Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Nederlanders nog steeds grootbetalers EU

Gestart door Dity, 16 januari 2010, 20:23:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dity

Nederlanders betalen van de inwoners van de 27 lidstaten het meest aan de Europese Unie.
Netto was elke Nederlander in 2008 266,70 euro kwijt. Het verschil tussen wat Nederland in 2008 betaalde
en ontving van de EU is 4,4 miljard. Negentien van de 27 landen zijn netto-ontvangers.

Dat blijkt uit berekeningen van PVV-Europarlementslid Daniël van der Stoep op basis van het EU-jaarverslag van 2008.
Zweden is het tweede meest betalende land met zo'n 194 euro per persoon, dan volgen Denemarken (135) en Duitsland (133).

Onbegrijpelijk
Van der Stoep vindt het 'onbegrijpelijk' dat Nederland nog steeds zo veel geld aan de Europese Unie bijdraagt.
Vanaf 2007 krijgt Nederland al een miljard korting om een einde te maken aan de positie van Nederland als grootste betaler.
De Nederlandse regering moet zich er vol voor inzetten om deze korting te behouden, vindt Van der Stoep.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Dity

Ik vind het nogal een verschil wat er zit tussen de afdracht en het ontvangen.
4,4 miljard euro.

Waar wordt al dat geld aan besteed? Dat zou ik wel eens willen weten
Men vind dat de EU zo geweldig is, nou laat ze dan eerst maar eens aan aan de europeanen uitleggen waaraan al dat geld wordt besteed, wie het meest betaald (wij dus) en wie het meest ontvangt.

Hier is elk jaar prinsjesdag waarop de regering vertantwoording voor de financiele zaken en het behaalde resultaat moet afleggen.
Laat ze daar in Brussel over de EU ook maar eens mee beginnen.
Wie weet wekt dat meer vertrouwen dan hoe het nu gaat
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Ik kan begrijpen dat een wat rijker land meer betaald aan de EU zodat de wat mindere rijke landen meer subsidie
kunnen krijgen van Europa, maar ik snap niet dat Nederland de grootste betaler was aan de EU. Nederland is maar
een klein land vergelijken bij landen als Duitsland en Frankrijk, waarom betalen die landen dan minder dan Nederland?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."