt helemaal niets meer."





©depers.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

DEN HAAG - De barman die klappen kreeg van PVV'er Hero Brinkman in de bar Nieuwspoort, doet geen aangifte
tegen de politicus. Dat zei Max van Weezel, voorzitter van het bestuur van Nieuwspoort, dinsdag in het tv-programma
De Wereld Draait Door.

De barman aanvaardt de excuses van Brinkman en laat het daar bij. Ook Wilders neemt genoegen
met de verklaring van Brinkman. "Dit had niet mogen gebeuren. Daarover is de fractie glashelder",
zei Wilders. Hij houdt desondanks alle vertrouwen in Brinkman en vindt dat hij zijn werk nog steeds
geloofwaardig kan doen.

Knokken
"Hij drinkt niets meer. We gaan knokken voor een beter Nederland met de PVV, inclusief Brinkman."
Omdat Brinkman geen agressie heeft gebruikt, kan hij volgens Wilders gewoon blijven pleiten voor
een harde aanpak van geweld.




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik vond dat verhaal van de PVV en Nieuwspoort wel mooi. Eerst wordt ze de toegang van Nieuwspoort ontzegt en daarna maakt Wilders zijn statement: 'Maar ik wil ook helemaal niet meer in Nieuwspoort komen.'

Ja, dat zou ik ook zeggen als mij de toegang is ontzegt, Wilders...

TimT

Ik vind Wilders zijn verklaring buitengewoon vijandig als je ziet hoe netjes Nieuwspoort heeft gehandeld. Ze hadden ook aangifte kunnen doen tegen Brinkman was het alleen maar niet om het Kamerlid zwart te maken. Maar Wilders zijn standpunt vind ik maakt meer kapot dan het goeds doet.

Iwan

Vroeger was er nog zoiets als het geheim van Nieuwspoort, of ook wel genoemd: de Nieuwspoort-code
wat er op neer kwam dat alles wat er binnen Nieuwspoort gebeurde tussen 4 muren blijft
en niets openbaar wordt gemaakt. Ik vindt het wel raar dat juist bij een PVV-er deze code
wordt gebroken. Het is trouwens, voor de duidelijkheid, niet de eerste keer dat de Nieuwspoort-Code
gebroken wordt, de Telegraaf heeft ook al een pagina groot uitgepakt met een verhaal
over Harry van Bommel (sp) en de wilde escapades van deze Dirty Harry van de Nederlandse politiek.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Citaat van: Iwan op 30 september 2009, 16:43:55
Vroeger was er nog zoiets als het geheim van Nieuwspoort, of ook wel genoemd: de Nieuwspoort-code
wat er op neer kwam dat alles wat er binnen Nieuwspoort gebeurde tussen 4 muren blijft
en niets openbaar wordt gemaakt. Ik vindt het wel raar dat juist bij een PVV-er deze code
wordt gebroken. Het is trouwens, voor de duidelijkheid, niet de eerste keer dat de Nieuwspoort-Code
gebroken wordt, de Telegraaf heeft ook al een pagina groot uitgepakt met een verhaal
over Harry van Bommel (sp) en de wilde escapades van deze Dirty Harry van de Nederlandse politiek.
Inderdaad de Nieuwspoort-code ik was het helemaal vergeten.
Er is veel in Nieuwspoort gesproken tussen bewindspersonen, Kamerleden enzovoorts en dingen besloten. Als dat ooit naar buitenkwam, zou shockend zijn.

Nevyn

Zoals wij leren over de ethiek is de Nieuwspoort-code nog steeds van toepassing.
Toch kan ik me voorstellen dat als een journalist echt groot nieuws hoort, waarvan hij zeker weet dat heel Nederland dit MOET weten, dat hij dan de code aan zijn laars lapt.
Helaas wordt de code, naar mijn mening, te vaak voor onnuttige zaken verbroken. :(

TimT

Citaat van: Dee-E op 30 september 2009, 17:29:15
Zoals wij leren over de ethiek is de Nieuwspoort-code nog steeds van toepassing.
Toch kan ik me voorstellen dat als een journalist echt groot nieuws hoort, waarvan hij zeker weet dat heel Nederland dit MOET weten, dat hij dan de code aan zijn laars lapt.
Helaas wordt de code, naar mijn mening, te vaak voor onnuttige zaken verbroken. :(
Ik denk het ook. Het zou mij niets verbazen dat in 1982 in Nieuwspoort het allang bekend was dat Dries van Agt zou vertrekken als Premier. Maar dat daar inkader van de code nooit over is gesproken.