Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Rechtszaak rechts-extremistenfeest Nieuw-Scheemda aangehouden

Gestart door Iwan, 21 januari 2010, 22:01:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: RTVNoord.nl
http://www.youtube.com/v/JxulJNxc8ws&hl=nl_NL&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6

Rechtszaak rechts-extremistenfeest Nieuw-Scheemda aangehouden

GRONINGEN - De zaak tegen rechts-extremist Stefan Wijkamp uit het Gelderse Oosterbeek is donderdag
in Groningen aangehouden. De rechtbank wil eerst afwachten hoe een bezwaarprocedure afloopt.

De nazi, zoals hij zichzelf noemt, was afgelopen augustus aanwezig bij een barbecue in Nieuw-Scheemda,
die door de toenmalige burgemeester Truida Jonkman werd ontruimd. Jonkman had gehoord dat het feest
'zou kunnen worden verstoord door een concurrerende organisatie uit de regio en het Anti-fascistenfront'.
Twaalf feestgangers, waaronder Wijkamp werden aangehouden, omdat ze weigerden te vertrekken.

Wijkamp vindt het niet terecht dat het feest op privéterrein werd ontruimd en beroept zich op de vrijheid van
vergadering en betoging. Hij diende daarom een bezwaar in. Volgens een onafhankelijke bezwarencommissie
is het noodbevel inderdaad te snel afgegeven. De rechtbank wil nu eerst afwachten hoe dit traject afloopt.

Wijkamp werd bijgestaan door Joop Glimmerveen,
oud-voorzitter van de extreem-rechtse partij de Nederlandse Volksunie (NVU).
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

'Gruppe Nord, laat ik maar zeggen.......:sct:  Geweldig!
Ik dacht eerst dat ik hier te maken had met een knap staaltje cabaret, maar deze man blijkt dus gewoon echt te zijn.

Ook diep respect voor deze interviewer, fantastisch hou hij volkomen objectief blijft en de geïnterviewde netjes
laat uitspreken. Hij blijft rustig, doet gewoon zijn werk en laat de geïnterviewde het werk doen, zonder teveel te sturen.
Daar kunnen de interviewers van de publieken in Nederland nog wat van leren, die willen teveel hun eigen stempel drukken
op de interviews die ze afnemen. Deze interviewer stelt gewoon de vragen en luistert naar de antwoorden en laat
de kijker zijn/haar conclusies trekken en die conclusie kan er volgens mij maar één zijn  :GaGa:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

die laatste smile duid PRECIES maar dan ook PRECIES aan wat deze man is
gewoon ZIEK in zijn hoofd ik kan het niet anders zeggen