Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

The Green Hornet

Gestart door Iwan, 17 januari 2011, 03:19:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan


The Green Hornet is een gemaskerde fictieve misdaadbestrijder.
Het personage is bedacht door Fran Striker voor een Amerikaans radioprogramma in de jaren '30.
The Green Hornet verscheen in diverse media, zoals series films in de jaren '40, een televisieserie
in de jaren 60, en diverse stripseries van de jaren '40 tot '90 van de 20e eeuw.


Britt Reid (Seth Rogen) is de zoon van de bekendste en meest gerespecteerde mediamagnaat van L.A.
Zijn zorgeloze leventje bestaat voornamelijk uit feestvieren, totdat zijn vader op mysterieuze wijze sterft
en aan Britt zijn omvangrijke imperium nalaat. Britt sluit daarop vriendschap met één van zijn vaders werknemers,
de toegewijde en inventieve Kato (Jay Chou). Ze besluiten om voor het eerst in hun leven iets zinvols te doen:
de misdaad bestrijden. En de beste manier om dit te doen is... door zelf crimineel te worden.


Zo wordt Britt 'The Green Hornet' en samen met Kato gaat hij de straat op, om de wet te beschermen door deze te overtreden...
De vindingrijke Kato bouwt het ultieme retro-wapen: The Black Beauty, een snelle en onverwoestbare auto met de meest geavanceerde
wapens aan boord. Met dit rijdende fort en de slimme gadgets van Kato worden ze als snel de schrik van iedere crimineel.
Met behulp van Britts nieuwe secretaresse, Lenore Case (Cameron Diaz), openen ze de jacht op de man die de onderwereld
van L.A. beheerst: Benjamin Chudnofsky (Christoph Waltz). Maar Chudnofsky heeft zijn eigen plan...


http://www.youtube.com/v/2uDBVYKganE?fs=1&hl=nl_NL
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Mijn vader had vroeger een van de films uit de jaren '66 - '67 met Bruce Lee op VHS.
Ik heb de DVD vele jaren later, als soort van jeugdsentiment, gekocht.
Die films sloegen eigenlijk nergens op omdat ze bestonden uit geknipte stukken
uit de serie van vroeger die achter elkaar geplakt waren om een min of meer
lopend verhaal te maken. De films waren dan ook enkel en alleen gemaakt om
mee te liften op het succes van Bruce Lee, die de rol van Kato speelde in de serie.

http://www.youtube.com/v/vp0oAH9QJRg?fs=1&hl=nl_NL
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De film viel mij toch wat tegen, had er meer van verwacht.
Vooral Seth Rogen (Britt Reid) vond ik erg irritant, en als ik mij aan de hoofdrolspeler erger is de lol van de film er voor mij wel af.
Had voorheen nog nooit van hem gehoord en nu ik hem ken is het in elk geval gemakkelijk om de films waarin hij de hoofdrol speelt
te vermijden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."