Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

The Invasion

Gestart door Iwan, 2 december 2008, 17:33:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

The Invasion
Regisseur
Oliver Hirschbiegel

Scenario
Dave Kajganich

Cast
Nicole Kidman
Daniel Craig
Jeremy Northam
Jeffrey Wright

Genre
Thriller/Science-Fiction       

Land
USA
 
Jaar
2007

Kijkwijzer
Synopsis:
In The Invasion wordt het verhaal verteld over een mysterieuze epidemie die het gedrag
van mensen veranderd. Na de geheimzinnige neerstorting van een ruimtependel veranderd 
iedereen die ermee in contact is gekomen op onheilspellende en onverklaarbare manieren.
De slachtoffers worden in hun slaap overvallen door het virus, dat van hen een soort
zombieachtige dubbelgangers van zichzelf maakt. Een psychiater uit Washington (Nicole Kidman)
ontdekt echter dat de oorsprong van deze epidemie buitenaards is... Bijgestaan door een collega
(Daniel Craig) gaat ze op zoek naar haar zoontje voor ze zelf in slaap valt.
Ze zal haar zoon moeten beschermen, omdat deze wel eens de sleutel kunnen zijn die een
einde kan maken aan deze invasie. De tijd dringt, want steeds meer mensen raken besmet
en niemand is nog te vertrouwen.



Deze zoveelste remake van de klassieker Invasion of the Body Snatchers van Don Siegel uit 1956,
viel mij behoorlijk tegen. De eerste remake uit 1978 met Donald Sutherland blijft mijn favoriet.
De film begint goed en boeiend, maar zakt de 2de helft wat jammer genoeg wat in.
Geen onaardige film om te gaan kijken als je even niets te doen hebt,
maar als je een druk leven hebt kun je deze film net zo goed overslaan,
je mist er niets aan als je hem niet hebt gezien.


"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."