Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

2500 euro tipgeld na beroving van gewond meisje bij TT

Gestart door Iwan, 30 juni 2013, 20:41:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: AD.nl

2500 euro tipgeld na beroving van gewond meisje bij TT

Sanne Schuurmans uit Rolde dacht vrijdagavond na haar werk nog even gezellig naar de TT-nacht in Assen te gaan.
Dat liep anders. Een in het publiek gegooide lege wijnfles raakte haar vol in het gezicht. Sanne hield er een gebroken neus
en een flinke snijwond aan over. Terwijl de jonge vrouw bloedend op de grond lag, werd ze op de koop toe nog beroofd ook.

Haar vader Wouter heeft nu een bedrag van 2500 euro uitgeloofd voor degene die de gooier van de fles kan aanwijzen.
'De eerste die de naam van de flessengooier doorgeeft aan de politie in Assen, ontvangt van mij een beloning van 2500 euro',
schrijft hij op Facebook. 'Mijn dochter is voor het leven getekend.'

'Deel dit bericht'
Sanne kon door de EHBO in Assen niet worden geholpen. Het Wilhelmina Ziekenhuis in de Drentse plaats had geen chirurg
beschikbaar, waardoor Sanne uiteindelijk pas in het Universitair Medisch Centrum in Groningen kon worden geopereerd.
'Deel dit bericht, en zorg dat de dader aangesproken kan worden', schrijft Sannes vader.

De reacties op het Facebook-bericht van vader Schuurmans moeten Sanne een hart onder de riem steken, maar verwoorden
ook de waanzin van wat er met Sanne is gebeurd. 'Lieverdje, hou je taai. Niet mooi. Ik ben witheet, maar dat helpt niet',
schrijft Sannes oma. 'Ik hoop dat ze die dronken lor pakken.'

'Sterkte Sanne, zieke geest hebben sommige mensen', schrijft iemand anders. Of: 'Wat verschrikkelijk.
Mensen moeten toch iets gezien hebben.
' 'Laat de dader zich melden bij de politie. Een ondoordachte daad kan,
maar verantwoording nemen is goed voor je geweten
', leest een volgend bericht.



Onderzoek
De politie is op eigen initiatief een onderzoek gestart naar het incident vrijdagavond tijdens de TT in Assen.
Het slachtoffer had zondag nog geen aangifte gedaan. Daarom gaat de politie in de middag zelf naar het meisje toe
om de aangifte op te nemen, meldt een woordvoerder. ,,Wij wisten niets van het incident totdat we het op Facebook zagen.
Slachtoffers kunnen beter direct contact met ons opnemen.
''

De vader van het slachtoffer, een advocaat, schrijft dat zijn dochter een gebroken neus en een grote snijwond opliep.
Daarnaast werd ze ook nog beroofd ,,terwijl ze bloedend op de grond lag''. Het bericht werd binnen een dag
door bijna 8500 mensen doorgestuurd.

De politie heeft er begrip voor dat de vader een beloning uitlooft. Dit staat het onderzoek niet in weg, aldus de woordvoerder.
De politie bekijkt camerabeelden van de bewuste avond. Er waren toen zo'n 80.000 mensen in het centrum van Assen.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Wat een idioot om een wijnfles het publiek in te gooien en dan haalt er ook nog iemand in zijn/haar hoofd
om een meisje dat gewond op de vloer ligt te beroven.... Ik hoop dat ze de daders snel te pakken hebben.

Las net op Facebook dat het een (half) zusje is van een oud klasgenoot van mij.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."


Lejah

Ik zag het zaterdagavond op Facebook voorbij komen, het was toen al 6000x gedeeld. Nu ondertussen al 51000 x!

Het geeft wel aan hoe stom en onnadenkend kan worden met alcohol op. Die flessengooier heeft het vast niet bedoeld om iemand voor het leven te tekenen, maar heeft het toch op zijn conto. Voor de zakkenroller heb ik ook geen goed woord over, want die deed het wel bewust.
Ik hoop dat ze beiden gepakt worden en een echte straf krijgen (en niet zo'n simpel taakstrafje).