Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Kans op hartaanval tijdens seks is groter bij overspel

Gestart door Iwan, 2 maart 2012, 10:41:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Kans op hartaanval tijdens seks is groter bij overspel

Wie regelmatig seks heeft, verkleint het risico op een hartaanval. Maar uit nieuw onderzoek blijkt dat dit niet geldt
voor overspelige mannen. Zij hebben namelijk meer kans op een dodelijke hartaanval tijdens de vrijpartij.

Dat staat te lezen in een rapport van de American Heart Association. Zij gingen in de eerste plaats na
of patiënten met hartproblemen hun seksleven na behandeling weer konden oppakken.

Overspel
En dat blijkt al snel te kunnen. Mensen die een lichte hartaanval kregen, mogen na een week al opnieuw de draad opnemen.
Op voorwaarde dat ze ook in staat zijn om zonder problemen enkele trappen op te lopen.

Opvallend was dat dit niet geldt voor overspelige seks. De onderzoekers stelden namelijk vast dat mannen met een affaire
meer risico hebben op een hartaanval tijdens de seks. Dat komt omdat het overspel vaak gebeurt met een jongere vrouw
in een onbekende omgeving, waardoor de mannen extra stress ervaren.

Kleine kans
Ongerustheid is echter niet nodig, want het aantal gevallen is bijzonder klein.
'De autopsierapporten van 6.000 fatale hartaanvallen toonden aan dat slechts 0,6 procent daarvan tijdens seks gebeurde',
zegt professor Glenn Levine van het Baylor College of Medicine in Houston.

'Opvallend is wel dat het bij 93 procent daarvan ging om seks buiten het huwelijk', zegt hij.

Geruststellen
Toch vindt Levine dat het rapport artsen vooral moet aanzetten om met hun hartpatiënten te praten over seks.
'Velen doen dat niet, omdat ze er zich ongemakkelijk bij voelen of er niet genoeg informatie over hebben', zegt Levine.

'Onze studie kan de patiënten geruststellen: seksuele activiteit is de oorzaak van minder dan één procent van alle hartaanvallen.'
Bovendien helpt seks na een hartaanval bij het fysieke én emotionele herstel.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik dacht juist dat seks een goede manier was om te 'onstressen', al kan ik me voorstellen dat bij overspel
de spanning wat groter is dan wanneer je met je partner de liefde bedrijft.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."