Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Maakt Joan Franka een kans op het SongFestival met 'You and Me'?

Gestart door Iwan, 26 februari 2012, 23:23:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maakt Joan Franka een kans op het SongFestival met 'You and Me'?

Nee, Absoluut niet, ze komt niet door de halve Finale.
De finale haalt ze wel, daarna wordt het moeilijk......
De finale haalt ze gemakkelijk, in de finale minstens in de top 10.
Ik heb er alle vertrouwen in dat ze het súper zal doen.
Eindelijk weer nummer 1 voor Nederland bij het Songfestival!

Iwan



Denk je dat Joan Franka met het liedje 'You and Me'
een goede resultaat zal halen in de halve finale of is het wederom zéro pointe voor Nederland?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn


Iwan

Ik heb het Nationale Songfestival niet gezien, dus het liedje van Indiana Joan is enige liedje wat ik heb gehoord.
Ik denk niet dat we ver gaan komen met dit liedje, terwijl ik altijd anders best positief ben als het op het songfestival
aankomt, ben ik het nu niet wat betreft de kansen van Pocahontas om de finale te halen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Joan Franka met tooi tot aan haar billen op Songfestival

Joan Franka draagt een grote indianentooi als ze volgende week donderdag deelneemt aan het Eurovisie Songfestival.
Joan werd vandaag met de tooi gesignaleerd tijdens een repetitie in Bakoe.

Opvallend is dat de tooi in kwestie nog groter is dan de tooi die ze droeg tijdens het Nationaal Songfestival.
Volgens Novum Nieuws reikt de tooi tot aan haar billen.

Joan slaat hiermee alle kritiek die ze de afgelopen tijd kreeg op de indianentooi in de wind.
De zangeres wordt vergezeld door drie muzikanten en twee achtergrondzangeressen.
Ze zal het nummer 'You and Me' spelen op een witte gitaar.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Heb tot nu toe alleen Joan gezien/gehoord, de rest van het songfestival heb ik niets van meegekregen....
Was een beetje teleurgesteld in haar optreden, ze zong een beetje vals... maar live zingen is ook erg moeilijk.
Het commentaar bij de TROS vind ik ook wel afschuwelijk, net als vorig jaar, maar toen kon ik nog overschakelen
naar de BBC, maar mijn moeder, waar ik nu ben, heeft geen BBC3.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Nederland weer niet naar finale Eurovisie Songfestival

Nederland is niet door naar de finale van het Eurovisie Songfestival.
Zangeres Joan Franka wist met haar zelfgeschreven nummer You and Me
niet genoeg stemmen te vergaren voor een plek in de eindstrijd van het liedjesfestival.

Franka reageerde in Knevel & Van den Brink: 'Het is jammer, maar het zat er gewoon niet in.'
Volgens presentator Jan Smit klonken de zenuwen in haar stem door maar Franka was
naar eigen zeggen niet nerveus: 'Het ging volgens mij wel oké, ik was gewoon heel enthousiast,
misschien klonk dat er in door.
' Franka gaat nu verder met haar album.
'Dit was een soort extraatje wat op mijn pad is gekomen,
ik ga nu weer verder met mijn muzikale carrière zoals ik dat deed.
'

Het is voor de achtste keer op rij dat Nederland strandt in de halve finale.
Alleen in het jaar dat het systeem met halve finales werd ingevoerd, in 2004,
schopte Nederland het tot de finale. Uiteindelijk eindigde Re-Union
met het nummer Without You destijds op de twintigste plaats.

Litouwen, Bosnië en Herzegovina, Servië, Oekraïne, Zweden, Macedonië,
Noorwegen, Estland, Malta en Turkije veroverden wel een plek in de finale.

Presentator Daniël Dekker was zeer teleurgesteld: 'We zijn uitgeschakeld en verslagen.
Als we een kans hadden was het dit jaar, maar het mag niet zo zijn. Ik ben sprakeloos, ik baal ervan.
'

Onzuiver
Presentator Jan Smit noemde het optreden van Franka nadien onzuiver. Later voegde Smit eraan toe:
'Het was niet dat het geen goed optreden was, maar de zenuwen klonk erin door.
Maar het is niet anders, ze heeft haar best gedaan. Er wordt nog veel valser gezongen door andere acts
'.

Dinsdag verdienden tijdens de eerste halve finale de acts uit Roemenië, Moldavië, IJsland, Hongarije,
Denemarken, Albanië, Cyprus, Griekenland, Rusland en Ierland al een ticket naar de finale.
Ook Engeland, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië en gastland Azerbeidzjan dingen mee om de winst.
Zij hoeven zich niet eerst in een voorronde te bewijzen, maar zijn direct geplaatst voor de finale.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl


Zweden wint 57ste songfestival

Zweden heeft gisteravond in Azerbeidzjan de 57e editie van het Eurovisiesongfestival gewonnen.
Zangeres Loreen kreeg na de finale in een uitverkochte Crystal Hall in Bakoe de meeste stemmen
uit Europa voor haar liedje Euphoria. Volgend jaar mag Zweden het songfestival organiseren.

In totaal namen acts uit 26 landen het in de finale van het liedjesfestijn tegen elkaar op.
Twintig landen wisten zich eerder deze week in de twee halve finales te plaatsen voor de eindstrijd.
Engeland, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië en gastland Azerbeidzjan hoefden zich niet
eerst in een voorronde te bewijzen.

Rusland eindigde als tweede, derde werd Servië en gastland Azerbeidzjan finishte op de vierde plek.

Zweden was al maanden de gedoodverfde favoriet voor de winst van het festival.
Loreen stond al voor aanvang van de halve finales bovenaan de lijsten van grootste kanshebbers.

Joan Franka werd donderdag in de halve finale uitgeschakeld. Het is voor het achtste jaar op rij
dat Nederland niet aan de finale deelnam. Desondanks werd zaterdagavond vanuit Nederland
druk gestemd op de finalisten. De lijnen raakten korte tijd overbelast, waardoor bellen en sms'en
even niet mogelijk was.

Viviënne van den Assem gaf namens de Nederlandse stemmers de punten door.
Acht punten gingen naar Turkije, tien naar Servië en Zweden kreeg van de Nederlandse tv-kijker
de felbegeerde 'douze points'.

Na afloop van de finale werd ook bekend hoeveel punten de acts in de halve finales bijeen wisten te zingen.
Joan kreeg in totaal 35 punten en eindigt daarmee op de 15e plaats.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."