Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Service van bedrijven; Goed of slecht?

Gestart door Iwan, 5 november 2010, 17:00:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Deel hier je ervaringen met de service van (grote) bedrijven.
Hierbij kun je denken aan de klantenservice, maar ook aan de service van bv een webwinkel.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Slechte Ervaring:

Met stip op nummer 1 KPN!

Al een aantal jaartjes geleden had ik een aansluiting Internet & Bellen via de KPN. Verhuisd en de aansluiting meegenomen. De woning zat boven een kapperszaak en er kwamen 2 telefoonlijnen binnen, 1 voor de bovenwoning en 1 voor de kapperszaak. Op tijd aangegeven wat betreft de verhuizing en het nummer van de woning. De aansluiting zou moeten werken maar deze werkte niet. KPN gebeld om dit door te geven met de mededeling dat er 2 lijnen binnenkwamen maar degene waar ze de aansluiting op hadden gedaan dat dat niet de goede was. Het zou geregeld worden. Een paar dagen later nog niks. Weer gebeld en vervolgens via twintig (nou ja overdreven:)) maar toch een stuk of 6 a 7 afdelingen gegaan want de KPN snapte er niks van. Meerdere keren duidelijk gemaakt dat ze het op de goede lijn moesten aansluiten en niet zoals op dat moment op de verkeerde lijn. Het leek me toch zo simpel en duidelijk. Nogmaals het zou geregeld worden...... Weer niks.....nogmaals gebeld en weer via verschillende afdelingen rondgestuurd...toch wel pissig inmiddels...anyways...zelfde verhaal als hierboven...weer niks!!!
Een vriend had op dat moment een kennis werken bij de KPN en uiteindelijk via die persoon is het geregeld met veel moeite....Ook nog een achteraf briefverkeer gehad met de KPN over de terugbetaling van de onnoodzakelijke telefoonkosten en de betaalde kosten voor het abbo welke ruim 3 weken niet aangesloten was maar wel belast...Na heel veel moeite ook die kosten vergoed gekregen...!! :sxz:

Lejah

De Gasunie!!!

Ik belde ooit de Gasunie om het overlijden van mijn moeder door te geven en gelijk te vragen hoe ik zaken als afsluiten ed aan moest pakken.
Zegt diegene die ik aan de lijn heb na afloop: en nog een prettige dag verder!
Ik leg uit dat dat erg akelig overkomt als je moeder net is overleden.
Zegt telefonist: O dat maakt ons niet uit hoor, we wensen iedereen een prettige dag verder!
Takkewijf.

Lynn

Citaat van: Lejah op  5 november 2010, 19:45:47
De Gasunie!!!

Ik belde ooit de Gasunie om het overlijden van mijn moeder door te geven en gelijk te vragen hoe ik zaken als afsluiten ed aan moest pakken.
Zegt diegene die ik aan de lijn heb na afloop: en nog een prettige dag verder!
Ik leg uit dat dat erg akelig overkomt als je moeder net is overleden.
Zegt telefonist: O dat maakt ons niet uit hoor, we wensen iedereen een prettige dag verder!
Takkewijf.

Te erg!

Als iemand hier dit flikt is het gelijk afgelopen!

Iwan

Ik werd vandaag gebeld door een meneer van de KPN die had een súper aanbod voor mij.
Ik kon een abonnement afsluiten voor €45,- euro daarmee zouden mijn kosten een stuk lager uitvallen.

Meneer van KPN:
Hoeveel bent u ongeveer kwijt aan beltegoed per maand meneer?
Ik:
Ongeveer €5,- euro denk ik..... Ik bel amper met mijn mobiele telefoon en doe verder alles via whatsapp.

even stil aan de andere kant van de lijn......

Meneer van de KPN:
€15,- euro p/m zei u?
Ik:
Nee €5,- zei ik, want ik bel nooit. Ik verstuur afentoe eens een SMS-je.
Meneer van de KPN:
Dan is €45,- misschien niet goedkoper voor u. ....
Maar ik mag u ook een abonnement voor €24,- euro op jaarbasis aanbieden en dan bent u wel een stuk goedkoper meneer!

Ik:
€24,- per jaar?? das inderdaad een stuk goedkoper....
Meneer van de KPN:
Ja, inderdaad! .... euhhhh nee..... , ik bedoel €24,- per maand een jaar lang.
Ik:
Dan ben ik niet goedkoper uit met €24,- per maand,.
Ik heb nu nog gratis internet en over een maand betaald ik €10,- per maand, en dan is €24,- meer dan 2× zoveel.

Meneer van de KPN:
Ik hoor geluid op de achtergrond, is daar misschien iemand van geintresseerd.
Ik:
Nee, ik ben momenteel op mijn werk.....
Meneer van de KPN:
Uw partner, moeder, schoonouders, broers of zussen dan .......?
Ik:
Zoals ik al zei ben ik niet geintresseerd.......

stilte aan de andere kant van de lijn.........

Meneer van de KPN:
Dan wens ik u nog een prettige dag.
Ik:
Dag!
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

ik vind philips een goed bedrijf

laatst is onze senseo kapot gegaan hadden  hem nog maar 2 maand,
dus ik belde er de 1e keer heen, ze gaven mijn het advies om een beetje afwasmiddel in het waterressovoir te doen, zo gezegt zo gedaan, werkte niet echt. De 2e keer dat ik daar heen belde, gaven ze mijn door dat ik een nieuwe waterresorvoir kreeg misschien was die kapot , als dat niet zo was moest ik weer bellen. De 3e keer dat ik belde, adviseerde ze mijn om hem op te sturen, nu kreeg ik van de week een brief in de deur dat ik een nieuwe krijg, hij kon niet meer gemaakt worden, dat vind ik toch wel netjes van hun  :tU:

Iwan

Met stip op 1 bij mijn goede ervaringen Hi!

Het Probleem
Vorige week had ik een sms gekregen dat wanneer ik voor 2 december mijn beltegoed zou opwaarderen
met minimaal 20 euro ik dan 2 maanden gratis van internet op mijn BB gebruik zou kunnen maken.
Ik heb meteen mijn beltegoed opgewaarderd met €20,- en ja hoor ik kon weer fijn over het internet surfen.

Vandaar kreeg ik ineens een sms dat mijn beltegoed onder €3,- was en dat ik om gebruik te kunnen blijven
maken van internet, bellen en sms-en ik mijn beltegoed zou moeten opwaarden.

Dus ik gebeld met Hi! en mijn probleem uitlegd; Ik had sms gekregen dat ik gratis 2 maanden zou kunnen
internetten wanneer ik mijn beltegoed zou opwaarden met €20 euro. Maar nu is die €20,- euro helemaal
opgegaan aan internet.

De Oplossing
Mevrouw van Hi! vroeg alleen of het om het nummer ging waarmee ik dat moment belde,
dat was het geval en voor ik het wist was het geld dat ik kwijt was geweest aan mobiel internet weer
teruggestort bij mijn beltegoed en had ik 2 maanden gratis internet. Ze kon precies zien wanneer
ik mijn beltegoed had opgewaardeerd en hoeveel er afgeschreven was voor het gebruik van internet.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

En wederom met stip op 1 bij mijn goede ervaringen Hi!

Het Probleem
Mijn internetbundel was voor deze maand niet opgewaardeerd omdat ik niet genoeg beltegoed zou hebben.
Ik had echter gisteren mijn beltegoed opgewaardeeerd.

De Oplossing
De meneer aan de telefoon legde uit dat ik te laat geweest was met het opwaarderen van mijn beltegoed,
maar hij kon mijn internetbundel handmatig activeren, de €12,50 zou dan van mijn beltegoed worden afgeschreven.


Het 2de 'Probleem'
Na het bevestigings sms-je dat mijn internetbundel geactiveerd was kreeg ik een sms dat mijn beltegoed opgewaard was.
Omdat ik geen idee had waar die €20,- waar mijn beltegoed mee opgewaard was vandaan kwam heb ik de klantenservice
van HI weer gebeld. Als er een fout gemaakt wordt in mijn nadeel bel ik, dus wanneer het in mijn voordeel is bel ik ook.

De Oplossing
De mevrouw die ik toen aan de telefoon kreeg kon alleen zien dat haar collega van eerder die ochtend mijn beltegoed
had opgewaard waarom hij dat gedaan had wist ze niet. Op mijn vraag wat ik moest doen met de €20,- die ik ten onrechte
bijgeschreven had gekregen op mijn beltegoed antwoordde zij met: "daarmee kun u bellen en sms-en meneer".
Het beltegoed mag ik schijnbaar gewoon houden, we zijn overeen gekomen dat het nog een verlaat verjaardagcadeautje was van hi.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Belastingdienst:

Probleem
Ik had een rekening gehad en ik begreep niet goed waar die nu over ging. Of dat te maken had met omzetbelasting (die ik te laat ingestuurd had) of met de inkomstenbelasting, die ik over 2010 particulier verstuurd had. Ik wilde graag uitleg over het geschatte bedrag en de boete.

Oplossing
Duidelijke uitleg en meisje gaf aan dat de schatting verkeerd was. Dat betekende dat ik alleen de boete maar hoefde te betalen. Daarna doorverbonden voor een korte vraag over de inkomstenbelasting.

Indruk
Goede en duidelijke service. Ga zo door belastingdienst!

Iwan

Ziggo

Het Probleem
Alweer een tijdje terug inmiddels, maar ik wilde een digitale ontvanger van Ziggo, ik had een hele oude digitale
ontvanger had zonder uitzending gemist en de mogelijkheid  om films/series te bestellen. Wanneer ik bij Ziggo
een digitale ontvanger wou moest ik die kopen en die kostte, omdat ik geen nieuw lid was, iets van €60,-

De Oplossing
Ik heb het algemene nummer gebeld aangegeven dat ik mijn abonnement wilde opzeggen en werd ik doorverbonden
naar de afdeling waar  ik mijn abonnement kon opzeggen. Daar uitgelegd dat ik mijn abonnement wilde opzeggen
omdat ik bij de KPN een gratis digitale ontvanger zou krijgen en ik de eerste 6 maanden maar de helf van de prijs
hoefde te betalen. De mevrouw aan de andere kant van de lijn zocht mijn gegevens erbij en toen ze die
gevonden had vroeg ze of ik een ogenblik wilde wachten omdat ze even wilde overleggen met haar leidinggevende.
Toen ze weer terug op de lijn kwam zei ze dat uit de gegevens bleek dat ik al een hele tijd een abonnement heb
bij Ziggo en dat ik ook een redelijk duur abonnement heb en dat ze mij liever niet kwijt wilden als klant.
Ze had overlegd met haar leidinggevende en mocht mij gratis een nieuwe digitale ontvanger opsturen als ik
mijn abonnement bij hen voor een jaar wilde verlengen. Omdat ik eigenlijk helemaal niet bij Ziggo weg wilde
en ik eigenlijk wel verwacht had dat ze mij een gratis digitale ontvanger zouden geven ben ik daarmee akkoord gegaan.

Mijn (oud) collega's die ook graag een digitale ontvanger wilde, maar er ook niet voor wilde betalen, heeft hetzelfde
gedaan en ook haar werd een digitale ontvanger aangeboden als ze haar contract met een jaar zou verlegen bij ziggo.
Ik snap niet waarom ze op de site van Ziggo hebben staan dat je een digitale ontvanger bij hen moet kopen als je al
een abonnement hebt terwijl ze ze weggevens als je zegt dat je abonnement wil opzeggen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Dat snap ik wel! Elk groot bedrijf dat contracten aanbied heeft een Save afdeling (daarom werd je ook doorverbonden)  Wij bij NS ook. Deze afdeling mag speciale aanbiedingen doen als een klant een contract wil opzeggen. En geloof me, daar verdienen ze heel veel geld mee. Ik heb hetzelfde met Vodafone meegemaakt. Daar heb ik aangegeven dat ik mijn contract wilde beëindigen en toen kreeg ik de Samsung S3 voor een scherpe prijs aangeboden.

Iwan

Had vandaag een mailtje van de KPN voor dhr Borst.... dat ben ik niet.
Dus ik dacht ik bel de KPN ff, voor je het weet krijg ik ook de rekeningen van dhr Borst via mijn mail
en dat is niet leuk voor dhr Borst. (mailtje was in perfect Nederlands, links klopten allemaal net als het telefoonnummer)
Maar konden ze niets aan doen bij de KPN, moest maar weer aan de bel trekken als ik wel rekeningen
via de mail krijg voor dhr Borst. Op een gegeven moment werd ik doorverbonden en kwam ik in een gesprek
tussen een medewerker van de KPN en een klant terecht, niet echt fijn voor de privacy lijkt mij, maar de medewerker
die ik het meldde vond het wel grappig.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb 24 Juni gebeld met Ziggo, ben momenteel elke maand tussen de 100 en 130 euro kwijt aan mijn alles-in-1-pakket bij ziggo.
Mijn vraag was wat hun advies was en of ik er niet verstandig aan zou doen om mijn pakket te upgraden naar het maximum,
volgens de site van Ziggo ben ik dan 102 euro per maand kwijt. Heb nu niet het maximale pakket en ben maandelijks meer kwijt.
Bovendien zou ik bij een upgrade een horizonbox krijgen en de eerste 3 maanden p/m 30 euro korting. Volgens mijn gedachtegang
zou dus bij een upgrade 90 euro korting krijgen + een horizonbox en zou mijn maandbedrag wat ik aan Ziggo betaal gelijk blijven.

De meneer aan de andere kant van de lijn, medewerker van Ziggo, snapte mijn gedachtegang niet helemaal en van 30 euro korting
per maand de eerste 3 maanden had hij nog nooit gehoord. (heb gezegd dat dat op de site van Ziggo staat.) Na een halfuur aan de
telefoon gehangen te hebben, tegen normaal tarief (totaal 3 euro) hoorde ik van de meneer aan de andere kant dat het hem niet
ging lukken om mij te helpen omdat het systeem plat lag bij hen. (had hij mij ook wel een half uur eerder morgen vertellen)

Hij zou mij de volgende dag terugbellen en alles voor mij in orde maken...... Nadien niets meer van Ziggo gehoord.  :WAB:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op 27 juni 2015, 13:15:43
Ik heb 24 Juni gebeld met Ziggo, ben momenteel elke maand tussen de 100 en 130 euro kwijt aan mijn alles-in-1-pakket bij ziggo.
Mijn vraag was wat hun advies was en of ik er niet verstandig aan zou doen om mijn pakket te upgraden naar het maximum,
volgens de site van Ziggo ben ik dan 102 euro per maand kwijt. Heb nu niet het maximale pakket en ben maandelijks meer kwijt.
Bovendien zou ik bij een upgrade een horizonbox krijgen en de eerste 3 maanden p/m 30 euro korting. Volgens mijn gedachtegang
zou dus bij een upgrade 90 euro korting krijgen + een horizonbox en zou mijn maandbedrag wat ik aan Ziggo betaal gelijk blijven.

De meneer aan de andere kant van de lijn, medewerker van Ziggo, snapte mijn gedachtegang niet helemaal en van 30 euro korting
per maand de eerste 3 maanden had hij nog nooit gehoord. (heb gezegd dat dat op de site van Ziggo staat.) Na een halfuur aan de
telefoon gehangen te hebben, tegen normaal tarief (totaal 3 euro) hoorde ik van de meneer aan de andere kant dat het hem niet
ging lukken om mij te helpen omdat het systeem plat lag bij hen. (had hij mij ook wel een half uur eerder morgen vertellen)

Hij zou mij de volgende dag terugbellen en alles voor mij in orde maken...... Nadien niets meer van Ziggo gehoord.  :WAB:

Heb Ziggo terug laten bellen via de site, en het was nu binnen 8 minuten geregeld.
Ik ben nu elke maand 4 euro duurder uit, maar heb nu alle maximale pakketten en onbeperkt bellen erbij.
En aangezien ik elke maand voor ongeveer 15 euro bel, ben ik goedkoper uit, en krijg ik een horizonbox,
een monteur (die moet ik wel weer inleveren) en de eerste 3 maanden 30 euro korting per maand. 
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."