Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Het feest voor de commercie...

Gestart door Margje, 22 december 2006, 23:53:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margje

Hoe korter de dagen worden, hoe langer de nachten des te blijer wordt de commercie...

De donkere, winderige en regenachtige dagen in December zijn bij uitstek geschikt om uren in een winkelcentrum rond te lopen...Is het niet een schoencadeautje van de lieve Sint dan is het wel het meest supersonische en nieuwste model van een MP3-speler onder de kerstboom....

Het winkelen wordt een sport, de goedkoopste aanbiedingen spotten en er letterlijk op af rennen...Nog even dat mooie tafelkleedje kopen, nu is het geoorloofd...Nieuwe kleding moet er uiteraard ook nog bij, je kan natuurlijk niet uit eten gaan in het nette pakje van vorig jaar...

De kranten staan vol met restaurantjes, die de heerlijkste maaltijden bereiden zo rondom kerst..Vergeet niet tijdig te reserveren want anders is er geen plek meer.. Een kerstmarktje hier en een sinterklaasbezoekje daar, overal en nergens, nergens en overal...

De supermarkten komen met speciale kerstproducten, een kant -en klare zalmmoot alleen nog even af te bakken in de oven...Voor de goede smaak uiteraard nog het duurste wijntje erbij, want ja het hoort nu eenmaal feestelijk te zijn...Zo heeft u alle tijd over voor de gasten en kunt u ondertussen nog heerlijke hapjes serveren die wij ook in de schappen hebben liggen....

Zou het dan uiteindelijk de zogenoemde gezelligheid zijn die de mens zoveel uitgaven laat doen dat de banken schrikken en creditkaarten een sprongetje maken van de rente? Of komt het misschien toch omdat de decembermaand een echte 'familiemaand' is?

Nevyn

Tuurlijk verdienen de banken en de winkels in december..
Je zou als winkelier ook wel gek zijn om er niks mee te doen..

Ik hou van lekker koken, gezelligheid..
En kerst is een mooie gelegenheid om die dingen te combineren!!

Iwan

Volgens mij is het een kwestie van vraag en aanbod.
De consument wil graag geld uitgeven aan kleding en lekker eten aan het einde van het jaar,
buiten is het koud en nat en dan wil mijn binnen licht, gezelligheid en veel eten en drinken.

Zoals Dee-E ook al aangeeft zouden de banken en de winkels wel geld zijn om er niets mee te doen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Ik geef ze geen ongelijk behalve dan dat ze de prijzen omhoog gooien...Mensen willen nu eenmaal geld uitgeven rond deze dagen....dus waarom zou de commercie er niet gelukkiger van morgen worden? Maar daar gaat het ook niet om...meer om waarom de mens het uiteindelijk doet....

carola

de meeste mensen doen het voor de gezelligheid, of omdat ze kinderen hebben die in sinterklaas geloven. En er worden toch wel cadeautjes gekocht ook al zijn heel veel spelletjes of andere dingen heel duur.. Ik zelf vind het ook wel wat hebben. Sinterklaas doen we zelf niks aan maar met de kerst wil ik toch wel een beetje bij familie zijn