Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Advocaat: Beetje geflatteerd, wel verdiend

Gestart door gjk, 7 maart 2010, 12:06:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gjk


Dick Advocaat zag AZ zaterdag een sterke reeks voortzetten met een overtuigende zege op sc Heerenveen: 4-1. De Hagenaar gaf na afloop wel toe dat de cijfers niet helemaal recht deden aan de verhoudingen op het veld. ,,De uitslag was een beetje geflatteerd, maar wel verdiend'', aldus de oefenmeester. Collega Jan Everse van Heerenveen sprak van ,,een onnodig hoge uitslag''.


De trainers refereerden daarmee vooral aan de eerste fase na de rust, toen Heerenveen een aantal uitstekende kansen kreeg om op gelijke hoogte te komen. Everse: ,,Ik heb in de rust tegen mijn spelers gezegd: ga toch voetballen. Dat hebben we in de tweede helft heel behoorlijk gedaan. Dan zit het echter niet mee en na de 3-1 was de wedstrijd gespeeld.'' Advocaat: ,,Het geluk zat ons een keer mee, dat mag ook wel eens.''

Everse zag dat zijn elftal vooral in de eerste helft bij vlagen werd weggespeeld door de landskampioen. ,,We konden hun 'lopende' mensen niet afstoppen, omdat we geen druk gaven op de bal. Toen we onverdiend toch op 0-1 kwamen, hoopte ik dat we dat even vast konden houden. Nou, dat hebben we dus één minuut gedaan.'' Martens maakte snel gelijk, waarna AZ in het vervolg van de wedstrijd uitliep naar een ruime overwinning.