Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

FC Groningen gaat voor kampioenschap

Gestart door Iwan, 16 oktober 2011, 03:29:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: Groninger Internet Courant

FC Groningen gaat voor kampioenschap

FC Groningen gaat de komende jaren meedoen in de strijd om de landstitel, dat werd gemeld in het RTL 7 programma Voetbal International.
De contouren van een nieuw beleidsplan voor de periode 2012-2015 zijn uitgelekt en de hoofdlijnen werden bekendgemaakt.
Grote ondernemingen als Essent en Gasunie willen mee investeren op de groene weg, waarmee FC Groningen recent een begin heeft gemaakt.

In de nieuwe Voetbal International, die vorige week woensdag verscheen, staat een uitgebreid interview met algemeen directeur Hans Nijland.
Een onderdeel van het nieuwe beleidsplan zou zijn om de hele stad Groningen te voorzien van groene stroom.
De FC zou hiervan dan het uithangbord moeten worden. Zo zullen windmolens rondom de Euroborg moeten verrijzen.
In welke fase de planvorming zich op dit moment is onduidelijk. Wel is duidelijk dat bedrijven als Gasunie, Essent en ook bouwonderneming BAM
financieel draagkrachtig zijn en mogelijkheden hebben om substantiële inversteringen te doen.
Binnen een aantal jaren zou Groningen dan mee moeten doen om het kampioenschap.

Ook werd duidelijk dat FC Groningen met de gemeente Groningen en een aantal andere partijen in overleg is om een state-of-the-art
trainingscomplex te realiseren op Sportpark Corpus den Hoorn. Hier zouden alle mogelijke faciliteiten bij elkaar gebracht moeten worden.
Zowel Nijland als sportwethouder Frank de Vries hebben inmiddels bevestigd dat over deze plannen gesproken wordt.
Het zou gaan om een totale investering van een bedrag tussen de twaalf en dertien miljoen euro.
Het complex zou eind 2013 gereed moeten zijn. Al met al opmerkelijk nieuws in financieel zware tijden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Zou wel leuk zijn als FC Groningen binnen nu en een paar jaar een keer kampioen van Nederland zou worden. :)

Iwan

Aan een kant zou het mooi zijn wanneer Groningen eens landskampioen zou worden,
aan de andere kant is het best wel belachelijk dat je een langskampioenschap 'kan kopen'.
Als er maar genoeg geld in gepompt wordt kan elke club landskampioen worden,
maar eigenlijk doen alle clubs dat tegenwoordig. AZ was nooit landskampioen geworden zonder Scheringa
en PSV speelt zich diep in de schulden om maar bij de top te blijven behoren.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Maar voetbal is tegenwoordig toch allang geen sport meer? Dat is gewoon een commercieel bedrijf!

jammer hoor.

Maar volgens mijn AZ-fan hier in huis (12 jaar), maakt FC Groningen helemaal geen kans meer, net zo min als Ajax! ;D

Iwan



Citaat van: Lejah op 22 oktober 2011, 18:46:29
Maar volgens mijn AZ-fan hier in huis (12 jaar), maakt FC Groningen helemaal geen kans meer, net zo min als Ajax! ;D
Denk dat je Ajax niet moet onderschatten, maar Groningen zal dit jaar zeker niet in de top 4 belanden,
misschien een 6de plaats als ze het goed doen. Maar het kampioen 'maken' van Groningen is een meer-jaren-plan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje


Iwan



Citaat van: Margje op 22 oktober 2011, 21:23:41
Citaat van: Kim op 22 oktober 2011, 19:18:26
:Yuck: voetbal!

Totaal mee eens!  :D
22 mannen in korte broekjes die over elkaar heen buitelen en zich in het zweet werken,
als het 22 vrouwen zouden zijn zou elke man kijken....

Ik weet dat er zoiets als vrouwenvoetbal bestaat, maar das toch anders....
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

ik gun het fc groningen wel, het is een goede club en ze vechten er hard voor