Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Sneijder krijgt eerste goal toegekend.

Gestart door Lejah, 4 juli 2010, 11:13:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lejah

De FIFA heeft besloten om het eerste doelpunt van Nederland tegen Brazilie te veranderen van een eigen goal van Melo in een doelpunt van Sneijder.
Nu zal dat Sneijder daar wel erg blij mee zijn.
Maar mij bekruipt toch het volgende gevoel:
Waarom? Waarom besluit de FIFA terug te komen op haar besluit?
Mij bekruipt het onheilspellende gevoel dat de FIFA niet zozeer denkt aan de trots van Sneijder maar aan de veiligheid van Melo.
Werd er immers niet voorspeld dat er in Brazilie tv's door de ramen zouden gaan als Brazilie zou verliezen? dat het een soort nationale ramp zou betreffen?
Waar hebben we dat eerder meegemaakt; een (Zuid) Amerikaans land die niet tegen zijn verlies kan na een eigen doelpunt?
We horen er natuurlijk nauwelijks meer over. Maar zou de FIFA niet Melo een zelfde lot willen besparen?
Zou het misschien zo zijn dat het favoriete spelletje voetbal eigenlijk gewoon bloedlink is?
Dat er iets moet gebeuren om het leven van Melo te bschermen?

Weten jullie waaraan ik refereer?

In 1994 vermoord na een eigen doelpunt op het WK:

Andres Escobar:



Iwan

De Nigeriaanse voetballer Sani Kaita heeft na zijn rode kaart tegen Griekenland enkele duizenden
doodsbedreigingen gekregen, dus ik zou me er wat bij kunnen voorstellen dat de FIFA Felipe Melo
'beschermen' wil. Maar in dit geval denk ik toch dat het inderdaad een doelpunt was die toegeschreven
moet worden aan Wesley Sneijder. Het contact van Felipe Melo met de bal was minimaal en je moet toch
ergens een grens trekken, anders worden straks alle ballen die door de doelman of een verdediger worden
aangeraakt en van richting veranderd nog als eigen doelpunten aangemerkt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."